geïrriteerd zijn

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@heikenie;

Efexor heeft bij mij ook goed geholpen, alleen werd ik er impotent van.
Slaapstoornissen waren ook verleden tijd met gebruik van Efexor.
Spierpijnen waren stukken minder.
Plotseling geirriteerdheid heb ik ook veel last van, ik maak me niet meer zo druk, hoe meer ik me irriteer des heftiger worden de ME/CVS klachten..
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Na de zogeheten relatief "onschuldige" infectie is de geirriteerdheid bij mij aanzienlijk toegenomen, daar waar ik voor de infectie bekend stond om mijn goede relativeringsvermogen en goede verdraagzaamheid :roll:

Verdraag nu moeilijk drukte van mensen, licht en muziek om me heen, bij oververmoeidheid (en dat heb ik helaas al gauw) kan ik onredelijk geirriteerd raken, al met al houd ik het ME/CVS klachtenpatroon verantwoordelijk voor deze onverklaarbare plotselinge geirriteerdheid bij mij :cry:

Wat mij betreft hoort dit meer bij "Symptomen en klachten" van ME/CVS.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Prikkelgevoeligheid noemen ze dat wel eens.

Het zit hier ook vaak tegen de lamp met mijn ADHD pubers, kleuter en zuiders temperamentvolle man! Gaan leven in een klooster is ook geen optie.
Het is toch iets vreemd met die neuronen in ons hoofd. Ik blijf erbij, het is een chemisch stofje dat we missen waardoor we raar doen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

wat mij op dit moment echt giftig kan maken is als mensen het de hele tijd hebben over hun hoofdpijn, maagpijn, dat soort klachten. van binnen vreet ik mezelf gewoon op en hou mijn kaken stijf op elkaar omdat ik anders dingen ga zeggen waar ik later spijt van krijg.
ik heb me voorgenomen om niet meer over mijn klachten te praten (het gaat steeds beter), want ik krijg toch alleen terug: oh dat heb ik ook! en dan een heel verhaal.
ik heb het dan over mensen die klagen om het klagen.
mensen die alleen maar over dat soort dingen kunnen praten, die laten mij kanten van mezelf zien die ik niet wil kennen. en het is niet tijdelijk, het is niet van ik negeer het een paar keer en het is over. nee, zolang ik niks zeg ldenken ze dat ik het interessant vind. en wat nog erger is, die mensen zijn vooral familie. en als die familie bij elkaar zit lijkt het net een wedstrijd: wie heeft de meeste klachten, hoe erger hoe beter. hoe gefarieerder hoe beter.
naast al MIJN EIGEN klachten moet ik ook nog begrip hebben voor klagers.
of zit ik nu ook te klagen om het klagen?
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Hi Siem, jij ook weer hier? Als je wil klagen, mag dat natuurlijk. Geneer je niet.

Soms word ik vooral moe van mijn eigen medische verhalen. Manlief en ik lassen dan een niet-medische dag in. Het komt zomaar op, dan denken we 'vandaag ff niet.' Het komt gewoon omdat wij zo'n rare aandoening hebben, er is veel over in het nieuws en mensen bellen (daar klaagde ik al eerder over bij de klaagmuur) zowat uitsluitend om naar mijn medische status te informeren. Voor je het weet praat je nergens anders meer over.

En je hebt gelijk, dan is de link gauw gelegd naar kleine kwaaltjes waar anderen mee zitten. Of hun buurman, kapster of de broer van de tante van een vriendin. Erger nog: als die iets weten over ME/CVS wat je mogelijk goed zou doen. Daar kan ik helemaal niet tegen!

