verstandig of niet om even te paardrijden?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Suzanne
Actief lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 31 aug 2007, 10:33
Locatie: utrecht

verstandig of niet om even te paardrijden?

Bericht door Suzanne »

ik zit het nu al een jaar uit te stellen om weer een keer lekker te gaan paardrijden
heb dat jaren gedaan, maar vanwege rugklachten was het slimmer om te stoppen
nu roep ik al een jaar, als ik me wat beter voel, en het weer zit mee ga ik paardrijden, gewoon even lekker een uurtje met iemand de bossen in
en nee, mijn situatie is nog niet ideaal, en het zal me veel energie kosten
maar, als ik zo naar mezelf kijk, en het met dit tempo achteruit blijft gaan (wat natuurlijk niemand kan zeggen) is de kans er dat ik het over een half jaar niet meer zal kunnen
ben bang dat ik in een rolstoel terrecht zal komen, en dan over een jaar roep, had ik dit toch maar gedaan....
wat denken jullie of wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

verstandig of niet?

Bericht door Renka »

Dat is een goede vraag..
Ik denk dat iedereen het je zal afraden. Je lichaam nog meer uitputten is niet verstandig, maar snap je redenering wel. Je weet wat je hebt, niet wat je gaat krijgen. Wat ik zou doen? Lastig. Toen ik het nog kon, deed ik het gewoon. Knop om en gaan op adrenaline. Nu heb ik niet echt de keuze.
Aan de andere kant. Stel dat het slechter gaat, kun je je later ook afvragen 'Wat als ik niet was gaan paardrijden?', dan zou je je misschien langer beter gevoeld hebben. En niet zo ver terug zijn gevallen.
Maar hoe zit het nu met dat hondsurvivaldingetje dan?
Succes met je beslissing!
Suzanne
Actief lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 31 aug 2007, 10:33
Locatie: utrecht

verstandig of niet?

Bericht door Suzanne »

dat ga ik gewoon doen

voor de mensen die niet weten wat dat hondensurvivaldingetje is, het heet een dogtrail haha
dat heb ik 2 jaar geleden voor het eerst gedaan, vorig jaar kon ik niet mee omdat ik acute pfeiffer had
en dit jaat ga ik kostte wat het kost mee
dat is 2 dagen lang lopen met een klein team (in totaal 26 teams) door de bossen van een nu nog onbekende plek, en dan door middel van bepaalde routes/opdrachten de weg zien te vinden naar de camping
zeer onverstandig om te doen natuurlijk, maar ik kijk er al 2 jaar naar uit
ik heb wel de nodige maatregelen getroffen
ten eerste gaat mijn vriend mee, die kan mij eventueel op de rem gooien, als ik te eigenwijs ben om te zeggen wanneer het genoeg is geweest
daarbij zal hij mijn zware spullen voor onderweg dragen, lees een extra broek, schoenen, water
en ik heb er duidelijk over gesproken met de organisatie, de situatie uitgelegd
als ik het niet meer red, kan ik een nummer bellen, en dan word ik opgehaald met een karretje en naar de camping gebracht
op die manier kan ik misschien 2x de halve dag mee doen?
het is dus niet dat ik helemaal koste wat het kost er aan begin, iedereen weet ervan af, en er zijn dus mogelijkheden als ik het niet red
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

verstandig of niet?

Bericht door Renka »

Klinkt onverstandiger dan een uurtje paardrijden ;).
Gebruikersavatar
reintje
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jun 2007, 16:04

Bericht door reintje »

Als je graag nog een keertje lekker wilt paardrijden, dan zou ik dat zeker doen en er erg van genieten. Als je het zo inplant dat je ervoor en erna een paar dagen helemaal geen verplichtingen hebt en goed rust kunt nemen.
Anders doe je nooit meer leuke dingen. spijt omdat je het niet gedaan hebt, blijft aan je knagen.
En het lijkt me veeeeeel minder erg dan die dogtrail.
ik vind paardrijden in ieder geval minder vermoeiend dan wandelen.
Reintje
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Ik zou gaan paardrijden, als je een terugval krijgt dan heb je het tenminste gehad. En paardrijden is net zo goed vermoeiend als wandelen, dat is mijn ervaring.
Ik zou het zelf ook wel weer eens willen, maar heb het al zo'n 20 jaar niet meer gedaan en ik was beslist geen ster! Maar genoot er wel altijd van. Maar ik heb het tenminste gehad.
Dat 2 dagen lopen met de honden lijkt me VRESELIJK vermoeiend, laat ons horen hoe het is gegaan, ben erg benieuwd.
Suzanne
Actief lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 31 aug 2007, 10:33
Locatie: utrecht

Bericht door Suzanne »

het zal ook vreselijk vermoeiend zijn, dat was het 2 jaar terug al, maar oh wat heb ik genoten
ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan, ik heb de dingen geregeld voor als het niet gaat dus ik moet me niet van te voren druk maken
heb ook vreselijk getwijfeld hoor, maar ik ga er gewoon voor! ik wil me dit niet nog een keer laten ontnemen
des noods loop ik maar een uurtje, word ik opgehaald, ga ik vast slapen in de tent, 's avonds gezellig met iedereen mee doen en dan maar kijken of ik nog iets kan haha
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Zelf weet je het beste of paardrijden verstandig is of niet natuurlijk. Jij weet hoe jij je voelt dat kunnen wij niet voelen. Soms kun je het er ergens voor over hebben om je daarna belabberd te voelen. Ik zelf zou zeggen doen en zien waar het schip strand.

Met het lopen met de hond zou ik wel oppassen niet over je grenzen te gaan. In ieder geval veel plezier.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Ik wens je heel veel plezier en hoop dat je toch wel iets langer dan een uurtje kan lopen.
Het lijkt mij ook heel gaaf om aan zo iets mee te doen.

Even iets heel anders hoe komen jullie aan zo'n lampje bij de naam?
Staat zo gezellig en je ziet meten of iemand al dan niet online is.
Plaats reactie