Oorsuizen?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Starry85
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:04

Bericht door Starry85 »

Alie schreef:hoi starry
het kan ook door spierspanningen komen in nek en schouders
en daar ben je ook duizelig van
en dan kan een bloedvaatje even afknellen
maar als je twijfelt even je bloedruk laten meten
liefs alie
Oke bedankt! Nek zit ook vaak vast dus dat zal het dan wellicht wel geweest zijn. Moet binnenkort toch weer eens naar de internist, zal wel eens informeren!
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

ik heb dat ook gehad, met periodes, dat oorsuizen. soms weken, maanden wel en dan weer niet. ik had het vooral de tijd dat ik nog werkte, en in het begin dat ik cvs had. nu al een tijdje niet meer.

ik denk dat het inderdaad verband houdt met een te hoge bloeddruk, ik had het toen ik heel erg gestresseerd was, op het werk en thuis.
meestal was het in een oor, op het einde soms in de twee, en heel vervelend. overdag kan je het nog zo een beetje negeren omdat er overal rondom ander lawaai is, maar savonds is het heel vervelend, ik kon er niet van inslapen.

sedert ik niet meer werk is mijn bloeddruk enorm verlaagd, ik neem nu nog de helft van de medicatie die ik vroeger nam voor te hoge bloeddruk en ik ik heb het dus ook al in heel lange tijd niet meer gehad.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Hallo Greta,

Ben blij te lezen dat jij het hebt gekregen toen je bloeddruk te hoog was.
Toen ik last kreeg van oorsuizen was mijn bloeddruk huizen hoog.
Bloeddruk is nu onder controle met medicijnen maar de suis is gebleven, de ene keer erger dan een andere keer.
Het is gelukkig niet zo heel hard, dus ik kan het aardig negeren.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik heb al jaren last van een hoge bloeddruk
al van af mijn twintigste wat ik weet ,
toen ik inverwachting was van mijn oudste
maar nu is hij af en toe nog te hoog ,
maar oorsuisen gaat nooit meer weg
soms is het heel erg en dan ben ik ook erg moe,
en dan heb ik pijn in mijn nek en schouders
maar het heeft ook iets met de vaatjes te maken
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

ja, ik denk dat er meerdere oorzaken kunnen zijn hoor. ik veronderstel dat het bij mij stressgerelateerd was, hoewel ik het soms maanden niet had. en gestresseerd was ik zowat altijd.

en mijn schouders en nek zaten toen ook compleet geblokkeerd, jaren lang, ik had geen schouderspieren meer, het waren eerder betonnen kabels, muurvast. ik heb daar nu oefeningen voor gekregen van mijn kinesist waardoor dat heel wat beter is.
en het niet meer moeten werken natuurlijk, wegens cvspanne. je ziet dat het toch nog ergens voor iets goed is :roll:

het heeft ook een naam hé, tinnitus of zo. mijn zuster heeft het heel accuut gekregen, jaren terug. op een morgen stond ze op en ze was doof aan 1 oor, en ze is het sindsdien ook gebleven, met een constant gefluit in dat oor. ze heeft toen een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen om te onderzoeken waarvan het kwam, normaalgezien is het een infectie, maar veel is er niet uitgekomen. ze heeft toen ook nog meegedaan aan een of ander experiment om het fluiten weg te krijgen, maar veel heeft het niet uitgehaald.
het fluiten blijft, continu, om gek van te worden.

muzikanten ed hebben het ook heel courant, van te veel in het lawaai te zitten, te veel decibels die hunnen oren beschadigen.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Nou als je het heel erg hebt lijkt het me om dol van te worden. Gelukkig is dat bij mij niet zo.
Toen ik van de week duizelig was, was het ineens weg, heel vreemd. Nu zit het er weer.
Ik ben er al zo aan gewend dat het raar was toen het weg was.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ja het kan tinitus zijn
of meniere
maar inderdaad die nek en schouder spieren gaat bij mij nooit meer over
ik heb een enorme spierspanning
ik train daarom medisch fitness en ik loop al sinds 76 bij de fisio
maar niets helpt en inderdaad altijd duizelig en doodmoe in mijn hoofd
dat watterige gevoel de ene keer meer dan de andere keer
hangt ook samen met die brandende ogen op de andere topic beschreven
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

ja, bij mij hangt het ook samen.

