geïrriteerd zijn

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Alie schreef:maar ik kookt altijd ook al ben ik hondsmoe,
henk wast af
Wat toevallig, zo gaat het bij ons precies hetzelfde. :-)
Koken probeer ik altijd te doen, dat verdient hij na een dag hard werken. Voor de rest moet hij helaas bijna alles doen als hij thuis is.
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hey Jazzie en Alie,

Hier gaat het net zo, al dacht ik later wel: dat koken is voor ons een gróte klus, ondanks dat ik het de kleine dingen noem :wink:
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ja jazzie en arjen
ik ben ook zo wie zo geen kookster :(
maar ik vind gewoon wat jij zegt jazzie dat heeft hij verdient
en gauw even een potje of een diepvriesmaaltijdje maken
dat zit er bij mij niet in ik wil echt gezond eten
en wat dat betreft ben ik nog ouderwets
het moet gewoon van mijzelf :roll:
maar na het eten doe ik niets meer en toch een voldaan gevoel
zo alie zeg ik dan dat heb je weer voorelkaar :D
en ik denk dat jullie ook wel zo zijn
alie
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Nee hoor Alie: elke dag patat en op zondag een kroket :wink: : maar dat is een grapje.
Houdt net als jij van degelijk en gezond eten, soms wel eens een blik of diepvries, maar dat smaakt in mijn beleven niet als : "echt éigen eten". :D
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik schrok al arjen :roll:
patat en kroket
dat eten wij zaterdags wel eens .of panne koeken pasta soep
maar inderdaad door de weeks groenten aardappeltjes en rijst
en heel soms diepvries is ook gezond :wink:
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Maar waar ik op doelde was, geïrriteerd zijn door de klachten van ME. Dus ik wilde niet klagen over mijn huisdieren en dochter ofzo. Want als ik moet leven naar ME, dan zat ik ergens in een rustoord, waar ik op de wenken werd bediend, zonder zorgen zonder iets!
Ik vind dat mijn irritatie tot stand komt door de klachten, had ik die niet, dan zag alles er anders uit. Ik vind het ook gewoon irritant, dat noemde ik al, dat mijn lichaam niet wil wat mijn geest wil.
Dit heeft gewoon met het acceptatie proces te maken.
En wat betreft, je eigen leven leiden, dat kan niet echt met een kind, bijna alles draait hierom, je past je leven erop aan, dat is een keuze die je idd. vooraf duidelijk maakt. Maar ME daar heb ik niet voor gekozen. Dat maakt het allemaal zo lastig.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

dat begrijpen wij allemaal hoor chavon
want ik heb zelf dat voorbeeld de laatste tijd gezien
ik ben ook veel gauwer geiriteerd
en vliegt gelijk op als mijn man iets tegen mijn zin zegt
ik ben soms ook niet te genieten
en dat komt omdat je jezelf niet bent
en dan snauw ik ook wel eens
maar ik probeer mij toch in te houden
hoewel hij het begrijpt maar hij verdient dit niet
ik heb mij tegenover mijn kinderen ,bijna altijd rustig gehouden hoewel het wel eens kookte ,ze hadden het al zo moeilijk met een zieke moeder
maar niet iedereen is het zelfde
Gebruikersavatar
justME
Actief lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:51

Bericht door justME »

Herkenbaar!!

