ME en corona (vaccin)

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door sterre »

Dankjewel voor het artikel. Ze willen gewoon dat iedereen het vaccin neemt en klaar. Waarom doen ze zo moeilijk als je het niet zou willen dat is toch vreemd!
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door ariadne »

Hoe gaat het met de mensen die een terugslag hadden na de vaccinatie?
Hebben jullie gemeld bij Lareb het bijwerkingencentrum?

https://meldformulier.lareb.nl/Forms/re ... cf44f226a9

Het is belangrijk dat alle bijwerkingen bij gehouden worden, juist ook voor specifieke doelgroepen.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door plassterk »

Mijn booster gehad 5 weken geleden. Ik was een aantal dagen grieperig. Dus dat viel reuze mee. Twee weken later had ik corona. Echt nauwelijks klachten. Gelukkig heb ik dat achter de rug. Ik heb relatief veel last gehad van die vaccinaties, maar voor corona was ik ook erg bang.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door ariadne »

Plassterk: en geen terugslag?
Daar en ik zelf het meeste bang voor. Dat ik een langdurige terugslag krijg.

Ben geïnteresseerd hoe het anderen vergaat die Covid hebben gehad.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door plassterk »

Hoi, Bedoel een terugslag van de vaccinatie of van de covid zelf. Van covid zelf had ik nauwelijks last. Ik kwam er meer bij toeval achter. Die vaccinaties weet ik niet zo zeker. Van de tweede vaccinatie had ik een enorme terugslag, zeker een volle maand denk ik. Van de booster een weekje, maar ik heb nog niet echt een goede periode gehad als je begrijpt wat ik bedoel. Het is moeilijk om te zeggen, of ik me nu beter had gevoeld zonder vaccinaties of dat ik ernstig ziek was geworden door covid. Het is maar net waar je het meest bang voor bent. Ik was het bangst voor covid. Groetjes
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door ariadne »

Ik bedoelde een terugslag na de Covid.
In het begin van de pandemie waren hier op het Forum een aantal mensen die een flinke langdurige terugslag kregen. Ik hoop dat ze inmiddels hersteld zijn van de terugslag.
Gebruikersavatar
fiesta
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2012, 21:13

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door fiesta »

Dag allemaal

Sinds de (pfizer) booster circa 3 maanden geleden, heb ik in de prik arm (links), aanhoudende pijn. Dit is vooral hinderlijk bij belasting van de arm, bijvoorbeeld een jas aantrekken gaat zeer moeizaam/pijnlijk. Ook erop liggen (in bed) dwingt mij om mijn positie te wijzigen.

Op internet lees ik dat dit tot een week na de prik, vaker voorkomt. Men schrijft dit toe aan bijvoorbeeld de reactie van het lichaam om antistoffen aan te maken. Echter zo lang aanhoudend, vind ik nergens terug.

Wordt dit herkend?
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Re: ME en corona (vaccin)

Bericht door luipaardje »

Dag Fiesta,

Bij mij was dit na een paar dagen wel over.
Zo lang aanhouden herken ik dus niet.
Plaats reactie