bioresonantie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

bioresonantie

Bericht door dullegreet »

ik ben reeds vier jaar thuis met cvs en sedert een dik jaar in behandeling in het uz gent maar eerlijk gezegd heeft dit nog niet veel uitgehaald. ik sleep mij nog steeds voort van de ene dag naar de andere en elke te grote inspanning moet ik bekopen met dips van soms dagen lang.

sedert 2 maand ben ik een behandeling begonnen met bioresonantie, een techniek waarbij virussen, allergieën, verzuring, blokkades etc opgespoord worden in het lichaam en behandeld.

door bioresonantie werd bij mij opgespoord dat mijn lichaam compleet verzuurd was, ik sporen heb van de ziekte van lyme (door tekenbeet), een maagonsteking, candida in de darmen, allergie aan vis en zowat alle medicatie, besmetting door aardstralen en nog heel wat meer.

ik heb nu een achttal behandelingen achter de rug en ben telkens nog meer moe dan ervoor of doodziek. Dit schijnt niet abnormaal te zijn daar door de behandeling afvalstoffen vrijkomen die bij sommige mensen zware vermoeidheden en hoofdpijn kunnen veroorzaken. Vooral personen die er erg aan toe zijn hebben daar last van, ikke dus .....

Voorlopig wordt dit opgelost door ipv telkens een behandeling van 2 u nu een behandeling van 1 u te doen gecombineerd met 1 u energie oplading, wat duidelijk wel helpt. Maar meer moe dan ervoor blijf ik dus wel.

ik heb uitgerekend dat, als ik behandeld zou worden voor alles waar ik voor behandeld zou moeten worden, ik dan minstens 1 jaar in behandeling ben. Wat geen al te best vooruitzicht is gezien de toestand waarin ik me na elke behandeling bevind.


heeft iemand ervaring of info over behandeling van cvs met bioresonantie, negatief of positief, zodat ik weet of het wel de kwelling waard is ? Kent iemand de effecten op lange termijn ?

ik wil best wel nog een paar maanden extra afzien, maar dan moet het iets opleveren ook..........
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik heb geen goede ervaringen met bioresonantie. Het heeft mij niet veel opgeleverd. Zou het ook nooit weer doen. Wil je natuurlijk niet ontmoedigen maar je vraagt naar ervaringen nou die heb ik. Ik kreeg er ook homeopatische korrels bij. Ik moest een reinigingskuur doen. Een dieet van drie weken. Ik was zo verzwakt dat ik alleen nog maar plat kon liggen met het resultaat dat ik alles niet meer durfde te eten omdat dat niet mocht. Heb toen weken plat gelegen. Alleen maar ellende dus. Ik eet nu weer normaal en doe geen bioresonantie meer en voel mij nu beter dan toen. Zet ook mijn twijfels bij al dat homeopatische gebeuren ik heb zoveel geprobeerd maar ben bij de huisarts terecht gekomen. Maar wens je wel veel sterkte toe.

Groetjes Patricia
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

ja, ik heb ook een soort kuur moeten doen, een ontzuringskuur omdat ik zogezegd compleet verzuurd was. moest vier maal per dag zakjes poeier nemen om mijn lichaam weer base te maken en mijn darmflora weer op peil te brengen. ben er na 3 weken moet mee stoppen, was er doodziek van, vreselijke diarree. Maar dieten moest ik niet, enfin, toch niet extreem dieten. suiker en varkensvlees is sowieso slecht, dus dat ik noem ik geen dieet. en van alcohol word ik al jaren doodziek.

maar mijn probleem is dat ik op alles zo vreselijk reageer, ook op klassieke medicatie. ik kan werkelijk niets nemen en uit die bioresonantie kwam ook naar voor dat ik allergisch ben aan alle mediatie. ze had dit nog nooit meegemaakt.

dus ik zit muurvast. ik heb al 3,4 jaar een maagontsteking, heb al 2 maagonderzoeken gehad en al zeker 3 soorten medicatie geprobeerd, maar ik word er doodziek van. kan na een paar dagen gewoon niets meer.
ik heb een cholesterolgehalte van meer dan 300, ook al drie soort pillen geprobeerd, maar idem, doodziek.
en nu blijk ik nog lyme te hebben ook, dus als ik daarmee naar een klassieke arts ga zal ik een antibioticakuur voorgeschreven krijgen. en daarvan word ik al gans mijn leven doodziek.


