WMO, MEE, AMW ??!

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Fijn Reintje dat je hulp krijgt. En ook nog wel best veel die 5 uur zeg!
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

@ Reintje, fijn dat het bij jou gelukt is.

@ Shavonne. Ja, in de supermarkt. Goed idee, maar ja.... dan moet je wel eerst in een supermarkt komen en ik heb al een half jaar geen boodschappen gedaan. Misschien morgen... ;)

@ Lijda. Succes! En wat heb je aan een auto als je de deur toch niet uit kan, haha. Zonder gekheid, het is lastig, he. Veel sterkte!!
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Whahaha idd wat heb ik aan een auto. Sterke nog, ik krijg zaterdag garagedeuren. Noodzakelijk kwaad, anders ben ik mijn illegale oprit voor de deur kwijt! 09.00 paraat staan! Dus ik heb straks garagedeuren en geen auto! :lol:
Ik heb vandaag een goede vriend gebeld, of hij ff met mij mee wou rijden, gezien ik vrij veel boodschappen nodig had. Normaal fiets ik er ff heen, poging tot! sinds ik geen auto meer heb.
En we zijn nog ff bij een auto wezen kijken, en ik zei, gezien ik weinig km maak, kan ik het wel met een oud barrel af, en zei, dan is de auto nog minder waard dan mijn garagedeuren. Whahaha

Ook maak ik weinig km, een auto is wel handig, voor bepaalde dingen. En ik ging nog wel eens op pad met de auto.
En ik had nog steeds in mijn hoofd, dat als ik weer ga werken ik een auto nodig heb. Duhhh!

Verder huishoudelijke hulp wil ik toch zelf blijven doen. Tot nu toe.
Ik heb alles nog aardig aan de kant. Ik doe mijn best! ik wil nog wel het idee hebben dat ik nog iets kan. tis niet mijn hobby, nooit geweest ook! Dan maar met moeite, en een beetje spiertrainig!
Ik weet op dit moment ook niet hoe het zit met budget. Ik heb het jaren geleden wel eens aangevraagd. Maar kon het toen later wel weer redelijk zelf.
Ik moet rekening houden als ik goedgekeurd word dat ik eerst in de ww kom en dan bijstand. Dan word het finacieel een stuk minder, en ben dan ook genoodzaakt huis verkopen.

En met alle respect Shavonne, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een oude vrouw hier iets te laten doen. Of ze wil of niet!

Lijda
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Sorry Lijda, je hebt ook wel een beetje gelijk! Ik bedoelde ook geen hoog bejaarde, maar meer een 55+ die niet werkt en het hard nodig heeft om een centje bij te verdienen.
@Karen: sorry ik wist niet dat je geen boodschappen kunt doen. Lijkt me zwaar vervelend, als je dat helemaal niet kunt! Ik zeg eerlijk, ik moet het me ook zo plannen om te gaan, wanneer ik redelijk fit ben, maar gelukkig kan ik wel nog gaan.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Lijda, al autonieuws?

Die mevrouw van MEE is geweest en was een heel leuk vrouwtje. Dat scheelt altijd al de helft! Nu wordt het heel veel bureaucratie met rapporten en commissies en gedoe. Over 4 weken komt ze terug en dan gaan we bespreken of ik iets aan ga vragen. En dan begint het pas dus. Duurt echt ellenlang sowieso. Ik kan haar bellen als ik psycho-sociale begeleiding wil. Niet langdurig, maar wel voor een aantal keer. Misschien dat ik daar wel gebruik van maak als ik het een keer nodig heb.

Maar.... vanochtend is de buurvrouw van op het hoekje geweest om te komen schoonmaken. Zij zocht nog een poetsadresje en ik zocht iemand, dus dat is perfect. Voor de volgende keer kan ik haar even aan haar jas trekken of bellen. Nu is de keuken, gang, wc en trap weer eens uitgebreid gedaan. En als dit niet veel duurder is dan mijn eigen bijdragen voor bijv. de thuiszorg dan ga ik die hele CIZ-procedure niet eens in, denk ik.

