googelen forum...

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

googelen forum...

Bericht door blackcat »

Hallo,

Ik kwam er onlangs achter dat als je iets zoekt over ms/cvs bij google,je linken krijgt naar dit forum en iedereen dus alles kan lezen.... :shock:

Dit vind ik niet zo'n prettig idee.. :roll:
Staan toch wel prive dingen tussen..

Bij een ander forum waar ik zit is dat niet en is het op de 1 of andere manier beschermd!?
Heb geen idee hoe dat werkt,maar is dat bij dit forum ook niet mogelijk!?
Weet niet hoe anderen hierover denken!?

Misschien een stomme vraag,maar:waarom meld je je hier dan aan als iedereen het kan lezen!?
Om berichten te kunnen plaatsen!?

Groetjes,Annemiek
Suzanne
Actief lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 31 aug 2007, 10:33
Locatie: utrecht

googelen forum...

Bericht door Suzanne »

is het niet zo dat ze alleen bepaalde delen kunnen lezen?
er is ook een besloten forum, wat je dus alleen ziet als je ingelogd bent, daar gooi ik de dingen neer die ik niet openbaar wil hebben
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ja dat klopt
ik kom veel van mijn eigen vragen en antwoorden tegen
als ik ga googlen en ik heb er zelfs geprobeert een paar uit te halen
dit vind ik dus ook niet leuk
maar dit zijn meer forums hoor ook het documenten centrum en vereniging
ik tikte kwadranten syndroom in op de google kom ik mij zelf tegen op verschillende m.e site.s
alie
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Daarom moet je ook nooit je hele naam op een forum zetten of overal dezelfde nickname gebruiken.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ja daar is het nu telaat voor
iedereen kent mij op de forums
ik zit er al een tijdje bij
dus niets meer aan te doen
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

De subfora die onder Besloten Forums staan zijn niet openbaar.

Dus Wie Ben Je, Fotoboek, Gedichten, Lucht Je Hart, Relaties en Weblogs zijn niet te lezen voor mensen die niet geregistreerd zijn, en zeker dus ook niet via google te vinden.

Als je dus posts wil doen die je te persoonlijk vind om openbaar op internet te zetten, zijn die subfora daarvoor. En dan met name in
Lucht Je Hart kun je alles kwijt wat je wilt, de anderen gaan over hun eigen specifieke onderwerpen.
Keep on rockin'
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Verder is het uiteraard aan jezelf om je echte identiteit zoveel als je zelf wil te verbergen, gebruik daarom bv nooit je echte achternaam, zeker niet in combinatie met je woonplaats.
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
justME
Actief lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:51

Bericht door justME »

Persoonlijk ben ik altijd anoniem op fora, vind ik het prettigst, o.a om dit soort redenen.
Hierdoor heb ik er ook geen problemen mee dat de onderwerpen die open zijn voor ieder ander leesbaar zijn.
Je kan er sowieso vanuit gaan dat op elk forum of andere vorm van deelnemen op het internet dat leesbaar is zonder je aan te melden, te vinden is op het internet door ieder ander......
En net wat marloes ook zegt, vooral niet je achternaam gebruiken icm woonplaats, of sowieso geen achternaam lijkt me het slimst in het geval van fora.
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

Bedankt! Het is allemaal weer wat duidelijker!
Ik zal opletten waar ik wat neerzet. :wink:

En een nickname heb ik al! :D
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Nog even een tip dan: je emailadres.
Die kan iedereen via deze site achterhalen (en dat is niet je nickname).
Misschien is het handig om voor een site als deze een emailadres aan te maken, bv blackcat@hotmail.com ofzo.
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

ok bedankt marloes!!! Zal het gelijk even wijzigen!!
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Ok graag gedaan hoor.
En als je berichten van jezelf tegenkomt die je absoluut niet openbaar wilt hebben, stuur dan even een pb, dan kan ik ze voor je verplaatsen.
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

fijn marloes,bedankt!!
Tot nu toe zie ik nog niets.

meeste prive dingen staan al bij de besloten onderdelen. :D
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Dit wilde ik ook al eens aankaarten!! Ik vroeg al een eerder voor een andere naam, maar hoorde hier niets over. Ik geloof bij Marloes?? Is dit mogelijk of niet? Waarom heb ik uitgelegd bij mijn weblog, geloof ik. Ik vind het n.l. ook niet prettig dat iedereen mijn privee dingen kan lezen op google. Ik had dat zelfs laats met een ander bericht ergens. We war aan het bekijken of ons bedrijf al via google opgevragd kon worden, kreeg ik toen dat persoonlijk bericht van toen te zien, omdat ik mijn email adres v/d zaak had gebruikt hiervoor!! Prettig, zijn mensen naar een zaak aan het zoeken, krijgen ze dan een bericht over mijn gezondheidstoestand te lezen!! Maar dat was van een ander forum, weet al niet meer welkt. Maar Marloes wil je dat berichtje van toen een doornemen?
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Hoi Chavon,

Het is helaas altijd zo dat je op openbare forums en websites in de zoekmachine komt als je iets plaatst. Elke week of dag komen er spybots, een soort robots die de website doorzoeken en alle woorden en zinnen zeg maar opslaan zodat als mensen een zoekterm intypen in een zoekmachine ze alle websites/forums krijgen waar dat woord/onderwerp is gebruikt. Aan de ene kant natuurlijk heel handig maar zo worden er soms dingen wel erg openbaar die je niet zou willen.
Daarom hebben we inderdaad de besloten forums ingesteld, die alleen voor leden zichtbaar zijn en niet door de zoekmachines kunnen worden gelezen.

Voor wat betreft je aanvraag voor een nieuwe nicknaam, dit had je aan mij gevraagd via een pb. Sorry dat ik nog niet heb gereageerd. Ik zal er gauw antwoord op geven en je helpen.
Ik kan er niet aan beginnen om iedereen maar een nieuwe nicknaam te geven, sowieso omdat dat onduidelijkheid geeft voor de andere leden doordat je ineens een andere naam hebt. Maar in diot geval wil ik je wel helpen als je een andere naam wilt ivm het anoniem kunnen plaatsen van berichten. Dus de pb en hulp komt eraan.

Groetjes,
admin Marjolijn
Plaats reactie