Wie van jullie gebruikt er pijnmedicatie en welke?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

Voor de spierpijn werkt Zaldiar,Tramadol het beste maar zoals alle opiaten/morfine je lichaam went er aan,en je hebt steeds meer nodig,maar voor zo nu en dan,met pauzes is het de beste keuze,in combinatie panadol-artrose :roll:
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Celebrex en Plaquenil voor zenuw pijnaanvallen.

Groetjes MArry
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

gebruikt er ook iemand zaldiar in combinatie met diazepam?

Ben wel benieuwd of deze combinatie slecht verdragen wordt.
Ik ga het deze week even testen, want waarschijnlijk wordt dat de medicatie, in combinatie met nog gewone paracetamol om een lange belangrijke dag door te komen.
Dus ik hoop zo dat het niet verschrikkelijk versuffend op elkaar werkt. Die kans was er wel zei de arts, dus vandaar ff testen. Maar misschien zijn er mensen met ervaringen? Want als ik totaal knock out ben heb ik er nog niets aan:S
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik raad het gebruik van opiaten af omdat het je immuunsysteem (nog verder) kapot maakt.

Wil je de gevolgen en effecten kennen, lees dan even mijn blog
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com/201 ... spons.html

Vraag aan je arts bij chronische en hevige zenuwpijn Celebrex, Topamax of Normast.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

Loesje zaldiar en Rivotril,behoort ook tot dezelfde familie.
Rivotril doet net wat meer bij ME/Fibro symtomen,vermindert spierpijn,en prikkels kwa geluid,en stress en heel belangrijk slaap,je slaapt er veel beter op!!
Maar ieder mens is uniek maar rivotril in combinatie met zaldiar,werkt bij mij heel goed!! :wink:
Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

Dosering moet je zelf uitvinden,rivotril 2mg voor slapen werkt goed,word zelfs zonder spierpijn wakker,in de loop van de dag 2 zaldiar(16.00) en dan red ik het weer tot het naar bed gaan :)
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@ Loesje

diazepam is beter gekend onder de naam Valium. Als ik jou was zou ik daar zeker afblijven want het heeft een verslavend effect en het is naar mijn mening geen pil die behoord tot de pijnmedicatie, tenzij je het neemt om rustig te worden en te slapen.

momenteel neem ik voor mijn fibropijnen dagelijks 5 gram MSM en gezien ik dit al een tijdje doe ondervind ik daar wel een positief effect van. Wanneer het erger is neem ik paracetamol of een diclofenac 75 mg retard. Wel opletten met deze laatste, ze schrijven dat nogal vlot voor als een ontstekingsremmend middel (te nemen tot 3 maal daags) maar ik heb er enkele jaren geleden wel een reflux aan overgehouden !! En het heeft me een tijdje gekost om er weer van af te raken ! Dus opletten!

Voor te slapen heb ik heel goeie resultaten met L Tryptofaan en dormiplant.
Als je toch naar zwaardere middelen grijpt probeer het dan wel onder controle te houden, een tijdje terug stond er hier een topic over het verslavend effect van sommige medicatie o.a. diazepam.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ik gebruik diclofenac in injectie vorm.
Heb ik gekregen van dml.

Net weer 1 in mn bil gekregen!
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

ik snap de huivering van een aantal van jullie voor middelen als opiaten of diazepam.
Maar soms heb je geen keus.
Bij mij gaat het er nu om dat ik over 2 weken een bruiloft heb, hele dag en avond, en met de geplande rustpauzes tussendoor hoop ik op de momenten die ik er wel ben, zo pijnvrij door te komen, zodat ik toch een beetje kan genieten.
Dus dan heb je weinig keus en zul je wel wat zwaardere middelen moeten gebruiken.. Want met alleen de rustpauzes tussendoor red ik het niet en zal t nog teveel zijn.
Een aantal opties zijn voorbij gekomen bij de arts, maar omdat ik sterk reageer op medicatie nu gekozen voor de combinatie van zaldiar en diazepam. Diazepam verdraag ik opzich goed. Zaldiar moet ik nog proberen..
Het is niet mijn bedoeling die combinatie langere tijd te gebruiken, alleen dus die dagen ervoor, de dag zelf en de dagen erna..
Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

