Mineraalzouten / celzouten (van Schussler)

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Celzouten

Bericht door Renka »

En dan hier nog een tip. Zoals veel CVS'ers reageer ik ontzettend heftig op medicijnen, maar ook op voedingssupplementen. Ik boek goede resultaten met celzouten. Dat zijn voedingssupplementen die intra-cellulair werken. Dit wordt ook ondersteund door de theorie van een aantal vooraanstaande artsen die beargumenteren dat dit ook de reden is waarom CVS niet makkelijk aan te tonen is: de medische wetenschap kijkt op dit moment alleen wat er buiten de cellen gebeurt, maar het probleem bij CVS patienten zou juist binnen de cellen liggen.

Nou ja, ik weet het ook allemaal niet. Maar het is niet zo duur, werkt subtiel maar wel goed. Beste zijn wel de celzouten van Adler Pharma, omdat daar een bepaald stofje niet in zit. [Als dit reclame is, graag laatste zin verwijderen]
Martje58
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2007, 08:36

Bericht door Martje58 »

Even een kleine reactie op de tip van Adler celzouten.
Als je bent getest door een therapeut die de originele, verwreven celzouten gebruikt en jij wilt de Adler celzouten gebruiken dan moet je dit opnieuw laten testen. Het komt meerdere keren voren dat er verschillen zijn in gebruik.
Kijk ook even goed of er calciumbehanaat gebruikt wordt als bindmiddel. Dit gebeurt bij de meeste celzouten. Er wordt wel geschermd dat ze volgens de originele verwreven methode worden gemaakt maar de samenstelling is toch anders. Calciumbehanaat is niet toegestaan in Nederland en EU als ingrediënt in voedingssupplementen. Referentie Richtlijn 2002/46/EG, BIJLAGE II: verbindingen van vitaminen en mineralen die bij de vervaardiging van voedingssupplementen mogen worden gebruikt.
Tip: staat er op het potje homeopatisch middel of voedingssupplement dan moet je een lichtje gaan branden.
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

Hallo Karen en Martje,

Als dit voor sommige mensen functioneert, dan vind ik dat goed en dat vind ik vooral dat men hiermee moet doorgaan.
Maar, termen als 'celzouten' en uitlatingen als 'voeddingssupplementen die intracellulair werken' zijn totaal onwetenschappelijk. Als het voor jou werkt, oke, dan zeg ik niets. Mijn persoonlijke mening is dat ik dit voor iedereen afraad, dit ruikt naar pure kwakzalverij.
-Daniel-
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Nou ja kwakzalverij, ik weet het niet. De meeste stoffen gaan wel naar je darmen, bloed en nieren, maar of ze naar de cellen gaan waar ze echt horen te komen, zodat ze werken? Misschien dat dat celzout dat inderdaad wel doet.
Bij fybromyalgie is ook gebleken dat de spierstofwisseling niet goed zou werken, zodat spieren niet herstellen in rust. Misschien zit hier heel wat in, in deze therorie.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, misschien dat er daardoor ook niets aan kan worden getoond bij ME, omdat het dysfunctioneren wel in de celstofwisseling zit.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Inderdaad, problemen in de cel.
Sommige stoffen kunnen er niet uit en andere kunnen er niet in.
Calcium en magnesium zouden een grote rol spelen.
Ook Gluthatione maar is duur!
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Hoi Daniel en anderen,

Ik zal absoluut niet beweren dat het bij iedereen werkt of dat het doet wat het beweert. Ik merk alleen dat ik er baat bij heb en dat 'intra-cellulair' en dat soort termen is wat het beweert te doen. Geen idee of dat zo is. En volgens mij zijn de meeste 'alternatieve' middelen en therapieen onwetenschappelijk... althans, zoals ik denk dat jij het bedoelt. Maar goed... dat is mijn interpretatie.
Nogmaals, het is om mijn ervaring uit te wisselen, niet om mensen hiertoe aan te zetten omdat het volgens mij bij iedereen zou werken.

Groetjes
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

Oke, ik geef toe dat ik misschien een beetje te snel mijn mening heb gegeven, aangezien ik niet mezelf verder heb geinformeerd. Maar de termologie die wordt gebruikt, geeft aan dat men niet precies weet hoe deze mineralen werken. Dat vind ik eigenlijk niet goed, want ze schetsen een beeld alsof ze weten hoe deze supplementen de klachten kunnen verminderen.
@karen, mooi dat het helpt, ik wilde je niet beschuldigen dat je mensen het verkeerde aanraadt.
Sommige mineralen, zoals magnesium, zijn heel belangrijk voor de spieren. Misschien als je daarvan extra neemt (als ME-er) dat je sneller herstelt.(dit is dus in de richting wat chavon al eerder schreef)
Groet,
Daniel
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Magnesium is zeer belangrijk om zuurstof te transporteren (vele cvs'ers hebben hartproblemen!!!!)
Demeirleir is al jaren bezig met voedingsnutrienten zoals Optilat (google effe!)dat hij gebruikte om wielrenners sneller te laten recupereren.