Wordt vervolgd.....
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Fijn dat je iemand hebt die komt poetsen. Idd wel een ijle lang weg weer door commissies etc. Het idee alleen al. Daar begin ik niet aan op dit moment.
Ik heb andere dingen aan mijn hoofd. Zoals hoe krijg ik nu boodschappen in huis, en weer rompslomp van het huis.
Lijda, al autonieuws?
Nee, ik kom er niet toe. Ik ben best wel een wrak op dit moment.
Ben nu net weer een beetje hersteld van het douchen.
Ik moet namelijk boodschappen in huis hebben, wil dat zo met de fiets gaan doen. Regen maakt me niet uit. Ik moet die boodschappen hebben.
Als ik de boodschappen heb, word het wel wat eten uit de diepvries, om dan nog te gaan koken. pfff
Dus ik mis wel een auto voor dat soort dingen. Maar heb de energie er niet voor.
Althans ik had het er net erg moeilijk mee, moeilijk met het feit, vroeg me voor de zoveelste keer af, heb ik die energie nu niet, of
beeld ik het me in. En welke arts had nu gelijk. En ik heb de laaste tijd steken op mijn hersens, ik maak me niet snel bezorgd, voelt niet echt goed. Lekker off topic. :wink:

Dus ik moet achter een auto aan!!!

Groetjes Lijda
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Karen: fijn dat je hulp hebt! Dat is wat ik bedoelde, je kunt vaak beter zo iemand hebben, dan al die rompslomp etc. En ik wed met je dat zij goedkoper is dan de toeslagen van de thuiszorg etc! En je "weet" wie je in huis hebt. Bij de thuiszorg etc. krijg je vaker verschillende personen en daar moet je echt geluk mee hebben. En je hebt het niet voor het kiezen. Maar een kleine tip, iemand die te eigen gaat worden kan bemoeizuchtig worden, althans mijn ervaring.
@Lijda: niet fijn dat het je minder gaat.
Een auto is idd vaak een uitkomst. Al ben ik vaak te vermoeid om aan het stuur te draaien!! Gelukkig heb ik een citystand op mijn Panda, die heb ik eigenlijk ook overal aan!
Ik zou niet weten hoe ik het moest redden zonder, al ga ik bij goed weer ook op de fiets.
Rot die steken op je hersens!
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Rot die steken op je hersens!
Die hersens zijn gewoon aan het kraken. Ik denk dat ik aan het genezen ben!!

En ik koop wel een auto met bestuurbekrachtiging, en als ik rijd let ik niet op of ik het vermoeid vind. ik moet echt mijn hoofd erbij houden om niet tegen een boom aan te rijden ofzo.

Iemand in huis voor de schoonmaak zou voor mij ook wel op zijn plek zijn. Komt tijd komt raad!!
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Het hoofd erbij houden is zeer moeilijk. Vaak vind ik mezelf echt onverantwoord met rijden, ben dan echt afwezig. Een tijd geleden was ik maar weer omgedraaid, want ik wil mijn dochtertje en anderen echt niet in gevar brengen. Handig een auto, maar vaak laat ik hem toch maar staan en ga te voet!
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Lijda, zoals beloofd een berichtje als ik meer weet.

Stichting MEE. Een heel erg fijne hulpverleenster. Klikte wel met haar, dus dat scheelt de helft. Maar wat een bureaucratie, zeg! Gesprek, verslag, overleg, gesprek etc. etc. Duurt echt eindeloos. Alle vragen moeten ze opzoeken, dus als je zelf even wat telefoontjes pleegt gaat het stukken sneller.

Het CIZ ben ik tot nu toe niet erg enthousiast over (verre van). Aanvraagformulier voor huishoudelijke hulp opgestuurd (door MEE) met verslagen van MEE erbij en papieren van het UWV. Nu wil ze dus nog andere papieren. En dan begint de mallemolen pas. Weer gegevens opvragen bij artsen etc. Daarbij vond ik die mevrouw die de zogenaamde check kwam doen ook een ontzettende doos.

Kortom, ik ben 40x enthousiaster over het UWV. Kun je nagaan ;).

Succes met alle papierwinkels!
Gebruikersavatar
reintje
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jun 2007, 16:04

Bericht door reintje »

het scheelt kennelijk weer enorm wie je treft.
bij mij duurde de aanvraag bij CIZ maar een paar weken na mijn eerste telefoontje. daarna duurde het langer voor thuiszorg reageerde maar uiteindelijk .....

als je zelf iemand weet die kan poetsen, probeer dan of PGB iets is. Dan is het allemaal een stuk goedkoper. je krijgt dan geld om aan de poetspersoon te betalen en kan wat je zelf nog extra moet betalen nog bij de belasting aftrekken. dus het is financieel wel veel fordeliger om de officiele weg te nemen.
Reintje
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Ja, ik heb ook voor PGB gekozen. En je hebt gelijk... alles valt en staat met de persoon. Bij alle instanties. Je moet het treffen, maar die willekeur hoort eigenlijk toch niet.
Plaats reactie