Het ergste: mensen die 50 uur per week werken en dan klagen over hoofdpijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

Hi Bloemetje,

het is raar om te klagen over mensen die klagen, maar idd ik doe het toch. loop er een tijdje mee maar moest er net uit (wat fijn toch weer zo'n forum).

dat mensen jou bellen om te informeren naar je gezondheid is dan ook weer het andere uiterste. lijkt me ook verschrikkelijk, als je alleen maar bestaat uit een patient. ik begrijp dan ook dat je genoeg begrip krijgt van je omgeving? misschien zou je af en toe wat vragen kunnen negeren over je gezondheid? en gelukkig heb je je man nog die er alles van weet. dat scheelt ook weer een hoop zeg.

klagen is eindeloos, ik zou er ook 24 uur per dag mee bezig kunnen zijn, maar hoe verschrikkelijk is dat? en wat jij zegt, mensen die 50 uur per week werken en klagen over hoofdpijn, wat een geluksvogels zeg! als ze dat zelf maar wisten.
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Eerlijk gezegd, klaag ik niet veel, Siem. Bovendien doe ik dat voornamelijk bij mensen die ik daarmee in vertrouwen neem. Een vriendin en ik moeten daar dan om lachen: mijn klaagzang moet je verdienen ;-)
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

dat dacht ik al, omdat mensen er bij jou naar moeten vragen en jij het ook al zat bent.
eerlijk gezegd heb ik zelf wel veel geklaagd, uiteindelijk merk je dat het niet veel helpt. misschien zelfs averechts?
laat die mensen maar moeite doen voor je klaagzang, want je bent meer dan iemand met een ziekte.
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Klagen kan zo'n deugd doen en moet toch kunnen, niet?

Stoom aflaten, anders barst de ketel, zalig!
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

dat klopt ook karolien, stoom aflaten is zelfs nodig. maar niet 'het klagen om het klagen'. sommige mensen kunnen het de hele tijd, en dat vind ik niet gezond.
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Nope, wil niet klagen bij iedereen. Maar als mensen me vragen hoe t gaat, dan antwoord ik vaak met 'ach...' om daarna een stilte te laten vallen. Echt grappig (yes, I am evil) om te zien hoe mensen dat dan afmaken. Of ik zeg gewoon dat het (*$%*&^% gaat. Ik mag toch hopen dat ze dan snappen hoe ik er aan toe ben. Eigenlijk is klagen iets persoonlijks, vind je niet?

Karolien, waar wil jij over klagen? Waarvan komt bij jou de stoom uit de oren?
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hej Bloemetje,

Ik heb een collega die CVS heeft en vind dat je niet mag klagen.
Ze is kwaad op mij en zit al 2 jaar op mijn kap omdat ik wel soms klaag, (vooral een jaar of 2 jaar geleden, nu is het wat beter met mij) en ze vind zichzelf zoveel superieur omdat ze CVS heeft en niet klaagt.
Snap je?
Maar ik weet zeker dat ik er erger aan toe ben dan zij, maar owee, ik durf niks meer zeggen, hoor.
Ik kan onder t weekend echt niks meer presteren, terwijl zij nog haar hele huis-houden doet.
Och ja, dit zit behoorlijk in mijn maag, gelukkig ben ik volgend jaar daar weg, op die school.
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

het ging er eigenlijk om dat ik me ontzettend zat te irriteren vandaag, en toevallig dan om mensen die de hele tijd kunnen klagen. dus het gaat niet zo zeer om óf mensen klagen en waarover, maar om de hele tijd het zelfde herhalen.
ik weet nog dat ik een keer iemand vroeg van heej hoe is het, en ik kreeg een heel verhaal van hoe moe ze was die dag en wat ze allemaal gedaan had, hoe vroeg ze moest opstaan om alles klaar te krijgen en dat ze het nu zat was. och och och wat is het leven toch zwaar, een keertje vroeg opstaan. en dit was niet de eerste keer dat het zo is gegaan.

ik klaag dus over deze mensen.
en bloemetje, volgens mij heb je mij verkeerd begrepen. ik bedoel niet dat je bij iedereen wil klagen, juist niet. heb onze vorige berichten terug gelezen om te kijken waar die misverstand is maar kan het niet vinden (en jawel, ik ben moe :))
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hej siem,

Blijkbaar heb ik een aantal dingen niet goed gelezen. (typisch voor mij)
Ik begrijp wat je bedoelt, hoor!
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

geeft niet, ik was nog niet geïrriteerd :D
God is closest to those with broken hearts..
Plaats reactie