Wie van jullie gebruikt er pijnmedicatie en welke?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Wie van jullie gebruikt er pijnmedicatie en welke?

Bericht door Shavonne »

hoi,

ik gebruik sinds een maand pijnmedicatie. De h.a. wilde me in de eerste instantie Morfine voorschrijven, maar dit heb ik geweigerd. Ik gebruik 3 maal daags Zaldiar tabletten. En ik moet zeggen, het gaat enigzins een klein beetje beter. Maar de laatste dagen he ik zowiso aardig goede dagen en dan denk ik ook niet aan de slechte die geweest zijn.
Ik slaap ook een beetje beter met die medicatie. Maar de vermoeidheid blijft.
Het is trouwens voor het eerst in de 13 jaar dat ik iets voor de pijn aan spieren en gewrichten en de hoofdpijn neem.
Mij valt ook op dat ik iets meer ontspannen ben.
Al met al rustige dagen, de laatste drie. Heerlijk! Ik probeer er ook zoveel mogelijk van te genieten!!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Morfine, toe maar.Zijn de pijnen zo hevig?

Mijn zoon gebruikt 3 dd 2 tabletten Traumeel (homeopatisch) en versluiert de pijn. Bij hevige pijn een enkele keer Brufen.
Marialice
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2007, 19:49

Bericht door Marialice »

Ik heb een snapping hip, erg pijnlijk. Daarvoor heb ik 3x600mg ibuprofen (max dosis) van de orthopeed voorgeschreven gekregen. Niet alleen als pijnstiller, ook als ontstekingsremmer.
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Vroeger nam ik Brufen 800 maar omwille van het effect dat het kan hebben op de maag neem ik nu op aanraden van de internist 1à2 maal per dag 1gr Paracetamol. De pijn is nooit helemaal weg maar wel goed verdraagbaar zo. Doseren en platte rust zijn echter even belangrijk.
I will survive
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik kan ook niet tegen andere pijnstillers de dokter heeft wel geprobeert om mij amitryptiline te laten slikken ,maar daar werd ik heel ziek van en ook die iboprofin of zoiets was rot voor mijn maag ,ik heb veel pijnstillers gehad zelfs een of andere thee een cannabis, maar ik gebruik al jaren een hoge dosis paracetamol met diazepam het helpt niet altijd maar het is wel veiliger liefs alie
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

aha, ik heb er inderdaad een medicijn bij voor maagproblemen te voorkomen Panthozol. Brufen kan ik inderdaad ook niet verdragen langdurig, vooral bruis niet. Ik had ook Voltaren van h.a. gekregen. Ik moest zelf maar kijken welke werkte en ik mocht zelfs combineren.
Maar niemand die ervaring met Zaldiar heeft?
Het is trouwens een combinatie van paracetamol en Tramadol. Misschien klinkt dit bekender?
De pijnen zijn inderdaad met periodes erg hevig, ik kan er vaak helemaal niet van slapen. En slaap is iets wat we allemaal echt nodig hebben.
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

Alie schreef:ik kan ook niet tegen andere pijnstillers de dokter heeft wel geprobeert om mij amitryptiline te laten slikken ,maar daar werd ik heel ziek van en ook die iboprofin of zoiets was rot voor mijn maag ,ik heb veel pijnstillers gehad zelfs een of andere thee een cannabis, maar ik gebruik al jaren een hoge dosis paracetamol met diazepam het helpt niet altijd maar het is wel veiliger liefs alie
hoi alie,
hoeveel paracetamol en diazepam gebruik je per dag???
Gebruikersavatar
marijke
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 mei 2007, 15:37

Bericht door marijke »

Ik nam vroeger 3x 2zaldiars per dag,maar de pijn was nooit helemaal weg.Ik werd er snachts wakker' van.Sinds2 maanden neem ik de ene dag celebrex een maagsparende ontstekingsremmer en de andere dag OxyContin 10mg dat iseen soort morfine.Ik heb naast CVS ook fibromyalgie en heb nu vele dagen geen pijn meer.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

hoi Marijke,
je had dus geen effect op Zaldiar.
Ik heb inderdaad ook fybromyalgie erbij, daardoor dus ook die hevige pijn.
Heb je geen bijwerkingen van OxyContin? Daar het een soort morfine is? Anders vraag ik mijn h.a. wat hij er van vindt voor mij. Als de pijn nog minder kan als met de Zaldiar, zou dat fijn zijn.
Mij klinkt mscontin ook bekend in de oren, is dat hetzelfde? Volgens mij heb ik dat wel eens in het verpleegtehuis toegediend bij terminale patiënten.(intramusculair)
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ik heb nu tegen de spit Arthrotec 75mg voorgeschreven gekregen (=Diclofenac). En daarnaast Paracetamol. En voor de nacht Diazepam 10mg, maar ik denk dat ik dat laatste niet ga slikken, lijkt me (te) heftig spul.
Gebruikersavatar
marijke
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 mei 2007, 15:37

Bericht door marijke »

hallo chavron,de bijwerkingen van OxyContin zijn sufheid vermoeidheid,... maar bij mij heeft het een omgekeerde reactie ,ik voel me juist veel fitter.
marijke
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Hoi

Ik zit op de 10 mg amitrypteline, ik ben van 20 mg naar 10 mg gegaan. En hier wou ik ook mee afbouwen, nog iets te vroeg op dit moment.
En ik start met melatonine om te kijken of ik mij overdag wat fitter voel.
Hoewel ik wel goed slaap.
Ik stelde het voor aan de huisarts, geen probleem!

Tis op het moment weer hopeloos!!
Ik kan me nog net elke keer opbeuren door te zeggen, het is erger geweest!
Hoewel het loodzwaar is!

groetjes Lijda

" Heeft de buurman nu het gras alweer groen geschilderd" ' Loesje'
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi goa
een beetje laat he
normaal gebruik ik alleen paracetamol met 5 mg diazepam
als de pijn niet te harden is
het verschilt
van een tot vier keer per dag
maar hier moet je wel voorzichtig mee zijn
ik gebruikt het al sinds 1975
en zo is het wel te doen
liefs alie
@hoi lijda gaat het bij jou ook niet zo lekker hier dus ook niet
en ik hoor er veel van de mede patienten
sterkte meis dikke knuf voor jou en liefs alie
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Sinds ik dus die Zaldiar gebruik 3xdaags, gaat het echt ietsje beter!! Ik kan ietsje beter de trap op, mijn dochtertje beter verzorgen en toch iets minder pijn!!
Ik ben blij dat ik eindelijk iets gebruik tegen de pijn, had ik veel eerder moeten doen ,dan waren de laatste jaren, sinds we een kindje hebben toch iets dragelijker geweest...........
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Helaas werkt mijn pijnmedicatie niet meer geweldig. Ik ben bang dat ik toch reuma heb, althans bij levende bloedanalyse is dat ook gebleken.
Iemand ervaring met een pijnkliniek?
Ik ga in ieder geval voor andere medicatie vragen, misschien dat verandering helpt.
Plaats reactie