en ik blijf met de vraag zitten, als het allemaal onzin is, hoe wist ze dan in hemelsnaam dat ik een maagontsteking had, en wel specifiek op de overgang van maag naar slokdarm, en hoe wist ze dat ik allergisch ben aan medicatie. ik had haar daar niets over verteld hé ......... :(


help !!!!!!
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

beste greta,
ik kan me je wanhoop voorstellen met je maagontsteking!!
ikzelf kamp al anderhalf jaar met een ontsteking in de slokdarm en maag,het enige veilige middel wat echt helpt en waar je niet ziek van wordt is witte klei,dat is verkrijgbaar in capsules.
in eerste instantie werd bij mijn maagonderzoeken ook weinig gevonden,en er werd al helemaal geen oplossing geboden.
nu vele onderzoeken verder ben ik er eindelijk achter wat de oorzaak is!!
na een manometrie is vast komen te staan dat de onderste spier in mijn slokdarm niet sterk genoeg is om de maag af te sluiten en zo het maagzuur onder te houden,een manometrie doen ze overigens alleen in academische of universitaire ziekenhuis,uit een 24 uurs ph meting is gebleken dat ik 171 refluxen op een dag heb en dat kan de slokdarm niet verdragen,ik moet nu dus geopereerd worden.
ik heb al veel geprobeerd maar witte klei was het enige wat de maagpijn wegnam tussen de overgang van de slokdarm naar de maag.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Dat is heftig 171 refluxen! Je slokdarm is zo toch helemaal kapot zeg met al dat zuur.
Ik hoop dat ze je eindelijk kunnen helpen door de operatie en dat je hierdoor een prettiger leven krijgt!
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hoi Greta,

Ingewikkeld met name je intolerantie voor medicatie etc.
Geldt dit ook als je medicatie per infuus gebruikt?
Qua zieker worden is de redenatie: eerst zieker dan pas beter het gemiddelde antwoord in de alternatieve wereld!(lees mijn weblog en aarden bij belangstelling).
Pérsoonlijk ben ik erg huiverig voor dergelijke therapie, ik zie het als een gat in de markt, voor hen die niet meer weet wat hij moet!

Ook uitspraken als: ik heb dit nog nooit gezien, tja is dat haar onkunde of vertelt ze je doodleuk dat je doodziek bent: je proeft vast mijn ironie en terging bij zulke "wijsheden".
Het is een overtuiging en geloof met daarop toegespitste studie die geen énkele grondslag vind in bewijs, maar dat telt grotendeels bijvoorbeeld ook in de psychiatrie, mijn oude vakgebied!

Qua medicatie zou mijn advies zijn een zoektocht in diverse mogelijkheden van toediening en bijwerkingen, men kan daar ook écht steeds meer. Denk ook hier aan prof de Meiler zie artikel intervieuw met Frank Twisk.
Succes
Arjen
Arjen: fight for live
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

greta
ik verander dit want ze pikken alles van de google in wat ik schrijft

en goa
die maag spier ook wel een breuk tussen maag en slokdam daar heb ik al meer dan dertig jaar last van maar je moet goed op letten wat je eet geen kruiden geen kool geen koolzuurhoudende dranken en ga maar door ik drink altijd water ook op verjaardagen al jaren lang ik eet geen kaas en chocolade of andere zoetigheid ook niet alle vlees soorten
let ook op het E nummer 621 zit bijna overal in
het is niet leuk maar het kan niet anders mijn hoofdeind van mijn bed staat schuin want soms loopt het zuur mijn keel en neus in heb ik ook stevige hoofdpijn en zoals je mischien ook wel gelezen heb ook erge darmklachten
maar let op dat je je eten rustig eet
sterkte meis ik weet wat het is
liefs alie xx
Laatst gewijzigd door Alie op 18 okt 2007, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

bedankt voor alle reacties !!!

