hart problemen..

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

cinders
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2006, 14:43

hart problemen..

Bericht door cinders »

Hallo,

Ik ben 30 en heb sinds 2 jaar de diagnose van CVS gekregen. Klachten worden steeds maar erger, maar wat mij vooral verontrust is dat ik zo vaak steken in mijn hart heb. Ik weet niet of dit een typische klacht is bij CVS-patienten (zie dat toch nergens specifiek staan), vandaar de vraag of er meer mensen dit ervaren.

Mijn hartslag gaat in feite van zeer hoog naar zeer laag (tot 45 slagen per minuut bij momenten). Dat lijkt me niet abnormaal onder de omstandigheden, maar ik heb ook vaak steken, pijnscheuten die mijn hart lijken te doorboren en die ik voel tot in mijn rug, vooral bij een inspanning dus.

Zo'n 5, 6 jaar geleden heb ik al eens een hartecho laten doen (toen had ik ook die klachten maar minder dan nu) en toen bleek alles oke. Toch ben ik er niet gerust op, hebben jullie daar ook last van?

Indien het een algemene klacht is, kan ik die ongerustheid toch al laten vallen.
Indien niet, ga ik toch nog eens een echo laten doen..

Ciao,

Cindy
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hallo cinders
dat kan ook bij fybromialgie horen
het heeft iets met je spieren te maken en zoals je weet is je hart
ook een spier het heeft dus niet ech met je hart te maken en kan ook door stress
nerveusiteit en verkeerde ademhaling te maken hebben
en daardoor krijg je een hartritme stoornis ik zelf heb dit al jaren en het kan geen kwaad
volgens cardioloog maar ik vind dit ook best eng
ook omdat ik er soms heel licht van in mijn hoofd word veel me/cvs patienten hebben dit
groetjes alie
Gast

Bericht door Gast »

hoi cindy,

ik ben zelf hartpatient en heb een pacemaker voor mijn ritmestoornissen
als je echt ongerust bent, kun je vragen of je huisarts je wil doorsturen naar een cardioloog
hij kan dan een ecg maken[hartfilmpje] of een fietstest, hoe reageert het hart bij inspanning etc
of misschien krijg je een holter voor 24 uur, dan wordt je hartslag etc opgeslagen.
een ritmestoornis gaat bij mij niet gepaard met pijnscheuten en steken,, ik heb ook al eens gehoord dat dit met je spieren te maken heeft net zoals alie verteld.
ik kan me voorstellen dat dit je wat angstig maakt dus waarom niet even een afspraak maken bij je huisarts?
groetjes marion
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Hallo Cinders,
Welkom hier.
Als ik jou was zou ik een verwijzing naar de cardioloog vragen. Beter voor niets, dan dat je met angst blijft zitten.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Hoi Cinders,
laten nakijken is altijd beter, omdat het toch al wat jaartjes geleden is dat er voor het laatst naar je hart is gekeken.
Maar ik zelf heb ook vaker pijnscheuten in mijn hartstreek. Vaak echt verontrustend, angstmakend. Vaker hiermee naar nightcare geweest, maar op hartfilmpje was nooi iets te zien. Ook vorig jaar bij cardioloog geweest, echo en fietstest gehad, maar alles was volgens de geleerden in orde. Het kan heel goed door stress en inderdaad ook door verkeerde ademhaling er komt dan te weinig zuurstof in je longen en daardoor in je bloed en dat heeft weer effect op je hartspier. Ik merk dit ook wanneer ik bewuster ademhaal, dit voel ik dan ook in mijn hartstreek. Raar maar waar.
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

hart problemen..

Bericht door Arjen »

Zo'n 5, 6 jaar geleden heb ik al eens een hartecho laten doen (toen had ik ook die klachten maar minder dan nu) en toen bleek alles oke. Toch ben ik er niet gerust op, hebben jullie daar ook last van?

Indien het een algemene klacht is, kan ik die ongerustheid toch al laten vallen.
Indien niet, ga ik toch nog eens een echo laten doen..


Hallo Cindy,

Als je er niet gerust op bent zal ik het zéker laten onderzoeken en niet afdoen als algemeen.
Ik herken wel bij inspanning soms pijnscheuten ook in die richting maar herken het wel hélder als spierklachten.

Succes en hopelijk zijn het gewoon "de spieren".
Arjen
Arjen: fight for live
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

hart problemen..