Het (door mij al eerder aangehaalde) Arabinoxylaan en D-ribose
Wees maar zeker dat de researchers (Demeirleir;Cheney en Suhadolnik)duivels goed weten wat mineralen en vitamines doen.

Probleem zoals eerder beschreven is dat men het niet in de cellen krijgt en er behoeft is aan een "transporteur"

Ben wel sceptisc tegenover natuurgenezers;internetshops....

In het interview van Frank twisk met DMl wordt verder op die "transporteurs" ingegaan, als je meer info wil.
Groetjesz,
Dirk
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Nog wel een opmerking... ik denk dat het bij supplementen heel belangrijk is om het wel onder goede begeleiding te doen. Of om jezelf er heel goed in te verdiepen. Ondanks de mogelijk positieve effecten van magnesium is er bijv. ook bekend dat magnesium de zinkvoorraad in het lichaam laat afnemen. Dus het is niet allemaal onschuldig om zomaar wat extra's in te nemen onder de noemer 'baat het niet, schaadt het niet'.
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

schussler celzouten

Bericht door mira »

Mijn vriend volgt curcussen over deze celzouten, met gelaatsdiagnose .
Hij is heel gedreven en "weet zeker" dat het mij zou helpen
ivm met al mijn problemen, allemaal veroorzaakt door tekorten.

Hoewel 1 pot zouten niet erg duur is, moet ik een heleboel nummers hebben aan 10 tot 20 per dag en niet verwachten dat mijn langdurig probleem snel zal opgelost zal zijn
Dus als ik een jaar de zouten probeer, zal het toch wel weer een hele rekening worden...
Heeft iemand baat gehad met deze therapie, in genezen geloof ik alvast niet, maar minder pijn enz. is wel meegenomen...

Ik vind het ook zo moeilijk om goedbedoelde raad van mensen die ik graag zie, af te wijzen, hoe ga ik daarmee om ?
Gewoon proberen voor de lieve vrede ?
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

schussler celzouten

Bericht door wendy123 »

Ik heb ze genomen, maar niets van gemerkt. Kwaad kan het in elk geval niet. Als je na een maandje proberen niets merkt, kan je toch gewoon stoppen?
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

schussler celzouten

Bericht door Renka »

Volgens mij heb ik hier al een keer een topic over gemaakt.

Ik heb ze genomen en geen positieve effecten gemerkt. Wel heb ik (en nog iemand anders) van een bepaalde celzout (weet niet uit mijn hoofd welke) heel erg bijwerkingen gehad in de zin van angsten. Niet fijn.
Het duurde ook even voor we er achter waren dat het daaraan lag. Dus het is niet bij alles 'Baat het niet schaadt het niet'.

Maar verder geen bijwerkingen en dat was ook al wel fijn.

Lastig altijd om goedbedoelde raad naast je neer te leggen van iemand die zo dichtbij staat. Toch wil die ander ook vooral dat jij doet waar jij je goed bij voelt. Als het goed is, tenminste. Iemand zijn eigen weg laten gaan, zijn eigen keuzes maken en diegene daarin steunen of je daar wel of niet achter staat.

Uiteindelijk ben jij degene die beslist over jouw leven, jouw gezondheid, jouw lichaam!

Veel succes
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

schussler celzouten

Bericht door Renka »

Hihi, zie hier hoe enthousiast ik toen nog was:

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-1046.html

Dank, samengevoegd. ZZ
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

dank je Renka,
ik had jouw reactie gevonden met de zoekfunctie maar
heb niet gesnapt dat Schussler en Adler Pharma gewoon merknamen zijn
voor hetzelfde middel,= celzout... :oops:

't is dat mijn vriend zo drammerig doet : hij heeft de indruk dat ik de moed verlies en weigerig sta tegenover nieuwe dingen.
dat zal wel wezen na 10 jaar dokters aflopen en ik ben écht wel steeds therapietrouw geweest ! 't heeft mij hopen geld gekost, en géén beterschap.
ik zal blij zijn als ik na lang lang wachten de therapie van Prof DML
in mijn bus vind , das het enige waar ik nu nog wat hoop op heb.

bedankt voor je reactie !
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

Bericht door wendy123 »

Ik heb ook al alle therapiën onder gods hemel geprobeerd. De moed niet opgeven hoor!
Ik zou je vriend eens goed uitleggen waarom je niet nog een therapie wil proberen. Dat je kan blijven en blijven proberen en geld verliezen...
Maar dat je nu enkel nog wetenschappelijk ondersteunde behandelingen probeert. Als hij daar geen begrip voor kan opbrengen vind ik dat weinig begripvol van zijn kant
Plaats reactie