Pfff ik ben af en toe een hittepetitje doordat ik impulsen niet meer kan verwerken zeg maar wanneer ik heel moe ben.
Het ligt ook in de manier hoe je ermee omgaat zoals arjen het verteld, maar het is ook aan je karakter hoe je dingen aanpakt en mee omgaat en dat is toch zo makkelijk niet (en nee dat heb ik je ook niet horen zeggen ;):P )
Zo ben een ongeduldig type wat ik moeilijk eruit krijg en wanneer ik langdurig moe ben en me eigenlijk door de moeheidsklachten dat ik veel minder kan en aankan, ga ik geirriteerd reageren omdat ik me eigenlijk overvraagt voel, ik voel soms bijna letterlijk alles overstromen.
Ik kan m'n eigen zaken al niet meer bijbenen, laat staan de zaken die dan nog eens aan me gevraagd worden.
Het is een conflict die ik eigenlijk met mezelf heb op zo'n moment en ook dat ik graag het wil doen wat me gevraagd word en ook dat ik in ervaring weet dat mensen begrip hebben tot een bepaalde hoogte, maar daarna niet meer en ik geen zin heb in die confrontatie.
Daar bedoel ik mee dat wanneer ik een keer een mindere dag heb en bijv zeg op mijn werk tegen collega's moet even wat minder hard gaan lopen vandaag, want gaat niet echt lekker, dan is dat geen probleem.....houd dit langer dan een week aan, denkt men ook; ja pffff mag ik zeker harder lopen....en; justME heeft ook altijd hetzelfde.....

chavon heeft daar wel een punt; hier kies je niet voor.
Je hebt wel gelijk hoor arjen; ondanks je beperkingen heb je nog altijd keuzes, maar vraag me wel af hoe te bewerkstelligen, in goede periodes heb ik hier geen last van op die manier en als ik iets op voel komen kan ik dat prima in goede banen leiden en kan ik de dingen in evenwicht brengen, maar zodra ik terugval in energie, val ik ook terug in gedrag....zit mezelf gewoon giga in de weg.
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

ja, ik voel mij ook constant overvraagd, iedereen wil altijd maar vanalles van mij terwijl ik bijna niets kan :? .

en ze snappen inderdaad meestal niet dat je het niet kan, of ze vergeten het na een tijdje weer. en ik word het moe van telkens maar te zeggen "sorry, ik kan niet ik ben moe" of sorry, maar ik moet gaan rusten" of "sorry, maar ik voel me niet echt goed vandaag".

ik krijg dan ook constant zo van die opmerkingen "jij moet dit of dat maar doen voor je moeder want je hebt toch niets te doen" of "geen tijd, heb jij geen tijd !!!!".

maar ik heb wel degelijk geen tijd ook al moet ik ganse dagen zogezegd niets doen. ik krijg met moeite mijn eigen huishouden rond, ik doe er 3,4 dagen over om mijn huis gekuist te krijgen. en dan moet je nog boodschappen doen, koken, wassen, strijken. en 3 u per dag rusten, en 3 x per dag 15 min. kine oefeningen doen.

maar leg dat maar eens uit aan iemand die geen cvs heeft, dat dit fulltime bezigheden zijn.......


dan ben je gewoon een plantrekker, of een trunt, of nog erger, een profiteer die op de koop toe nog betaald wordt door het ziekenfonds ook om ganse dagen niets te doen.

heel frusterend hoor ........en dan zijn ze verwonderd als je geïrriteerd reageert of wat ze zeggen !!!!
Gebruikersavatar
superwoman
Actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 03 mei 2006, 16:24

Bericht door superwoman »

ik probeer me zo min mogelijk te irriteren. Kost me veel energie namelijk.
En het helpt goed, als ik bewuster om ga met mijn emoties :)

Maar het is wel heel herkenbaar.
Als je gezond bent en moe dan ben je ook eerder geirriteerd, dus wel logisch hé :wink:
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

ja, het kost inderdaad te veel energie, ik krijg er hartkloppingen van.