Bericht door truus73 »

Arjen,
als ik jou was zou ik om een ECG vragen bij de cardioloog. Dan ben je weer gerust als het niets is.
Zelf heb ik ook vaak steken links maar meestal als ik net in bed lig, maak me er maar niet druk om. Kan ik natuurlijk makkelijk zeggen op mijn leeftijd :) '
Als er benauwdheid bij zou komen dan zou ik wel naar de dokter gaan.
Maar in jouw geval je bent nog jong.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi lieve arjen
zoals ik al aan cinder schreef het kan aan van alles liggen ik ben dit jaar al voor de zoveelste maal naar de cardioloog geweest heb een kastje omgehad voor 24 uur, en gefiets en een ecg gehad ik had wel ritme stoornissen maar geen ernstige dingen , veel me cvs patienten hoor je erover ,maar ik zou toch altijd even naar een cardioloog gaan voor de zekerheid sterkte
liefs alie
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hallo mensen.
Misverstand is hier dat ik trachte te quoten en dus Cindy haar woorden gebruik!
Dat is alles:)
Arjen
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

gelukkig arjen ik dacht dat jij ook die klachten had
ik zie het nu ook er is iets mis gegaan
maar de rest vind ik dus dat cindy echt even naar de huisarts voor die onderzoeken moet gaan, want dan raak je ook van je angst af en dat geeft veel opluchting sterkte cindy
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

hallo cindy,

ik vrees inderdaad ook dat dit een van de geneugten is van cvs, pijn in de hartstreek. ik heb er ontzettend last van, steken, overslag, pijn in de borst, schouder, zowat het ganse pakket.

ik heb in het begin dat ik cvs had, zo'n vier jaar geleden een eerste cardio onderzoek gehad, 24 u met zo'n bakje genomen om alles te meten. niets gevonden.

ik heb twee jaar terug, bij de aanvang van mijn revalidatie terug een compleet cardio onderzoek gehad, met fietsproef, echografie, de ganse reutemeteut. niets aan de hand.

ik heb een aantal maanden terug een botscan gehad omdat ik het soms niet kon houden van de steken in mijn borst, die uitstraalden naar mijn schouder. niets gevonden.

ik ben dus zo gezond als een vis :D want niemand vindt ooit iets. t zal dus wel weer tussen ons oren zitten zeker .......


volgens de psycholoog die mijn revalidatie doet zou het een slokdarmontsteking kunnen zijn, mijn maag is nogal van streek en ik heb nogal last van zuurbranden. dus hou ik het daar maar bij, ik ben de onderzoeken onderhand wel al beu.

en ik moet 6 maal per dag mijn bloeddruk en polsslag nemen voor mijn kine revalidatie, dus hou ik het wel in de gaten, maar die kan inderdaad wel op en af wippen.

noem het maar cvs stress en probeer het zoveel mogelijk te negeren ........... na het eerste toch wel degelijk te hebben onderzocht natuurlijk ......

sterkte dus maar ....
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Er zijn goede medicijnen tegen zuurbranden.
Daar zou ik toch eens naar vragen bij de huisarts.
Inderdaad kan, als er te veel zuur in de maag zit en dan omhoog komt, de slokdarm ontstoken raken.
Even naar de dokter dus.

Succes.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Greta: een slokdarmontsteking kan inderdaad erg vervelend zijn en de pijn kan je aan je hart laten denken. Ook een slokdarmverkramping is zeer pijnlijk en paniekerig, dit lijkt ook op hartklachten. Ook bij hyperventilatie kan je pijn op je borst krijgen.
Gelukkig hebben ze bij mij ook niets gevonden bij onderzoeken.
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

hoi greta,
ik heb dus zelf een maag en slokdarmontsteking waar ik binnenkort aan geopereerd zal worden.
hartkloppingen,hartoverslagen en steken in de hartstreek zijn een veel voorkomend verschijnsel bij maagklachten,zeker als je een maagbreuk hebt,omdat de maag dan gedeeltelijks de borstholte in komt en dicht bij het hart komt te liggen.
zelf heb ik ook deze problemen met het hart.
ik snap dat je de onderzoeken beu bent maar ze zijn toch vaak noodzakelijk,ik had er ook flink de neus van vol maar als ik niet had doorgezet dan was ik nooit achter de oorzaak van mijn maagklachten gekomen.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ja dat klopt helemaal goah wat jij zegt
heb ik namelijk ook het heeft iets met de reflux te maken
dat heeft mijn internist mij haarfijn uitgelegt
ik heb namelijk ook syndroom van tietze dat geeft ook deze klachten maar ook pijn in de borst en rug spieren dit kan ook weer iets met die middenrif breuk te maken hebben je kunt er knap beroert van zijn
dat zuurbranden en net of je een hartaanval heb en een ontzettende pijn ik heb er zelfs voor in het ziekenhuis gelegen om dat de cardioloog dacht dat ik angina pectoris had maar het meeste last geeft die middenrif en slokdarm ik heb dit al van jongs af aan
Plaats reactie