Welk medicijn/supplement helpt jou echt?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

ik gebruik wei proteine,dit heb ik over gehouden van mijn acclydine kuur.
dit was op basis van aminozuren,de weiproteine word in het lichaam omgezet in aminozuren.dit helpt erg goed tegen problemen met de spieren.is ook nog goed voor je immuunsysteem en houd je suikerspiegel stabiel.zou niet meer zonder kunnen.het product wat ik gebruik heet renewpro,maar je zou ook een andere weiproteine kunnen nemen,deze moet wel van goede kwaliteit zijn,er zit nogal wat verschil in.
Gebruikersavatar
Witzy
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 okt 2006, 21:31
Locatie: Londen

Bericht door Witzy »

Hallo, ik gebruik ook melatonine. De 0.1 mg tabletjes die bij de Kruidvat en andere drogisterijen verkrijgbaar zijn. Ze werken bij mij ook erg goed. Zonder de melatonine lig ik 's nachts erg veel wakker/ kom ik erg moeilijk in slaap. Met melatonine slaap ik als een roosje. Ik probeer zo min mogelijk te gebruiken (0.5 tot 1.0 mg) want ik las ergens op het internet dat het verslavend kan werken bij meer dan 2 mg.

Daarbij slik ik ook een homeopatisch medicijn dat verstrekt is door het homeopatische ziekenhuis hier in Londen: Carcinosin Nosode (is het engels woord, ik weet niet of dat hetzelfde is in het Nederlands). Het blijkt bij sommige CVS patienten enorm goed aan te slaan. Bij mij sloeg het de eerste maand ook erg goed aan. Ik had een dag teveel gedaan en de volgende dag stortte ik niet in zoals normaal, maar voelde mij 'goed'!! Ik mag het een week per maand nemen. De twee andere maanden had het echter geen effect.
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Ik gebruik eigenlijk heel weinig.
's morgens neem ik een dosis effexor exell, deze lage dosis werkt sederend en houdt ook mijn stemming op pijl. Omdat ik geen pillenslikker ben probeerde ik daar vorig jaar op eigen initiatief mee te stoppen en dat was niet zo'n goed idee. Ik werd na een aantal maanden heel prikkelbaar op het agressieve af en dat was noch voor mezelf noch voor mijn omgeving een goede zaak. Na een goed gesprek met mijn dokter en mijn man ben ik opnieuw gestart en iedereen voelt er zich erweer goed bij.
De dosis is klein genoeg om geen vervlakking van emoties te krijgen en groot genoeg om mijn zwakke momenten op te vangen.
Daarbij neem ik een cholesterol regulerend middel.
Voor de pijn probeer ik mij vooral te helpen met de gewone middeltjes. Warmte; trilmassage op een matras thuis en gewone massage 2x per week bij een fysiotherapeute; relaxatie en regelmatige totale rustmomenten in wisselende houdingen. Wanneer ik veel pijn heb 's avonds neem ik Brufen wat ik heel goed verdraag.
Bij de afbouw van de hoge dosis Rivotril voorgeschreven door het slaaplabo heb ik mijn slaap gereguleerd met Melatonine. Ik las hierover ook verschillende meningen en heb dat nu voorlopig opgeschort.
Nu ga ik slapen met 0,5 mg Rivotril en dat bevalt goed. Ik combineer dat wel met relaxatie op basis van visualisatie.
Ik slaap allesbehalve perfect maar dat deed ik ook niet met de hogere dosissen medicatie.
De meesten spreken hier over een verlaagde immuniteit maar daar heb ik totaal geen last van. De enige klacht is de gevoelige keel die ook vermeld wordt in de diagnosestelling voor CVS dit echter zonder ziektegevoel.
Voor de rest probeer ik zo gezond mogelijk te eten zonder daar extreem in te zijn.
Van Annac las ik dat hun zoon maar recht heeft op 9 beurten fysiotherapie. Hier bij ons is dat wel beter geregeld. Wij moeten wel altijd remgeld betalen maar hebben met de diagnose van CVS het statuut van Chronische F-pathologie waarmee je recht hebt op 75 behandelingen per jaar. sommige weken ga ik twee keer en andere een. Zonder zou me echt niet lukken dus ik ben blij dat het zo nog een beetje betaalbaar blijft.

Ziek ben ik anders nooit. In de tijd dat ik CVS heb had ik een keer een zware griep en net in dat jaar was ik gevaccineerd. Dat doe ik dus niet meer want dat heeft me heel sterk achteruit gezet en het herstel van de griep sleepte ook heel lang aan.

Heike
I will survive
Plaats reactie