De Monitor wil met ME a/d gang

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
memax
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 dec 2016, 13:23

Bericht door memax »

annac schreef:
asje schreef:??

Hoe dan ook, het stuk nog eens gestuurd + 'Testen als hulp bij de diagnose'.
Fantastisch, asje.
Top!
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

De monitor verslaggever bij bijeenkomst 'Patiënten ME/CVS dringen aan op nieuwe behandelmethodes:‘Heel veel mensen bungelen’ https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... n-bungelen
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

floortje28 schreef:De monitor verslaggever bij bijeenkomst 'Patiënten ME/CVS dringen aan op nieuwe behandelmethodes:‘Heel veel mensen bungelen’ https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... n-bungelen
Die heeft er ook niks van begrepen: CGT bedoeld om te leren omgaan met je ziekte en GET om te kijken wat je nog wel kan??! Hahaha. Ja, ik weet wel: het is eigenlijk om te huilen dat een serieus programma dat zegt serieus in deze kwestie te duiken zo slecht geïnformeerd is maar dit kán je toch niet meer serieus nemen?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, zo maken ze van CGT/GET iets onschuldigs. Vooralsnog slecht werk dus.

30 Jaar verwarring, geschapen door - door overheden - gerespecteerde frauduleuze wetenschappers, media die hun werk al nooit goed deden in deze en - zeker eerder - zelfs ook 'onze' Stichting. Keiharde leugens. Een enorme berg publicaties. Patiënten die niet het hele verhaal kennen. Etc.

Journalisten die begrijpen dat wat all-over in de mainstream media wordt gezegd en geschreven helemaal niet waar hoèft te zijn, hebben meer kans de waarheid te achterhalen. Hopelijk wordt het toch nog wat.
Life smells...
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

De Monitor vraagt nu ervaringen met CGT. Hier is onze kans om te laten merken wat CGT, en vooral GET, met een ME patiënt doet! Als we massaal reageren dringt het misschien door.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

agnes schreef:De Monitor vraagt nu ervaringen met CGT. Hier is onze kans om te laten merken wat CGT, en vooral GET, met een ME patiënt doet! Als we massaal reageren dringt het misschien door.
Ik kan het op facebooek niet terug vinden. Net nu ik zo'n ontiegelijke zin heb CGT grandioos af te kraken!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

De Lyme-uitzending wel gezien, maar geen herinnering aan nu. Vanuit de Lyme-kant werd ook veel onzin beweerd, zoals ME = Lyme, iedereen testte eerst positief, later veel minder etc.

Hoe dan ook, de uitzending komt er, dus zoveel mogelijk reageren is best.

Annac, je kunt gewoon naar de Monitor zelf gaan. Ik heb ook al weer wat geschreven, word helemaal gek hier van frustratie, ik moet wel (ik noemde jouw naam ook even ivm ons eerdere stuk).
Life smells...
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

annac schreef:
agnes schreef:De Monitor vraagt nu ervaringen met CGT. Hier is onze kans om te laten merken wat CGT, en vooral GET, met een ME patiënt doet! Als we massaal reageren dringt het misschien door.
Ik kan het op facebooek niet terug vinden. Net nu ik zo'n ontiegelijke zin heb CGT grandioos af te kraken!
Onderaan dit artikel: https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... gstherapie
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Patiënten versus de wetenschap, ervaringen versus wetenschappelijk onderzoek.
Wèèr patiënten versus wetenschap. Geen vermelding van al het onderzoek dat de effectiviteit van CGT weerlegt.
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

ariadne schreef:
Patiënten versus de wetenschap, ervaringen versus wetenschappelijk onderzoek.
Wèèr patiënten versus wetenschap. Geen vermelding van al het onderzoek dat de effectiviteit van CGT weerlegt.
Heel irritant, inderdaad. En ook geen woord over de gebreken van het CGT-onderzoek zelf. Ze hebben alvast een formatje bedacht en daar houden ze zich aan. Of ben ik nu te negatief?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Dank, maar ik heb het dus ws al gelezen, wat ik al vermoedde.

Ja, frustratie zat. Het HOUDT maar niet op en ik post regelmatig op de Monitor via facebook.

Mijn zorg gaat nu ook uit naar van het gas af. Mij/ons wordt angst aangejaagd door alle reclame door (vlgs mij een handjevol) brave burgers die op grote kosten hun huis zgn. "energieneutraal" hebben gemaakt door talloze concurrerende, door de staat gesubsidieerde transitie bedrijfjes. Nu is mijn etage klein, maar wel 30-er jaren......

Moet ik straks kamperen in eigen huis met een primus? Nederland komt zo een aardig eind in de richting van een ontwikkelings land!

De wetenschap is in de war op veler gebied met The Science Has Settled, een houding die duidelijk geïllustreerd wordt door het weglopen van Knoop.

Enfin, Wel weer mooi is het POTS vooruitzicht. Maar wat GAAT ALLES tergend LANGZAAM met steeds die onwillige hakken in het zand.

En ja teunie, TUURLIJK ben je negatief! Dat zijn toch alle ME-patiënten? Jullie KUNNEN niet anders, door de omstandigheden gedwongen!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

teunie schreef: En ook geen woord over de gebreken van het CGT-onderzoek zelf.
Ik heb er over geschreven en links meegestuurd, maar kan heel moeilijk opzoekwerk doen en zij willen graag documenten. Kan iemand anders mss 1 duidelijk artikel in het Nederlands over de PACE-gate opzoeken en sturen?

Ja, je word er gestoord van allemaal.
Life smells...
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

annac schreef:

En ja teunie, TUURLIJK ben je negatief! Dat zijn toch alle ME-patiënten? Jullie KUNNEN niet anders, door de omstandigheden gedwongen!
:D
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

asje schreef:
teunie schreef: En ook geen woord over de gebreken van het CGT-onderzoek zelf.
Ik heb er over geschreven en links meegestuurd, maar kan heel moeilijk opzoekwerk doen en zij willen graag documenten. Kan iemand anders mss 1 duidelijk artikel in het Nederlands over de PACE-gate opzoeken en sturen?

Ja, je word er gestoord van allemaal.
Het is heel lastig zoeken, ik het ook opgegeven terwijl ik toch bepaalde uitspraken/claims wel kan herinneren. Maar je moet bij CGT door een enorme berg onderzoeken en andere publicaties heen, allemaal variaties op hetzelfde maar dan net niet wat je zoekt. En interviews in de Volkskrant, Trouw etc. zitten allemaal achter een betaalmuur. Ik hoop maar dat anderen dat wel hebben opgestuurd.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik denk meer aan een samenvattend artikel van Tuller bijv. In de VK of Trouw ea hoef je sowieso niet te zoeken, die hebben nooit een juist artikel geplaatst, laat staan over de PACE-gate. Maar goed, wie heeft energie ...
Life smells...
Plaats reactie