Wie van jullie gebruikt er pijnmedicatie en welke?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Is er bij de LBA geen magnesium aangeraden?
Dat werkt bij een heel aantal mensen met ME goed om spierpijn te verminderen.
(Iets anders dat werkt is rustiger en wel diep, maar minder vaak ademhalen. Dan komt er meer zuurstof in je bloed. )
Bij spierpijn had ik ook nog eens de neiging om de spieren licht aan te spannen, wat bij mij het probleem verergerde. Daar kan je eventueel ook op letten.
Hier staan mijn ervaringen. Hopelijk kan iemand er iets mee.
Hartelijke groet en succes op je zoektocht, Henny

PS De hoge reumafactor bij LBA heeft volgens mij te maken met de verzuring van je bloed. Veelal wordt er een dieet en/of middelen voorgeschreven. Die reumafactor was bij mij de laatste keer ook nog te hoog.
Laatst gewijzigd door Henny op 02 sep 2008, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Klopt, het heeft met urinezuur te maken in het bloed. En toch blijkt dit bewezen, dat bij reuma patiënten er sprake is van een hoog urinezuur gehalte in het bloed.
Magnesium hebben ze me nog niet aanbevolen. Wel had ik deze van de chiropractor, maar ik kreeg meer klachten van de mg.
Eerst moet mijn bloed schoon zijn, anders heeft dat allemaal geen zin. Het is nu al aardig schoner, maar de rode bloedcellen zijn nog niet sterk genoeg en bleek. Het ijzergehalte wil niet omhoog.
Om me wat fitter te voelen heb ik nu opc+vit C en Chlorocaps, dit om aan te sterken en me iets fitter te gaan voelen. Daarna gaat de behandeling weer anders verder, want er is sprake van een virus.
Het moet dus stapje voor stapje worden gedaan, anders heeft dit geen zin.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Ik heb soms het idee dat omdat er van buiten weinig of geen hulp komt om virussen effectief te bestrijden het nodig is om het zelf te doen. En je lijf optimaal aan te sterken. Zodat het zelf op den duur wat eraan kan doen. Dat de weerstand omhoog moet.
En daar ben je mee bezig. Een kwetsbaar lijf kan niet teveel tegelijk hebben. Dus moet het met kleine stapjes. Hopelijlk hebben ze goede ideeën over het bestrijden van het virus bij jou.
(Kleine stapjes vergen vaak wel geduld. Ze kunnen je wel verder brengen.)
Veel geduld en veel succes!
Liefs, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik haal dit oude topic naar boven om te vragen of er iemand van jullie goede ervaringen heeft met Traumeel (homeopatisch) ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Mijn neuraal arts adviseerde me Traumeel toen mijn jongste een hersenschudding had. Het zou de interne bloedinkjes in zijn schedel resorberen.

Dus algemeen, als je blauwe plekken hebt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

probeer zo min mogelijk te nemen en het liefst nooit.
Maar als ik echt heel veel pijn heb neem ik paracetamol, ibuprofen of tramadol.
Gebruikersavatar
aura
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 jun 2010, 02:23

Bericht door aura »

Ik gebruik zaldiar. Je mag er 3 op een dag nemen met zes uur tussentijd. Soms neem ik er zelfs vier op een dag omdat de pijn soms ondraaglijk is. Liever een pijnstiller dan pijn. Voor de hoofdpijnen gebruik ik Ibuprofen (naast de Zaldiar).
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ik heb ook een tijdje terug zaldiar gebruikt.
Een goed middel!! haha
Gebruikersavatar
nel
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 sep 2009, 21:07
Locatie: België

Bericht door nel »

heb jaren brufen gebruikt. Heeft mijn maag naar de verdoemenis geholpen. Moet nu twee maal per jaar voor zes weken medicatie tegen maagontsteking nemen (kom niet op de naam en ben te moe om op te staan om te gaan kijken) Daarna overgeschakeld op 3g paracetamol per dag. Dat had totaal geen effect. Neem nu sinds enkele maanden Zaldiar. Ben er tevreden mee. Vooral tegen de spierpijnen werkt het bij mij vrij effectief. Om te slapen moet ik nog slaapmedicatie nemen. (weet ik ook de naam even niet van. Tevens 20g paroxetine per dag.
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Het goedje is steeds uitverkocht.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Daar net contact opgenomen met mijn huisarts.
Ik vrees dat ik een versnelling hoger moet schakelen ivm pijnmedicatie voor spier-en gewrichtspijn.
Hij had het over Valtran of Zaldiar.
Wie nog ervaringen wil delen : graag.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

Ik heb sinds tien dagen Lyrica. Ik heb ook tien jaar CVS en Fibro, maar omdat ik dacht dat ik zelf de oorzaak was van de pijnen (Joepie, Van Houdenhove) heb ik er nooit echt medicatie voor genomen.

Toen ik in augustus terugviel en de pijnen zo ondraaglijk werden, heb ik tien dagen geleden aan mijn huisarts Lyrica gevraagd (Louisa was er heel tevreden over). In het verleden wel Perdolan en Dafalgan genomen voor hoofdpijnen, maar nooit voor de spier- en gewrichtspijnen. Dat hielp niet. Ik kon dan net zo goed een Fruitella of Tictacje nemen.

Brufen kan ik niet tegen, dan heb na één dag de meest verschrikkelijke maagpijnen. Ik heb dus nooit zware middelen genomen. Lyrica is mijn eerste echte pijnstiller. Ik wist dat je voor Lyrica en Neorontin niet aan de anti-depressiva mocht zijn, dus ik ben blij dat ik daar vanaf ben. Anti-depressiva werken vaak ook positief in op de pijn. Ze vlakken niet enkel de gevoelens af, maar ook de pijnervaring door de bewustzijnsverandering.

Ik ben heel tevreden over Lyrica. De pijnen gaan nooit helemaal weg, maar zijn nu draaglijk bij twee keer 75mg per dag. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen dit middel gebruiken en hoe ze het ervaren.

Het blijkt trouwens ook te werken voor spastische darmen. Een aardige bijkomstigheid is dat het positief werkt bij angststoornissen zonder meteen een anti-depressiva te zijn.

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

Ik gebruik nooit pijnstillers, wel geprobeert maar het helpt vaak maar een halve dag en dat vind ik de moeite niet waard aangezien er vaak een scala van bijwerkingen aan verbonden zit.

drink vaak zelfgemaakte gemberthee, om cox-2 te remmen als ik erge pijn heb. ibuprofen werkt ook op deze manier,
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gast

Bericht door Gast »

hoi senna,


ik gebruik ook zaldiar, op advies van reumatoloog mag er max 3 per dag innemen.
het gekke is ene keer helpt het wel andere keer niet, heb geen last van bijwerkingen of zo
ik kan niet alles gebruiken ivm bloedverdunners, dus zaldiar is voor mij een goede keus
groetjes
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

Word je niet suf van die Zaldiar?
Gast

Bericht door Gast »

ehh, ken jij iemand met cvs die NIET suf is?? :lol: :lol:
grapje, ik neem zaldiar het liefst savonds in als ik naar bed ga, probeer pijnstilling ook zoveel mogelijk te mijden...
groetjes
Plaats reactie