ME en corona (vaccin)

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

ME en corona (vaccin)

Bericht door agnes »

Vandaag dr. Visser gesproken. Hij vertelde dat ME patiënten die in februari/maart corona gehad hebben nu nog steeds last hebben van vermoeidheid. Ze kunnen ongeveer 50% wat ze voor corona konden.
Ook gesproken over het vaccin. Volgens dr. Visser gaat het inderdaad erg snel, masr elk vaccin wordt heel kritisch beoordeeld voor het op de markt mag komen. Een fabrikant kan zich ook niet veroorloven dat het niet veilig genoeg zou zijn als het eenmaal is toegestaan. Dan gaat hij failliet.
Enige punt van twijfel dat overblijft zijn bijwerkingen op lange termijn. Gezien de gevolgen van corona bij ME patiënten wegen die mogelijke bijwerkingen waarschijnlijk niet op tegen de gevolgen van het krijgen van corona. Het advies is dus om het vaccin te nemen zodra je de gelegenheid hebt.
Gast

ME en corona (vaccin)

Bericht door Gast »

En dan maar hopen dat je huisarts je ME serieus neemt en je aanmeldt voor vaccinatie...dan is dit wel een dingetje om te bespreken met je huisarts,anders sta achterin de rij...
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

@Brandy. Je hebt helemaal gelijk. Had ik nog niet aan gedacht, omdat ik zelf vanwege astma elk jaar de griepprik al krijg en dus al geregistreerd ben als 'kwetsbare ' patiënt.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Maar het werkt via je immuunsysteem en als dat niet meer goed werken kan, dan heb je toch geen baat bij vaccinatie?
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik weet het niet hoor. Het is wel een dilemma....zo'n snel ontwikkeld vaccin... Wat gaat het op lange termijn doen.... ook zijn de firma's die het ontwikkelen vrijgesteld van claims van de overheid dus daar hoeven ze niet bang voor te zijn. Ik vind het nog echt wel een ding.....
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Ik begrijp dat geschreeuw om vaccinaties niet.
Een goede vaccin-test duurt lang, omdat er over langere tijd gekeken wordt naar de resultaten incl. bijwerkingen. Een jaar is gewoon veel te kort. De 3 fases naast elkaar (3e lijkt overgeslagen te worden) is al even twijfelachtig. Bovendien is de gewone covid-19-test niet betrouwbaar, dus de selectie van gezonde en niet gezonde mensen die ingeënt worden, is dat ook niet. Tot zover de testprocedure.
Is er wel duidelijk bekend gemaakt dat het een experimenteel vaccin is, dat mogelijk je DNA verandert en mogelijk autoïmuunziektes veroorzaakt? Hoe haal je het in je hoofd om je bevolking massaal met een experimenteel produkt in te enten.
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

Bericht door evaluna »

semma schreef: Is er wel duidelijk bekend gemaakt dat het een experimenteel vaccin is, dat mogelijk je DNA verandert en mogelijk autoïmuunziektes veroorzaakt?
Hoi Semma,

Dat het vaccin je DNA zou kunnen veranderen, klopt niet.

https://www.demorgen.be/voor-u-uitgeleg ... ~b043b60a/

Citaten uit het artikel:
"Boodschapper-RNA vermenigvuldigt zich niet, komt niet in de celkern en bouwt zich niet in in het dna van de gastheer."

Wat het precies zal doen met mensen die een onderdrukt/overactief immuunsysteem hebben, vraag ik me ook af. Maar is er iemand die dat wel weet, gezien ze nog altijd niet echt door hebben wat er met ons scheelt?

Dit staat wel vast:
"Want dat niet inenten vervelende bijwerkingen kan hebben, staat na 1,4 miljoen bevestigde sterfgevallen aan covid-19 in elk geval wel vast."

Het blijft een afweging die ieder voor zich zal moeten maken, maar het liefst op basis van correcte info.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Hoi, dat hoop ik ook Evaluna. Ik ga dat vaccin zeker nemen. Corona kan veel meer schade aanrichten dan dat vaccin lijkt me. Een terugval van 50% zoals dokter Visser beweert kan ik echt niet gebruiken.

De lange termijneffecten van het vaccin zijn natuurlijk onbekend, maar je moet ook niet overdrijven. Hoogst waarschijnlijk niets. Terwijl 1 op de 7 langdurige covid klachten schijnt te behouden in een of andere vorm.

ME patienten kunnen gevoeliger zijn voor verkeerde informatie. We zijn teleurgesteld in de bestaande maatschappij. We schamen ons en worden in de steek gelaten door dokters, die ons niet geloven. We maken geen carriere en behoren tot de onmachtigen. Dit zijn allemaal risicofactoren om in het andere verhaal te geloven. De fabeltjesfuik, die van jou weer een held maakt, een strijder tegen het grote kwaad.

Maar schiet jezelf niet in de voet.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

De eerste "vreemde reacties" = allergische reacties zijn al snel gemeld. Slechts 2, maar allergieën merk je meestal niet direct op. ER wordt gelijk maar gezegd, dat mensen die gevoelig zijn voor allergieën, hier dus ook meer kans hebben.