maar ze kunnen mij wel verdomd op de kast jagen hoor, :x

en ik ben al heel wat kasten opgevlogen hoor de laatste jaren, moe of niet , straks word ik nog topsporter :shock:
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hahaha we zitten hier ook op de topsporten forum greta :D :D
maar dat is ook zo wij zijn heel gauw op de kast te jagen
en ik hapt altijd en iedere keer neem ik mij voor omdat niet te doen ,maar je wil voor je zelf opkomen ik ga steeds in de verdedeging en dat kost zoveel energie :cry:
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Ik zeg eerlijk, sommige mensen heb ik bewust aan de kant geschoven, omdat ze zoveel energie slurpten, door onbegrip, gewoon lastig waren en veeleisend. Hoort zich misschien een beetje cru aan, maar met die bepaalde mensen haperde het zowiso al niet zo en die had ik zelf niet uitgekozen als vrienden, familie dus!! En sinds wij een eigen zaak hebben, doen die bepaalde mensen zowiso al eigenaardig. Dus van mij kunnen ze de boom in, ik steek er geen energie meer in!!
En over mensen die onbegrip vol zijn, kan ik me ergeren ja, maar ik zeg ze nu gewoon de waarheid, of sms ze. Vinden ze niet zo fijn, maar dan weten ze ook dat ze mij ook hebben gekwets! Als ze iets om me geven, laten ze wel ooit iets van zich horen!! Wat ben ik toch een bitsch zeg!! Puur uit zelf bescherming, jaren geleden was ik ziek van ellende door anderen, nu dus echt niet meer!!
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

ja dat onbegrip hé..... en die familie vooral, want daar moet je het meestal van hebben .....

ik heb een zus die al vier jaar niet meer tegen mij spreekt omdat zij het een schande vindt dat ik betaald word om ganse dagen niets te doen (ik sta nl op invaliditeit). ik ben een trunt, een plantrekker en een profiteur, en niets kan haar van dat idee afbrengen, mijn jongste zus heeft het al ettelijke keren geprobeerd.
ik heb mij daar dus al die jaren in geënerveerd en ziek gemaakt, gepoogd om het toch beter te maken door te proberen tegen haar te praten of iets te kopen in haar winkel, maar noppes.
Tot mei dit jaar, toen had ze haar winkel verbouwd en gaf ze een heropening. zowat iedereen was uitgenodigd, behalve ikke dus.
t is me toen zo in het verkeerde keelgat geschoten dat ik een mail gestuurd heb naar al mijn zussen (4 stuks) met de uitleg wat cvs inhoudt en dat ze als ze willen eens een dag met mij mogen ruilen, maar dat ze dat niet zouden willen, nog geen dag van hun leven. dus dat ze absoluut geen reden hebben om jaloers te zijn.
Een heeft er gereageerd, de oudste en mij bioresonantie voor gesteld, wat ik nu doe. een andere, de jongste, is sowieso geen probleem, die zie ik constant.
wat maakt dat ik dus met 2 zussen zit die mij negeren. en dit is niet direct zo aangenaam op kerst en nieuw en zo. maar ik maak er mij niet ziek meer in, ik heb hun gezegd dat als zij niet in mijn gezelschap willen zijn dat zij maar moeten wegblijven want ik zal het niet doen. daar straf ik alleen maar mijzelf mee.

ze zeggen altijd dat je in tijden van nood je familie en vrienden leert kennen en dat is de laatste jaren meer dan een waarheid als een koe gebleken. er blijven er heel weinig van over, bedroevend weinig :cry:

mijn psycholoog zegt dat je vooruit moet kijken en niet omkijken naar mensen aan wie je niets meer hebt, je laat ze gewoon vallen en maakt nieuwe vrienden. Maar maak maar eens nieuwe vrienden als je bijna je huis niet uitkan :(

Maar ze mogen mij inderdaad ook een bitch noemen chavon, ik laat ook niet meer over mij heen lopen, t is nu wel genoeg geweest.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Ja Greta, van je familie moet je hebt hebben!! Ik ben altijd voor iedereen daar geweest, begripvol geweest etc. maar ergens zijn er behoorlijk grenzen!!!
Er zijn ook familieleden die mij met de nek na kijken w.t. inkomen ja! Ze kunnen het niet verkroppen dat ik een WAO uitkering heb!! Dat ik me jarenlang kapot heb gewerkt, letterlijk en figuurlijk ziek gewerkt heb, dat zien ze niet verdorie! Nu al helemaal, nu mijn man een eigen zaak heeft, ze denken dat ik hem veel help, maar jammer genoeg kan ik dat helemaal nu niet, misschien in de toekomst ja, maar dat wordt op mijn WAO gewoon gekort.
Als iedereen nu eens voor zijn eigen deur veegde!! Dat maakte het leven een stuk makkelijker!!
Plaats reactie