De Corona-crisis doorkomen

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anna1965
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2011, 13:23
Contacteer:

De Corona-crisis doorkomen

Bericht door Anna1965 »

De Corona-crisis doorkomen
Voor mij is dat positief blijven denken, niet te veel gericht zijn op wat er allemaal mis kan gaan. Me aan de voorschriften houden, maar ondertussen genieten van de lente. Contact houden met vrienden en familie via de app en video-bellen.
Hoe is het voor jou?
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

De Corona-crisis doorkomen

Bericht door semma »

Genieten van de rust buiten. 's Avonds boodschappen doen is ook heel erg rustig en er zijn dan altijd vakkenvullers die kunnen helpen met zoeken of naar de bovenste plank reiken.
Gast

De Corona-crisis doorkomen

Bericht door Gast »

Ik ben gewend om heel veel /altijd thuis te zitten,heb mezelf geleerd om me te vermaken.Gelukkig hou ik van lezen
Doe wel een wandelingetje elke dag,anders ga ik geheid achteruit,de fysio is ook gestopt..
Ik denk zelf dat,wanneer je jezelf nog een beetje kunt redden je beter bestand bent tegen het gemis van sociale contacten dan mensen die gewend zijn te werken,uit te gaan, vrienden bezoeken etc
Het lijkt me wel veel lastiger voor ME'rs die echt afhankelijker zijn van familie etc,dat lijntje moet wel intact blijven,zij mogen niet ziek worden! Maar dan is er altijd nog wel burenhulp etc
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

De Corona-crisis doorkomen

Bericht door semma »

O, die burenhulpgarantie is nieuw voor me.
Tessa56
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2021, 09:30

Re: De Corona-crisis doorkomen

Bericht door Tessa56 »

Ik ben deze laatste jaren zo bang geworden voor alles, maar ik wil doorzetten en weer de deur uit. Een vriendin raadde mij aan om gewoon elke keer als ik de deur uit ga, thuis even een zelftest te doen, maar hoe betrouwbaar is zo'n test? Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Re: De Corona-crisis doorkomen

Bericht door luipaardje »

Ik heb ze een paar keer gebruikt. Telkens negatief. Dat zegt natuurlijk niets over de betrouwbaarheid van de test.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Re: De Corona-crisis doorkomen

Bericht door plassterk »

Maar waar voor wat ben je bang dan? Een zelftest heeft toch geen zin als je bang bent zelf ziek te worden. Als jij altijd binnen bent, kun je ook geen corona krijgen en hoef je ook geen zelftest te doen. Zodra je (ongevaccineerd) naar buiten gaat kun je het oplopen. Maar dat merk je dan vanzelf als je klachten krijgt en dan moet je een PCR test doen om het zeker te weten.
groetjes
Plaats reactie