woningaanpassing

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

woningaanpassing

Bericht door truus73 »

A.s. maandag komen ze de straat bij mijn voordeur nivelleren (zo heet dat toch?). :)
26 juli dit jaar ben ik voor de 2e keer achterover gevallen bij het verlaten van mijn huis. Je moet weten dat er voor de voordeur een betonnenplaat ligt van zo'n 22 cm hoog, de drempel is aan de buiten kant iets van 12 cm en binnen 7 cm. Die plaat is niet groot genoeg om er een rollator op te zetten.
Hoe ik het voor elkaar krijg om daar ruglings af te vallen begrijp ik niet goed, maar het is een paar keer gebeurd. Mijn re-voet staat dan nog in de gang en gelukkig had ik de voordeurkruk vast, maar die trek ik dan met mijn ruim 80 kg met een r*tklap dicht zodat mijn re-voet klem komt te zitten. Dat geeft prachtige kleuren van zwart en diep-paars tot groen en geel, net een toverbal. De rollator krijg ik amper naar buiten en als ik moe thuiskom al helemaal bijna niet naar binnen.
27 juli heb ik de WMO gebeld, die verwees me door naar het CIZ. Mijn verhaal gedaan en ik zou nog horen. Afwachten dus.
Eind augustus nog niets gehoord. :x CIZ gebeld, de aanvraag ligt bij de GGD. Goed, GGD gebeld, we hebben heel veel aanvragen van het CIZ en het was hier ook vakantietijd. OK, maar hoe nu verder. Deze mevrouw was zo vriendelijk om mij op de bezoeklijst van die week te zetten.
Vrijdagochtend een mevrouw van de GGD, heeft me het hemd van mijn lijf gevraagd, de boel opgemeten en gezegd dat ze positief advies zou uitbrengen aan de gemeente (nou heb ik natuurlijk ook wel mijn leeftijd mee, 72 jr).
26 sept. nog steeds niets gehoord :x . De WMO gebeld. Er was 6 sept. al een prijsopgave gedaan bij Woningstichting, ze zou er eens over bellen. Omdat ik al aan mijn maximale bijdrage zit door thuishulp enz. hoefde er met mij verder niet overlegd te worden over de prijs.
Vanochtend 27 sept. zelf maar eens naar Woningstichting gebeld. Die mevr. wist er van en zou direct naar het WMO bellen om de prijsopgave door te geven, he he. Werd na een 15 min. terug gebeld dat de WMO accoord gaat en dat maandagochtend de stratenmakers komen :D .

Maar waarom ben ik dan ondanks het mooie weer zo jankerig :cry: ?
Eigenlijk weet ik het wel, het is weer een stap achteruit. En ik heb iets van hier woont een invalide :( . Dat wil ik blijbaar nog steeds niet zijn.
Gast

woningaanpassing

Bericht door Gast »

hoi truus,

ik denk dat je ook zo jankerig bent omdat het ons allemaal zo'n moeite kost om dit voor elkaar te krijgen.
ik heb het zelfde meegemaakt, zie topic scootmobiel, en je wordt er gewoon gek van! zeg maar maak me gek!
en als jij dit allemaal niet regelt gebeurt er gewoonweg niets
als maandag de straatmakers weg zijn heb jij een goede stoep voor je deur, dan is alles weer goed!
groetjes van marion
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

woningaanpassing

Bericht door truus73 »

Marion, bedankt voor je reactie.
Nou dat ik zo jankerig ben komt gewoon omdat ik me nu zo invalide voel.
Dat is natuurlijk flauwekul dat weet ik ook wel. Maar je wordt weer zo met je neus op de feiten gedrukt en dat is niet leuk, oh nee!
Ik had me mijn ouwe dag wel even iets anders voorgesteld, was altijd heel actief. Maar ja, het is niet anders.
Las laatst iets over hoeveel % je nu functioneerd. Ben eens goed gaan nadenken. Als ik me vergelijk met hoe ik was en met hoe andere ouderen nu zijn (leeftijd telt ook mee) dan denk ik dat ik hoogstens nog voor 30% ga, daar schrok ik wel even van, het is bar weinig.
Heb in het park vanochend wel een mooie rode paddestoel met witte stippen gezien, kon alleen kabouter Spillebeen niet vinden, misschien heeft hij een baaldag net als ik.
Ga zo een boterhammetje eten dan naar bed, ben dood op.
Gast

woningaanpassing

Bericht door Gast »

ja truus het valt ook niet mee, en als ik mezelf vergelijk met 5 jaar geleden... dan word ik ook niet vrolijk, maar...
de humor blijft overeind he?, we slepen onszelf er dan maar weer doorheen,
wij gaan zo een broodje gezond eten, lekker met kaas sla eitje etc.
kan ik ook van genieten, net zoals vanavond in een fris bed stappen, mijn man had vandaag de bedden verschoond, en ik zei toen lekker een fris bedje vanavond,hij keek me een beetje meewarig aan, maar ja hij kent me natuurlijk al 30 jaar, ik geniet veel van kleine dingetjes, net zoals jij met die paddestoel.
duik er maar lekkker vroeg in truus, en slaap lekker
marion
Plaats reactie