Oorsuizen?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Karen,
Je bent helder genoeg hoor. En je hebt gelijk als je zegt dat we moet oppassen dat we niet alles op ME/CVS-veerschijnsel moeten gooien.
Het kan nl. ook Menière wezen en daar kan je idd doof van worden. Mijn buurvrouw is dat overkomen. Wel is waar aan één kant, maar toch. Lijkt mij heel vervelend.
Gebruikersavatar
justME
Actief lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:51

Bericht door justME »

hmmm ik heb er geen last van en verder ook nooit gehad, behalve in de tijd dat ik nog tot de vogeltjes gingen zingen in de disco stond....die megaboxen willen dan wel :shock: :D
Niet dat je aan deze aanvulling inhoudelijk wat hebt, maar aangezien de vraag te voorschijn komt of het een cvs/me verschijnsel is, is het misschien ook handig te weten dat er cvs/me-er(s) is/ zijn die het niet hebben....
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

bij mij heeft het oorsuizen niets met mijn m.e temaken
bij mij komt het door beschadigingen van mijn hoge bloeddruk en spierspanningen
alie xxx
Lina
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 feb 2008, 19:00

Misschien eens laten testen op de ziekte van méniere.

Bericht door Lina »

Oorsuizen kan dus ook samenhangen met de ziekte van méniere. Daar gaat het soms ook over van een piep naar een suis... heb je oorpijn, hoofdpijn, draaierigheid, enzoverder enzovoort. Misschien eens voorstellen aan je arts?
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik heb dus geen meniere
bij mij komt het door alles wat ik heb
hoe vermoeider ik ben hoe meer last
Gebruikersavatar
Anjac
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jan 2011, 11:39

Oorsuizen....hoort dat ook bij ME/CVS?

Bericht door Anjac »

samengevoegd. admin

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een week of 2 last van oorsuizen. Ik word er echt knettergek van. Komt dit jullie bekend voor? Is het ook iets wat bij ME hoort? Volgens mij is het ook zo dat hoe meer moe ik ben hoe meer last ik heb van oorsuizen. En ik heb echt een hele slechte week nu, dus misschien heeft dat er wat mee te maken.

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Groetjes Anja
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Oorsuizen....hoort dat ook bij ME/CVS?

Bericht door dino »

Ja voor velen is dat een teken dat ze teveel gedaan hebben. Dus over de grens zijn gegaan.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Even een zij weggetje, maar heeft ook te maken met het oor :wink: .....
Heeft oorpijn daar misschien ook iets mee te maken? Dat komt steeds terug, erg irritant.

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Misschien iets met het evenwichtsorgaan te maken?
Gebruikersavatar
Anjac
Beginner
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jan 2011, 11:39

Bericht door Anjac »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb er ook oorpijn bij. Gisteren had ik echt een vreselijke druk op mn oren en hoofd. Maar ik had inderdaad wel teveel gedaan. Ik voelde me al niet goed en ben toch de hele dag gaan werken. Dan ga ik toch wéér over mn grens heen. Het is wel heel vervelend dat gesuis in je oren zeg, pffff....

Anja
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik ben vandaag toch maar eens naar een audicien geweest. Ik had al jaren last van oorsuizen, maar kreeg de indruk dat ik steeds slechter ging horen. Ik dacht dat het slecht horen kwam door het oorsuizen.

De gehoortest laat afwijkingen zien die wijzen op schade door ontstekingen bijv. aan de gehoorzenuw. De schade was al van dien aard dat ik in aanmerking zou komen voor een hoortoestel :shock: . En volgens die mevrouw, ze heeft het nog gegoogled, kon dit een gevolg zijn van de ziekte van Lyme (zoals velen van jullie weten heb ik die). Lekker zeg... ik hoop dat de AB kuren ervoor gaan zorgen dat dit zich herstelt of toch zeker niet erger wordt. Zijn we weer mooi klaar mee...
Leven is het meervoud van lef - Loesje
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Pfff ja, heb ook de indruk dat mijn oorsuizen altijd maar erger wordt! Ik zit ook al te hopen dat de behandeling voor de lyme straks daar iets aan gaat doen! Hoop het voor jou ook!
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Oh das balen felixloena!
Sommige antibiotica kunnen ook oorsuizen veroorzaken, dus het kan zijn dat je tijdens de behandeling daar meer last van hebt.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoi fl.,
Hoe kon de audicien concluderen dat het oorsuizen door ontstekingen aan de gehoorzenuw kwam? (niet dat ik het er niet mee eens ben hoor, integendeel).
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik heb al jaren last van oorsuizen
vooral als ik erg moe ben
nu is er na een val met een hersenschudding ,het kloppen van mijn hart in dat zelfde oor bij gekomen ook heb ik steeds een krakend geluis en in mijn andere oor een soort belletjes gerinkel maar dat geklop word ik gek van
soms lijkt het of er een heimachine voor mijn bed staat
Plaats reactie