Loesje23 schreef:ik snap de huivering van een aantal van jullie voor middelen als opiaten of diazepam.
Maar soms heb je geen keus.
Bij mij gaat het er nu om dat ik over 2 weken een bruiloft heb, hele dag en avond, en met de geplande rustpauzes tussendoor hoop ik op de momenten die ik er wel ben, zo pijnvrij door te komen, zodat ik toch een beetje kan genieten.
Dus dan heb je weinig keus en zul je wel wat zwaardere middelen moeten gebruiken.. Want met alleen de rustpauzes tussendoor red ik het niet en zal t nog teveel zijn.
Een aantal opties zijn voorbij gekomen bij de arts, maar omdat ik sterk reageer op medicatie nu gekozen voor de combinatie van zaldiar en diazepam. Diazepam verdraag ik opzich goed. Zaldiar moet ik nog proberen..
Het is niet mijn bedoeling die combinatie langere tijd te gebruiken, alleen dus die dagen ervoor, de dag zelf en de dagen erna..
Loesje ik denk dat die combinatie een goede keuze is,zaldiar werkt goed,en is redelijk onschuldig,in het begin erg suf maar daar wen je wel aan bij wat langer gebruik,en precies wat je zegt alles heeft zijn nadelen maar je wil wel eens wat,en onze ziekte is slopender dan de medicatie zelf hoor dus daar zou ik je niet te druk over maken,zelf zou ik Rivotril eens uitproberen,kan verassend goed werken!
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

rivotril heb ik voor het slapen, 1 druppel, maar ik merk geen verschil. De arts zei toen dat ik niet moest verhogen.

Ik heb net de zaldiar genomen, de spierpijn is er 2u later nog steeds en de hoofdpijn ook. Wel ben ik echt zo suf als een konijn:S Misschien een kwestie van wennen, maar als het niet tegen de pijn helpt, zal ik snel een ander middel moeten zoeken:S
Help, iemand ideeen? Het gaat dus echt om een dag door te komen met zo min mogelijk pijn..
Ik heb overigens de diazepam er nog niet bijgenomen, eerst even wennen aan dit middel. Het is nl de bedoeling dat die de hoofdpijn onderdrukt die dag
Gebruikersavatar
che
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 mar 2011, 17:51

Bericht door che »

Loes zo snel gaat het niet,zaldiar 3x2 per dag,en Rivotril voor het slapen 2mg,en overdag 1mg
1 druppel daar krijg je nog geen muis me plat.
Loes je moet zelf experimiteren en niet te bang zijn,want slapeloze nachten,en altijd pijn sloopt je lichaam harder dan de pillen,maar met de dosisen moet je wel een beetje experimenteren,en uitproberen,en meer geduld:-)))
Gebruikersavatar
dora75
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 mar 2012, 14:58

Hebben jullie iets tegen de pijn?

Bericht door dora75 »

topics samengevoegd - mod.

Het gebeurd regelmatig dat ik 's avonds verga van de pijn....vaak in mijn rug, armen, handen en voeten. Ik weet dan niet mer hoe ik moet liggen of zitten. Ik neem dan pijnstillers en stap onder de hete douche....maar de douche helpt maar tijdelijk en de pijnstillers helemaal niet....

Hebben jullie dit ook? En hoe gaan jullie er mee om?/wat slikken jullie tegen de pijn?

Groetjes Dora
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Hebben jullie iets tegen de pijn?

Bericht door marlène »

Ik neem een glas Alkala N om de opgestapelde verzuring alvast weg te nemen.

Je apotheker kan het bestellen bij:
SANUM-KEHLBECK

GmbH & Co.KG

Hasseler Steinweg 9-12
27318 Hoya
Postfach 1355
27316 Hoya
Duitsland

Tel 04251 9352-0
http://www.sanum.com/
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
elena
Actief lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 31 mar 2012, 20:01

Bericht door elena »

Goed om te weten Marlène! Dankjewel.

Ik heb niet een echt medicijn maar wat bij mij echt helpt is in een bosrijke omgeving te vertoeven. Op een of andere manier ben ik dan meestal binnen een dag van de meeste pijnklachten af en slaap ik beter. Nu is dit natuurlijk niet voor iedereen weggelegd helaas, maar de natuur is mijn beste medicijn. Hoe het kan weet ik ook niet. Misschien toch een diepere ontspanning ??? Helaas komen de klachten ook weer terug als ik dan weer naar huis ga.
Gandhi
"Vecht niet tegen wat je niet wilt, gebruik je verbeelding om te creëren wat je wel wilt."
Plaats reactie