Oproep: Steun Stichting Cardiozorg!

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ok. Dan weet ik wat ik er zo ongeveer in zal zetten

Ook een hart onder de riem zal steken.

Lullig allemaal.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Het blijkt iets anders te zijn...
Ik heb net een email gekregen. De inspectie heeft een aantal verbeterpunten opgesteld, waaronder het beter documenteren van de behandelingen.
In de mail zitten 2 formulieren die je moet invullen en toesturen- gaat over de behandeling.

De papierwinkel is volgens de inspectie niet goed en daar doen ze moeilijk over.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

De pennenlikkers zijn dus bezig.

Typisch voorbeeld van de overadministratie zucht en de daaraan verbonden muggenzifterijen.

Alsof Visser cs. niets beters te doen hebben, met zowat heel Nederland te voorzien van adequate hulp.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Helemaal met je eens Annac. De minister heeft toch onlangs gezegd dat er minder regels in de zorg moeten zijn en dat men voor een groot deel zelf mag bepalen wat je wel en niet administreert?

Als de zorg medisch inhoudelijk goed is (en dat is bij dr. Visser ) dan is papierwerk ondergeschikt. Dat moet beperkt blijven tot het hoogst noodzakelijke - vind ik.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Mijn zoon opperde dat dat papier werk maar een smoes is, een eerste stap, en dat als het papierwerk klopt, dat ze dan e.e.a. inhoudelijk kunnen gaan aanpakken.....



Ja, ja, als ME-er is "wantrouwen, een joy for ever...."

(oftewel, aangeleerd wantrouwen komt op de eerste plaats. Kan het altijd meevallen)
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

Ik begreep dat dr Visser zelf geen contact mag opnemen over de verbeterpunten, omdat de inspectie daar moeilijk over zou doen en dat we daarom dat mailtje moeten sturen. Dan krijg je inderdaad een mailtje met 2 formulieren.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

@luna923 Eindrapport eind juni?! Spannend.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Gisteren dr. Visser gesproken. Als het niet verzet wordt (is al een paar keer gebeurd) is er dinsdag een gesprek met de inspectie/bezoek van de inspectie. Hij hoopt dat er daarna meer duidelijkheid is. Het schijnt dat de administratie ongeveer verdubbeld moet worden om aan de kwaliteitseisen te voldoen. Maar -ook buiten de zorg- schijnt niemand te beseffen dat kwaliteit niet in processen en procedures zit. Je kunt precies de juiste processen, protocollen etc. gevolgd hebben maar toch een verkeerde diagnose stellen en dus een verkeerde behandeling geven. Dr. Visser is dat helemaal met me eens.
Mochten ze van de inspectie moeten sluiten, dan gaat hij naar de rechtbank.

Hopelijk volgende week meer info dus.... Duimen dat hij open mag blijven....
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

agnes schreef:Gisteren dr. Visser gesproken. Als het niet verzet wordt (is al een paar keer gebeurd) is er dinsdag een gesprek met de inspectie/bezoek van de inspectie. Hij hoopt dat er daarna meer duidelijkheid is. Het schijnt dat de administratie ongeveer verdubbeld moet worden om aan de kwaliteitseisen te voldoen. Maar -ook buiten de zorg- schijnt niemand te beseffen dat kwaliteit niet in processen en procedures zit. Je kunt precies de juiste processen, protocollen etc. gevolgd hebben maar toch een verkeerde diagnose stellen en dus een verkeerde behandeling geven. Dr. Visser is dat helemaal met me eens.
Mochten ze van de inspectie moeten sluiten, dan gaat hij naar de rechtbank.

Hopelijk volgende week meer info dus.... Duimen dat hij open mag blijven....
Dank, agnes.

De pennenlikkers weer in actie.

Treurig en schandelijk. Kwaliteitseisen!
Ze moeten met zijn tweeen heel Nederland zowat bedienen en dan ligt wat betreft de Inspectie de nadruk op administratie....

Hebben ze zich wel eens verdiept in het waarheidsgehalte, vastgelegd in de zonder twijfel, knullige rapporten van de CGT -lovers?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

agnes schreef:Gisteren dr. Visser gesproken. Als het niet verzet wordt (is al een paar keer gebeurd) is er dinsdag een gesprek met de inspectie/bezoek van de inspectie. Hij hoopt dat er daarna meer duidelijkheid is. Het schijnt dat de administratie ongeveer verdubbeld moet worden om aan de kwaliteitseisen te voldoen. Maar -ook buiten de zorg- schijnt niemand te beseffen dat kwaliteit niet in processen en procedures zit. Je kunt precies de juiste processen, protocollen etc. gevolgd hebben maar toch een verkeerde diagnose stellen en dus een verkeerde behandeling geven. Dr. Visser is dat helemaal met me eens.
Mochten ze van de inspectie moeten sluiten, dan gaat hij naar de rechtbank.

Hopelijk volgende week meer info dus.... Duimen dat hij open mag blijven....
Dank, agnes.

De pennenlikkers weer in actie.

Treurig en schandelijk. Kwaliteitseisen!
Ze moeten met zijn tweeen heel Nederland zowat bedienen en dan ligt wat betreft de Inspectie de nadruk op administratie....

Hebben ze zich wel eens verdiept in het waarheidsgehalte, vastgelegd in de zonder twijfel, knullige rapporten van de CGT -lovers?
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Wat ik begrepen heb gaat het de pennenlikkers niet om wat je als arts doet voor welke zieke/ziekte, maar vooral moeten alle processen, procedures en protocollen gevolgd worden. Dan voldoe je aan de kwaliteitseisen. Of je nu een achterhaalde CGT geeft of een biomedische behandeling maakt totaal niet uit.... Triest, maar waar.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

Heeft iemand hierover al (goed) nieuws gehoord?
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Gisteren dr. Visser gesproken. Hij was teleurgesteld over het gesprek met de inspectie. Ze hebben niet meer gezegd dan dat ze alles nog eens gaan bestuderen en over 3-6 weken met een eindoordeel komen. Daarvoor waren ze naar Utrecht gegaan. Had ook telefonisch gekund.
Dus nog een tijdje wachten. ..
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Zo behandelen "ze" de Groningers ook.
Gebruikersavatar
rie
Actief lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 19 jul 2011, 16:26

Bericht door rie »

Cordon om aardgasprovincies.Er komt niks meer in er gaat niets meer uit, zeker geen gas meer.
En wat rest ons nog..? Er gaat bij ons ook niets meer in en uit? Hongerstaking? En pas stoppen als inspectie excuses aanbiedt. En voorkomt dat er ooit nog een ME patiënt een gedwongen psych. behandeling ontvangt. En excuses aan die ME patiënten die dat wel is overkomen.
Plaats reactie