De Monitor wil met ME a/d gang

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Tuurlijk zijn er ook normaal denkende mensen :) Maar al die non-believers ...

Lees je dat op de site van De Monitor?
Life smells...
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

asje schreef:Tuurlijk zijn er ook normaal denkende mensen :) Maar al die non-believers ...

Lees je dat op de site van De Monitor?
Nee op twitter, zoeken op #demonitor
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Ik krijg steeds meer het vermoeden dat Knoop uit de GR gestapt is omdat hij zijn gelijk niet kreeg en zijn levenswerk niet meer zo belangrijk zou zijn. Door uit de GR te stappen was de weg vrij om via de media zijn opvattingen uit te dragen (o.a. Trouw en nu de Monitor).

Misschien moeten we maar massaal zwijgen en ons richten op wetenschappelijk onderzoek naar oorzaken van en/of behandelingen van ME (geen CVS, hoewel ik iedereen genezing gun). Als er niemand meer meewerkt aan artikelen/uitzendingen moeten ze het van Knoop alleen hebben. Op enig moment kunnen wij melding maken van een BEHANDELING van ME dan wel dat er een belangrijke oorzaak gevonden is die bij het stellen van de diagnose gebruikt dient te worden. Misschien is het dan niet te genezen (zoals dat ook geldt voor astma, diabetes, reuma, ziekte van Crohn etc.) maar kunnen de klachten beperkt blijven door een behandeling. Dat zou dan internationaal nieuws moeten zijn.
Via de media krijgen we geen gelijk, ook al hebben we het.

Kijk bijvoorbeeld hoe Millions Missing behandelaars probeert bij te scholen, zie https://www.facebook.com/notes/millions ... 736890158/

Dit lijkt me zinnig. Dr. Visser is er ook bij betrokken. Misschien op dit soort dingen richten in plaats van proberen de media op het juiste spoor te krijgen (ze willen niet- subsidie van Knoop c.s.?)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

teunie schreef: Nee op twitter, zoeken op #demonitor
Kan het niet vinden, op welke datum(s)?
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

agnes schreef: Ik krijg steeds meer het vermoeden dat Knoop uit de GR gestapt is omdat hij zijn gelijk niet kreeg en zijn levenswerk niet meer zo belangrijk zou zijn. Door uit de GR te stappen was de weg vrij om via de media zijn opvattingen uit te dragen (o.a. Trouw en nu de Monitor).
Knoop kon 'zich niet vinden in het rapport van de GR'. Maar het NKCV heeft altijd al hun leugens verteld in de media ... Maar idd, media benaderen heeft vooralsnog geen zin, blijkt weer. Ondanks dat er natuurlijk wél heel veel te melden is, met wetenschappelijke onderbouwing.
Life smells...
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

asje schreef:Wessely zegt er even bij dat-ie dan wel niet mishandeld is -
Dat was Michael Sharpe.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Ik heb ergens gelezen dat de Monitor geen tijd had om naar de biomedische kant te kijken. Helaas weet ik niet meer waar ik het gelezen heb : hier, op Facebook of op Twitter. Ik kan het niet terugvinden. Heeft iemand anders het ook gelezen en weet je ook nog waar? Graag jullie hulp.
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

asje schreef:
teunie schreef: Nee op twitter, zoeken op #demonitor
Kan het niet vinden, op welke datum(s)?
Dat was allemaal vorige week. Op de account van @De_Monitor stonden ook een aantal reacties.
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

agnes schreef:Ik heb ergens gelezen dat de Monitor geen tijd had om naar de biomedische kant te kijken. Helaas weet ik niet meer waar ik het gelezen heb : hier, op Facebook of op Twitter. Ik kan het niet terugvinden. Heeft iemand anders het ook gelezen en weet je ook nog waar? Graag jullie hulp.
@agnes, artikelen van Lou Corsius: Onjuiste informatie in artikelenreeks en uitzending van De Monitor https://corsius.wordpress.com/2018/09/0 ... quote]Voor de aanvang van de artikelenreeks, gaven journalisten bij De Monitor aan dat het niet mogelijk is alle toegezonden informatie tot zich te nemen. Dat is voor de objectiviteit van dit onderzoek funest gebleken.[/quote]Onze ervaringen met de onderzoeksjournalisten van De Monitor https://corsius.wordpress.com/2018/09/0 ... e-monitor/
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

luipaardje schreef:
asje schreef:Wessely zegt er even bij dat-ie dan wel niet mishandeld is -
Dat was Michael Sharpe.
Nee hoor, was Wessely himself (16.37). Ergste is nog, dat hij eerder 'de bedreigingen' niet kon hard maken voor een rechtbank. Alweer leugens dus, laster en smaad, nu ook op de NL-tv. Kan, want ook De Monitor zoekt niks uit. Over bias gesproken ...
Life smells...
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Inderdaad Wessely, alleen de stem. Ik was in de war met Sharpe omdat die gefilmd in beeld kwam.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Je ziet W's kop ook daar.
Life smells...
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Ja, foto tussen een boel andere. Ik dacht eerst dat je het filmpje meende.
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

Nadat Hetebrij en zijn collega's eerst maandenlang geen tijd hadden om de toegezonden informatie te lezen heeft de Montor na enkele dagen ineens een tamelijk gedetailleerd antwoord op de kritiek van Corsius en Van der Zee op de site gezet.
https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... ding-mecvs [link aangevuld, Mod.]

Waar opnieuw niet echt op die kritiek wordt ingegaan maar de heren vooral hun eigen straatje proberen schoon te vegen met argumenten die overduidelijk door de firma Knoop & Co zijn aangedragen. Ze zijn, kortom, alleen nog met zichzelf bezig. Waar doet mij dat toch aan denken :?: :!:
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zucht.

Wat een informatie-puinhoop er in 30 jaar van gemaakt is ... de CVS/CGT/GET-school heeft haar werk goed gedaan, buitenstaanders snappen er niets meer van. Tenzij ze goed onderzoek doen natuurlijk, maar het is wel zo gemakkelijk de macht te volgen. Wat een verschil met de tijd dat wijlen Dorrestein uit de kast kwam, overal normale artikelen en programma's over ME destijds.
Life smells...
Plaats reactie