ik denk wel dat cholesterolgehalte bij ons op een andere schaal gemeten wordt hoor Alie, hier mag je niet boven de 190 gaan om te veel cholesterol te hebben dus dood ben ik nog niet, maar ongezond is het zeker wel :)

en die maag, daar sukkel ik inderdaad al jaren mee. ik heb inderdaad vroeger nog klei genomen, jaren terug, misschien nog eens herproberen. bedankt voor de tip ! en diëten natuurlijk, dat helpt ook wel.

groetjes,

greta
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Heel juist Greta dat zijn de waarden die hier in Belgie gelden en dus waarschijnlijk op een andere manier gemeten wordt dan in Nederland.
Zo zien we maar weer eens dat het niet zonder gevaar is om medische uitleg over de grenzen mee te nemen. We spreken dan wel dezelfde taal maar af en toe geeft het me toch een BABEL-gevoel.

Ik heb een cholesterolwaarde van 230 en ik ben toch echt niet terminaal hoor!
I will survive
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Dat is inderdaad ook met het suikergehalte, hier wordt in mmol gemeten en ik hoor vanuit Duitsland andere waarden dan hier, ook 100 tallen.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi greta
sorry hoor dat ik een beetje schrok van jou chollesterol gehalte greta
vreemd hoor die getallen waarom houden ze niet alles het zelfde he
want er gaan mensen van zeeuws vlaanderen ook bij jullie naar het ziekenhuis dus dan schrikken ze zich wild
een kennis van mij loopt ook voor haar cholesterol in belgie die woont sinds kort in terneuzen
maar het het is nog te hoog greta krijg je daar wat voor
alie
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

nee, ik neem er voorlopig niets voor, ik kan gewoon niet. heb al 3 soorten pillen geprobeerd maar ik word er doodziek van, na een paar dagen ben ik te moe om op mijn benen te staan.

dus probeer ik het een beetje in toom te houden met te dieten, geen vet, geen varkensvlees, vlees in het algemeen wat beperken. maar echt veel omlaag krijg je het daardoor niet, max. 20 % en dat is veel te weinig.

ik zou moeten slikken, absoluut, maar het gaat niet.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi greta
ja die medicijnen geven zeker veel bijwerkingen
maar ik kon niet anders want ik had hartklachten
en ook naar mijn eerdere verleden gekeken
ik al vroeg een beroerte en later de tia.s dus moest ik wel
gebruik je wel becel producten en geen mosselen eten hoor
en inderdaad geen varkensvlees
ik eet bijna geen vlees maar veel visproducten
ik hoopt dat het zakt sterkte alie
annemoon
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 feb 2008, 14:18

Bericht door annemoon »

heb ook mijn amalgaanvullingen laten verwijderen...heeft niks uitgehaald maar ook geen kwaad gedaan :wink:

Ga sinds oktober naar een bioreonantietherapeut. Hij zei dat mijn problemen voortkwamen uit verschillende dingen. De grote boosdoeners zouden Lyme, klierkoorts en aluminiumvergiftiging zijn geweest.
Aluminium is een echte 'brainkiller'. Zorgt voor geheugen en concentratiestoornissen en neurologische problemen. Zou alzheimer, cvs, parkinson enzo veroorzaken. Hij heeft me eerst ontgift en nadien moest ik nabehandeld worden voor candida (schimmel) omdat deze meestal samengaat met metaalvergiftiging.
Raar, maar ik voelde mijn hoofd echt weer helderder worden!
aluminium zit vooral in deodoranten...heb meteen heel die rotzooi weggegooid en koop nu enkel nog producten van weleda!
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Klopt dit zit in zowat alle deo's, ze beweren zelfs dat het borstkanker zou veroorzaken, omdat je het eigenlijk direkt onder je lymfeklieren smeert, deze nemen dit op en dit zou borstkanker veroorzaken. Ik geloof er eigenlijk wel aan. De huid is één groot ademend, opnemend orgaan. Alles wat je erop smeert, alles waar je aan blood gesteld wordt, wordt als het ware door de huid opgenomen.
Ik schreef ook al eerder dat ik opgeteld aan heeel veeel chemische, giftige stoffen heb bloodgestaan, wie weet wat dit voor een schade heeft aangericht.
Plaats reactie