HOERAAAAAAAA IK HEB MIJN NIEUWE SCOOT

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Mijn eerste scoot ging niet harder dan 5-6 km, ik werd helemaal gek van dat ding. Als ik naar het winkelcentrum moest had ik een half uur nodig om er te komen, met mijn man er naast op de fiets was het geen doen voor hem. En tot een maand of 2 daarvoor reed ik zelf nog auto, 6 km was echt waardeloos.
Hier in Den Helder hebben we veel fietspaden het buitengebeuren in, helaas worden ze slecht onderhouden zodat er veel hobbels en bobbels in zitten. Ik ben blij met mijn kunstgebit want de vullingen rammelen zowat je kiezen uit. Enfin overal is wel wat denk ik dan maar.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hahaha nu vliegt je kunstgebid er dadelijk uit. nee onze fietspaden zijn allemaal geasfalteerd hier, en ik ben binnen vijf minuten in het winkelcentrum ,henk heeft ook wel moeite om naast mij te rijden hij word er doodmoe van over een poosje ga ik weer zeuren om hem harder te zetten ik heb nu ook steeds gezeurd en henk ook om een nieuwe scoot
dus ik hoop dat dit ook wel lukt
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Nou veel succes met jullie zeur-actie Alie.
Hier zijn de fietspaden ook geasfalteerd, maar zo als ik al schreef vol hobbels en richels. Dat rijdt echt niet prettig ook voor fietsers niet.
Wat heb je trouwens een leuk nieuw plaatje onder je naam, dat heet geloof ik een avatar toch?
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi truus dankje
ja lief plaatje he ik hoorde de meisjes over de avatar op de site
dus ik dacht tijd voor een nieuwe deze zwaait zo gezellig
en zeuren zal ik zeker doen hoor truus want ik vind hem veel te langzaam gaan, en dan kan ik niet zo ver ,want dan moet ik veel te lang zitten en dat lukt niet bij mij ,dus ik blijf zeuren
liefs en een knuf voor jou van alie fijne zondag \:D/
Gast

Bericht door Gast »

even een vraagje voor alle ervaren scootrijders:

ik ben in begin vd avond nog even weggeweest op mijn scoot, en merkte nu al dat ik last kreeg van koude handen en voeten, hoe moet dat dan in de winter, als het echt heel koud is.
ik heb heel gauw last van koude voeten, heb hiervoor een elektrische voetenzak gekocht, dat is het enige middel wat helpt om mijn voeten op te warmen, als ze zo koud zijn dan doen ze ontzetend veel pijn.
maar ik kan toch moeilijk mezelf in een deken hijsen als het kouder wordt, en voor de handen maar alvast kijken naar handschoenen, maar ik moet wel de tiptoetsen kunnen bedienen op het paneel..... laten we hopen op een niet al te koude, maar zonige winter
marion
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ja dat is een probleem die ik dus ook heb marion
want dan kun je gewoon niet lang naar buiten
soms dan moet ik gewoon een stukje lopen
wat dan erg moeilijk is want met die koude benen en voeten
loop je je heel moeilijk ik hoop dat iemand daar een oplossig voor heeft
alie
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Ik heb bromfietshandschoenen gekocht, die zijn ook redelijk waterafstotend. Verder heb ik eigengebreide sokken aan in stevige wandelschoenen die ook waterafstotend zijn. Dat hou ik ook bij met zo'n spray.
Verder heb ik thermo-ondergoed aangeschaft. En als het erg koud wordt moet je eigenlijk zo'n thermo-pak hebben (bij sportzaken) maar die zijn erg duur.
Ik draag dan een hemd, een T-shirt en een eigengebreide dikke trui en een dik winterjack. Voel me dan wel net een gestopte worst, maar anders is het kou leiden!
Het duurt niet lang meer dan doe ik mijn handschoenen al aan.
Ben overigens blij dat ik niet de enige koukleum ben. Maar je zit ook stil op zo'n scoot, op een fiets trap je tenminste nog.
Waar je ook rekening mee moet houden is het feit dat als het koud is de accu's meer verbruiken en dus sneller leeg zijn. Maar dat zie je vanzelf.
Je hoeft natuurlijk niet je sokken zelf te breien, kijk eens naar goede wandelsokken die voldoen voor mij ook goed. Bij de Hema gehaald, de handschoenen ook trouwens.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Ik heb bromfietshandschoenen gekocht, die zijn ook redelijk waterafstotend. Verder heb ik eigengebreide sokken aan in stevige wandelschoenen die ook waterafstotend zijn. Dat hou ik ook bij met zo'n spray.
Verder heb ik thermo-ondergoed aangeschaft. En als het erg koud wordt moet je eigenlijk zo'n thermo-pak hebben (bij sportzaken) maar die zijn erg duur.
Ik draag dan een hemd, een T-shirt en een eigengebreide dikke trui en een dik winterjack. Voel me dan wel net een gestopte worst, maar anders is het kou lijden!
Het duurt niet lang meer dan doe ik mijn handschoenen al aan.
Ben overigens blij dat ik niet de enige koukleum ben. Maar je zit ook stil op zo'n scoot, op een fiets trap je tenminste nog.
Waar je ook rekening mee moet houden is het feit dat als het koud is de accu's meer verbruiken en dus sneller leeg zijn. Maar dat zie je vanzelf.
Je hoeft natuurlijk niet je sokken zelf te breien, kijk eens naar goede wandelsokken die voldoen voor mij ook goed. Bij de Hema gehaald, de handschoenen ook trouwens.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ha dan ben ik dus niet de enige die zo dik bepakt en gezakt ben
ik heb het ook in huis en als ik naar bed ga
dan heb ik een dikke pyama aan
en daar soms mijn duster over heen plus electrisch deken
over dag loop ik met een trui en dik vest met een bont vestje soms en met mijn handen in mijn mouwen ,het is best rot hoor
mijn neus is ook heel koud ik lijk wel een hondje met mijn natte koude neus ,maar ik voel mij hierbij ook heel naar
gelukkig heb ik dit niet altijd maar wel vaak
Gast

Bericht door Gast »

ja dan moeten we er maar als eskimomannetjes of vrouwtjes uit zien deze winter hihi, het is niet anders.
maar als je bep. onkosten hebt door je ziekte, mag je dan ook een thermopak en ondergoed niet aftrekken van de belasting dus ivm ziektekosten?
die natte koude neus heb ik dus ook, en dat nu al, soms is het binnenshuis wat killer dan buiten, en dat geeft dus nu ook al een koude neus, handen en voeten, maar de voeten is mijn grootste probleem, ik denk de doorbloeding ivm mijn spataders.
groetjes van mij
ps ben vanmiddad lekker naar een tuincentrum geweest, al wat nieuwe plantjes gekocht voor de herfst-winter
mijn tuin is al winterklaar! hahahhaa nu ik nog
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

wat een vlotterik ben jij mijn bloemetjes staan nog wel redelijk mooi
wel wat verregent ,ik heb echt nog geen zin om wat te doen in de tuin
doe ik toch al niet zo veel, mijn man is veel bezig we hebben een behoorlijke grote tuin best veel werk ,maar ik moet er niet aandenken om in een flat te zitten
en in huis is het inderdaad altijd killer dus ik heb mijn kachel aan
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Wat een moed. nu nog plantjes voor de tuin.
Die van mij ziet er niet uit! Barst van het onkruid en het terras is helemaal groen. Moet toch maar weer een vrijwilliger vragen.

Ik weet niet of je dat soort kosten mag opvoeren voor de belasting, geen idee.
Plaats reactie