Invoeren gebeurtenis

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Invoeren gebeurtenis

Bericht door Marloes »

Als ik iets in wil voeren op de kalender, en het daarna bekijk, staat die gebeurtenis op een datum in 1970.
Doe ik iets verkeerd? Of komt het dan wel op de goede datum te staan als ik ga verzenden?
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

RE: Invoeren gebeurtenis

Bericht door Teb »

Je doet niets verkeerd, is wederom een bug... Alleen zonder verdere gevolgen, die gaat er nog wel een keer uit. Alleen de tekst op de dag zelf staat nog ergens in 1970, maar hij komt wel op de goede plek te staan in de kalender. Gewoon doorklikken dus. Dit gaat er nog wel een keer uit...
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

RE: Invoeren gebeurtenis

Bericht door Marloes »

Als ik het probeer te posten krijg ik de volgende foutmelding:

Fatal error: Call to a member function on a non-object in /data/members/paid/m/e/mecvs.net/htdocs/www/modules/PostCalendar/pnuser.php on line 463
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

RE: Invoeren gebeurtenis

Bericht door Marjolijn »

Oh dan zal er iets mis zijn met de permissie instelling voor de kalender. Ik zal er naar kijken.
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

RE: Invoeren gebeurtenis

Bericht door Marloes »

Het werkt nog niet, weet niet of je er al naar gekeken had?
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

RE: Invoeren gebeurtenis

Bericht door Teb »

De rechten staan goed, en een standaard gebruiker kan evenementen inzenden ter goedkeuring van het Editors team.

De procedure hoort te zijn:
- Klik rechts (onder het blok met de kalender) op Verzenden
- Vul een Titel, datum en omschrijving in.
- Selecteer linksonderaan <HTML> in plaats van <plain tekst>
- Selecteer linksonderaan <Verzenden> in plaats van <Bekijken> om de gebeurtenis meteen in te sturen
- Klik linksonderaan op <Go>

Op de volgende pagina hoort nu in een groene balk "Uw gebeurtenis is verzonden" te staan. Op dit moment moet de gebeurtenis door iemand uit het Editors (niet hetzelfde als forum moderator) team goedgekeurd worden. Zodra dat gebeurd is, is het ook in de kalender te zien.

Ik heb geen enkele foutmelding gehad, ook niet onder een standaard login met normale gebruikersrechten. Wil je het nogmaals proberen, en proberen te omschrijven wat je handelingen zijn, en wanneer je precies de foutmelding krijgt?

Bedankt,
Teb
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

RE: Invoeren gebeurtenis

Bericht door Marloes »

Ik krijg dezelfde foutmelding als ik in de post hierboven heb gezet.
Gewoon volgens het lijstje dat jij hierboven omschrijft.
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

RE: Invoeren gebeurtenis

Bericht door Teb »

Pfffffff ben erachter.... Er zit een apostrof (') in je gebuikersnaam, daarop loopt het script vast. Het het getest door mezelf als nieuwe gebruiker te registreren, met ook een apostrof in de gebruikersnaam. En jawel, ik kon de fout herproduceren. Ik zal in eerste instantie proberen de code aan te passen, zodat je gebruikersnaam hetzelfde blijft.

Stukje techniek: Op wel meer plekken zal de apostrof nog problemen kunnen geven, mocht dat gebeuren, is het verstandiger de gebruikersnaam bij uitzondering te wijzigen.

Zo'n apostrof-teken wordt bij veel programmeertalen gebruikt om een stuk tekst (een zogenaamde 'string') aan te geven, dus 'Marloes' is geen probleem, maar bij 'M'Loes' blijft er alleen een M over vanwege de afsluitende apostrof achter de M. Los in de code zweeft dan nog een loes', en loopt het script vast.

Nou ja, misschien teveel info. Ik hou je op de hoogte.
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

RE: Invoeren gebeurtenis

Bericht door Marloes »

Nee hoor, blij dat het in ieder geval niet aan mij ligt :wink:.
Bedankt voor de info en succes ermee.. :)
Keep on rockin'
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

RE: Invoeren gebeurtenis

Bericht door Marloes »

Ik kan het nog steeds niet.
Op zich niet storend voor mij hoor, maar dan mag iemand anders wel even mijn verjaardag invoeren ;). Ik word 27 januari 21 jaar..
Keep on rockin'
Musicchris
Beginner
Berichten: 95
Lid geworden op: 07 dec 2005, 19:10

RE: Invoeren gebeurtenis

Bericht door Musicchris »

bij mij lukt het ook niet... heb het net vanmorgen zitten proberen... ik word 4 feb 20...
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Christine,

Heb je het stappenplan volgens de tekst hierboven gevolgd? Kun je vertellen waar het fout gaat? En of je dezelfde melding krijgt?
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Re: RE: Invoeren gebeurtenis

Bericht door Marjolijn »

M'loes schreef:Ik kan het nog steeds niet.
Op zich niet storend voor mij hoor, maar dan mag iemand anders wel even mijn verjaardag invoeren ;). Ik word 27 januari 21 jaar..
'

Ik zal je verjaardag wel even toevoegen
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Re: RE: Invoeren gebeurtenis

Bericht door Marjolijn »

Musicchris schreef:bij mij lukt het ook niet... heb het net vanmorgen zitten proberen... ik word 4 feb 20...
Raar dat jij ook niets op de kalender kunt zetten zeg,wil jouwe ook wel er op zetten, tenzij je nog even wilt wachten of je het binnenkort zelf kunt doen?
Musicchris
Beginner
Berichten: 95
Lid geworden op: 07 dec 2005, 19:10

RE: Re: RE: Invoeren gebeurtenis

Bericht door Musicchris »

Doe maar als je wil.. heb nu ook weinig moed om ermee te gaan prutsen. Ik probeer het nog wel een keer of het dan wel gaat lukken!
Plaats reactie