als mijn hoofd in de watten zit, is mijn zicht onduidelijk, precies een vlies over mijn ogen, heel moeilijk dan om te lezen of tv te kijken. en ik heb het dan vooral nadat ik gerust heb, wat ik in stilte en met mijn ogen dicht doe. daarna, als ik mijn ogen terug open doe, kan ik een ganse tijd niets lezen of op niets focussen.
en het duizelige komt er ook bij, en de zinderingen in de helft van mijn aangezicht, precies of er mieren over lopen en of mijn gezicht half verlamd is (schijnt ook lyme te zijn).

en het is natuurlijk altijd als ik doodmoe ben. als ik eens een dag ietsje beter ben heb ik het veel minder.

en die schouderspanning krijg ik ook niet meer weg hoor, alie. ik moet constant tegen mezelf zeggen, schouders naar beneden, nek ontspannen, tenen niet krullen etc. ik vrees dat dat er na 51 jaar niet meer uit gaat .....ook niet met drie keer per dag kine oefeningen. maar het helpt toch wel een beetje hoor.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ja het helpt een beetje greta ,want als je helemaal niets doe dan gaat de boel nog meer verkrampen dus steeds op je houding letten en oefenen
het lijkt wel of we hardleers zijnik weet dat mijn houding soms verkeert is en iedere keer weer ga je de fout in
Angelique
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:42

Bericht door Angelique »

Ik heb al vanaf jongsafaan oorsuizen. Een vreselijk constant gepiep in mijn hoofd.
Ik kreeg als tip mee door niet teveel lawaai aan te gaan en als ik het niet trok een walkman op te doen met zachte rustige muziek. Dat hielp wel, maar ik weet wel dat ik als kind gewoon met mijn hoofd tegen de muur stompte, zo gek werd ik er van.
Nu ik weet dat ik ook meniere heb en het waarschijnlijk te wijten is aan recidiverende ontstekingen aan mijn evenwictsorgaan.
Ik slik daarvoor nu medicijnen die ook bij reisziekte gebruikt worden waardoor (vooral de duizeligheid) minder is geworden.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Dat is niet fijn Angelique. Is het met de medicatie minder?
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik heb in 1976 een beroerte gekregen en sindsdien
ook altijd oorsuizen en als ik moe ben is het erger
in een drukke omgeving merk ik het niet zo maar savonds in bed is het soms zo erg dat ik niet in slaap kom
ik heb dit constant de artsen hebben mij uitgelegt dat het door de hoge bloedruk komt en daar door iets is beschadigt
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Ik heb oorsuizen sinds ik hoge bloeddruk heb. Dankzij de medicijnen is de bloedruk onder controle maar het suizen is gebleven. Het is gelukkig niet al te erg.
Veel mensen schijnen er last van te hebben.
Als ik erg moe ben is het vaak erger.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Misschien toch een veel voorkomende kwaal bij ME?
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Bij mij is het oorsuizen sinds een aantal maanden erger geworden. Ik heb daar nu ook medicijnen voor en dat helpt wel wat. Nou ja, medicijnen zijn voor het evenwichtsorgaan, maar daar zit natuurlijk ook het oorsuizen. De kno heeft me wel eea uitgelegd.
Houd het wel in de gaten, ook met dat piepen. Je kunt er namelijk ook doof van worden. Dus wel oppassen met 'het is een CVS-verschijnsel' en het daarbij laten. Doe ik namelijk meestal (A).

Hmmm, ben nu even niet zo helder, geloof ik.
Plaats reactie