Ervaringsverhalen gezocht met CGT, GET,...

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Ervaringsverhalen gezocht met CGT, GET,...

Bericht door Zuiderzon »

Datum:
07/02/2019
Bron: https://www.me-cvsvereniging.nl/nieuws/ ... en-gezocht

Vanuit de ME/cvs Vereniging willen wij graag aandacht geven aan ervaringsverhalen en jullie vragen om je eigen verhaal, of het verhaal van je kind, met ons te delen.

De gevraagde ervaringsverhalen gaan over gevolgde trajecten: revalidatietraject, Graduate Exercise Therapie (GET), Cognitieve Gedragstherapie (CGT), Acceptance and Commitment Therapie (ACT) Graded Activity, Fitnet, therapie die via een Cyberpoli of iets soortgelijk is aangeboden in combinatie met het opbouwen van activiteiten.

Ons doel is om jullie verhalen tot een geheel te bundelen en er, zo mogelijk, conclusies uit te halen. Op deze manier kunnen we laten zien wat de ervaringen van ME/cvs patiënten zijn met deze behandelingen in Nederland. We vinden het belangrijk om dit breed uit te dragen en hulpverleners en de politiek hierover te informeren. Om er conclusies uit te kunnen trekken is het belangrijk dat de vragen die hieronder vermeld staan worden beantwoord in je ervaringsverhaal. Je kunt je naam onder het verhaal zetten maar het mag natuurlijk ook anoniem. Maximale grote is niet langer dan 2 x A4.

Je kunt je ervaringsverhaal tot 10 maart sturen naar: contact@me-cvsvereniging.nl
Heb je vragen dan horen we ze graag. Eventueel kunnen we je ook helpen om je verhaal te schrijven als dit je zelf niet lukt.
We hopen heel veel ervaringsverhalen te kunnen bundelen!

Alvast bedankt!

Vragenlijst om te komen tot bundeling van patiënten ervaringen met een revalidatie traject, Graduate Exercise Therapie (GET), Cognitieve Gedragstherapie (CGT), Acceptance and Commitment Therapie (ACT) Graded Activity, Fitnet, therapie die via een Cyberpoli of iets soortgelijk is aangeboden, in combinatie met het opbouwen van activiteiten.

Criteria: Diagnose ME, CVS of ME/cvs of SEID (let op GEEN chronische vermoeidheid!)

1. Vertel iets over jezelf, welke diagnose je hebt (ME, CVS of ME/cvs of SEID), en wie heeft deze vastgesteld?
2. Welk traject/behandeling heb je gevolgd?(maak een keus uit bovenstaande therapievormen) Wanneer? En waar? (graag naam van de arts/behandelaar/instelling)
3. Heb je het gehele traject afgemaakt, en indien niet, wat was de reden om te stoppen?
4. Hoe werd er omgegaan met je doelen als je ze behaalde of niet behaalde?
5. Wat was het effect/resultaat van je behandeling, heeft het geholpen of ben je achteruit gegaan?
6. Hoe werd je benaderd tijdens dit traject, waren je hulpverlener(s) bekend met symptomen van ME/cvs en de bijbehorende inspanningsintolerantie?
7. Hoe gingen ze om met je vermoeidheid en lichamelijke klachten en hoe werd er op gereageerd als je aangaf dat deze erger werden (indien dit zo was)?
8. Werd je traject verbonden aan mogelijke terugkeer naar een thuissituatie of toegespitst naar school of werk?
9. Hoe kijk je terug op je traject en zou je het aanbevelen aan een lotgenoot?
10. Welke tips heb je voor hulpverleners en lotgenoten?
NB: waar hulpverleners staat kun je dit lezen als allerlei soorten hulpverleners; huisarts, psycholoog, revalidatiearts, psychiater, verzorgende, verpleegkundige, manager, ergotherapeut enz. In je eigen ervaringsverhaal wel graag aangeven met welke soort hulpverlener(s) je te maken hebt gehad (b.v. huisarts, psycholoog, enz,)



Belangrijke info over je privacy:
Het is de bedoeling dat wij de ingezonden verhalen en de mogelijke getrokken conclusies aan de hand van de antwoorden op onze vragen, gaan bundelen en onder de aandacht te brengen bij overheid, instanties, media, gezondheidszorg en publiek. Wij plaatsen de ervaringsverhalen in zijn geheel, of ingekort als het te lang is of als er niet ter zake doende zaken instaan.

Omdat wij de ervaringsverhalen openbaar maken is het van belang dat je goed nadenkt, of je je volledige eigen naam onder het verhaal wilt hebben, of alleen je initialen, of een verzonnen naam, of anoniem (geen naam). De keus is volledig aan jou.

Je mailadres die je gebruikt voor het inzenden van je verhaal wordt niet aan je ervaringsverhaal gekoppeld en er is dan ook geen enkele herleiding naar jouw persoon.

Je mailadres zullen we alleen gebruiken om meer informatie bij je op te vragen als er iets niet duidelijk is in je verhaal, antwoorden of privacy. Nadat wij je verhaal hebben gearchiveerd zullen wij je mail verwijderen.
Hoop doet leven!
Plaats reactie