Ik kijk vooral wat medici onderling zeggen. Een enkele uitgebroken farmacist kan ook heel informatief zijn. En dat de test niet betrouwbaar zijn, omdat ze ook op gewone griepsoorten uit de corona-groep kunnen aanslaan, was al snel bekend. Met tests die niet deugen hebben veel mensen met ME al lang ervaring. Volgens de arts is er niets mis met je bloedwaarden, dus er is niets mis met jouw lijf (ergo: alles zit tussen de oren). Overigens volgt de arts de bloedwaarden zoals ze gehanteerd worden door de bloedbank/laboratorium waarbij ze aangesloten zijn. Internisten gaan uit van andere waarden of misschien zijn ze pragmatischer.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

https://nos.nl/collectie/13850/artikel/ ... rste-geval



https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201209_96516209

En de vaccins zijn getest oop super gezonde lui met de juiste BMI score etc.

Niet op diere getest. Heb ik gehoord.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Volgende film wilde ik jullie niet onthouden. Is nog 13 dagen gratis te zien en gaat vnl in op financieringen en winsten. Maar enig medische uitleg komt ook aan bod.

https://docsfair.nl/covid19movie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Uit onderstaand artikel plaatst ik wat fragmenten die ik door de vertaal machtine heb gehaald en die relevant/herkenbaar zijn voor ME-ers.

"Aanhoudende longklachten zijn misschien wel de meest voorkomende. "Mensen kunnen zich presenteren zonder longsymptomen en hebben alleen hart- of hersenaandoeningen"

"Lancaster zegt dat virussen vaker de bloed-hersenbarrière kunnen binnendringen dan eerder werd gedacht. "De Covid-crisis heeft een licht geworpen op over het hoofd gezien postviraal chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)," zegt ze. "Er zijn veel aanwijzingen dat een ontsteking van de hersenen tot die symptomen kan leiden. Er is een enorme overlap tussen die omstandigheden en lange Covid. "

"Maar hoewel postvirale symptomen maanden of zelfs jaren kunnen aanhouden, kan het voor artsen moeilijk zijn om aanwijzingen te vinden in neurologische tests. Hoewel encefalitis kan worden gezien op MRI's, is schade aan het hersenvocht mogelijk niet zichtbaar. (Artsen kunnen echter zoeken naar verhoogde biomarkers zoals cytokines.) "Helaas is dat een van de redenen waarom veel patiënten met CVS te horen krijgen dat het allemaal in hun hoofd zit. We hebben die patiënten in de steek gelaten '', zegt Lancaster."

"Dat niemand aandacht lijkt te schenken aan pediatrische long-Covid-gevallen, is een bron van extreme frustratie. Meerdere ouders meldden dat medische zorgverleners hen tijdens hun inspanningen om voor hun kinderen te zorgen, beschuldigden van het Munchausen-syndroom, een psychische aandoening waarbij iemand doet alsof hij ziek is."

"Als ik niet voor mijn kind pleit, wie gaat het dan doen?" zij vraagt.

"Misschien komt het wel goed, maar misschien niet", zegt Brown. Ze zegt dat ze boos is over hoe de pandemie is gemeten in sterfgevallen in plaats van in ontwrichte levens."

https://www.vox.com/22166236/long-term- ... rt-fatigue
Gebruikersavatar
brad
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 mei 2015, 15:40

Bericht door brad »

plassterk schreef:Hoi, dat hoop ik ook Evaluna. Ik ga dat vaccin zeker nemen. Corona kan veel meer schade aanrichten dan dat vaccin lijkt me. Een terugval van 50% zoals dokter Visser beweert kan ik echt niet gebruiken.

De lange termijneffecten van het vaccin zijn natuurlijk onbekend, maar je moet ook niet overdrijven. Hoogst waarschijnlijk niets. Terwijl 1 op de 7 langdurige covid klachten schijnt te behouden in een of andere vorm.

ME patienten kunnen gevoeliger zijn voor verkeerde informatie. We zijn teleurgesteld in de bestaande maatschappij. We schamen ons en worden in de steek gelaten door dokters, die ons niet geloven. We maken geen carriere en behoren tot de onmachtigen. Dit zijn allemaal risicofactoren om in het andere verhaal te geloven. De fabeltjesfuik, die van jou weer een held maakt, een strijder tegen het grote kwaad.

Maar schiet jezelf niet in de voet.

Hoewel ik het deels met je eens ben toch een kritische noot. Tijdens de Mexicaanse griep werd er ook snel gevaccineerd. De iatrogene schade en bijwerkingen waren best groot.

Duizenden jongeren in heel Europa kregen na vaccinatie narcolepsie. Het nemen van een vaccin heeft wel degelijk een risico en de langere termijn effecten zijn simpelweg nog niet bekend.

Ook is het zo dat veel klachten die patiënten rapporteren na vaccinatie niet worden erkend als bijwerking. Dat betekent dat je gewoon mee doet aan een groot experiment.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Een RNA-vaccin is een experiment.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik ben best bang om Corona te krijgen helemaal ivm mijn ME maar om nou zomaar een vaccin te nemen en dan zijn er ook nog verschillende waarvan helemaal niet bekend is wat er in zit en wat het in de toekomst gaat doen....

Vandaag werd ook bekend dat je het vaccin elk jaar moet gaan nemen net als het griepvaccin. Ik snap ook niet goed dat dokter Visser er eigenlijk zo makkelijk over denkt eerlijk gezegd. Weet hij wel wat erin zit en wat het gaat doen????
Plaats reactie