Supplementen vitamines

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
knof
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2018, 21:12

Bericht door knof »

Nee is bij mij niet getest. Ik slik elke dag sowieso al 1 tabletje vit B12 maar dat is 100 microgram (voldoende om geen tekort te krijgen, als het goed is). Als je het voor symptoombestrijding gebruikt moet je sowieso veel meer nemen dacht ik (en opbouwen), dus daarom vraag ik ernaar. :)
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Afgelopen najaar had ik een enorme terugslag. Toen ik op aanraden van dr. Visser B12 begon te gebruiken merkte ik na een week of 4 dat de vermoeidheid minder werd. Overigens ben ik nog niet terug op het niveau van voor de terugslag, maar ik ben op de goede weg.
Gebruikersavatar
knof
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2018, 21:12

Bericht door knof »

Fijn dat het iets heeft geholpen!
Met welke dosis?
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

@knof Ik gebruik vitamine B12 neusdruppels van Curesupport . Er zit 5000 microgram onneembare B12 per 2 druppels in en gebruik 2x per week 1 druppel in beide neusgaten.

Ik heb begrepen dat dit overeenkomt met 1 B12 injectie per week- het is alleen veel gemakkelijker.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

Hi Knof, ik heb het eerder hier gepost.

https://www.me-gids.net/Forum-viewtopic ... tml#236279

Mijn plan is om eerst de tabletjes op te bouwen, dan over te gaan op de neusdruppels die Agnes gebruikt en als ik die dosering kan verdragen over te gaan op injecties.

Maar niet iedereen reageert zo overgevoelig als ik. En inderdaad, eerst laten testen is een strak plan. Voor mij is dat te laat...maar jij kan dat wel laten doen. B12/homocysteine en methylmalonzuur is het recept als ik me goed herinner.

https://stichtingb12tekort.nl/wetenscha ... malonzuur/
Gebruikersavatar
knof
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2018, 21:12

Bericht door knof »

Bedankt!
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Wie een of meer afzonderlijke vit.B's neemt, moet ook vit.B-complex slikken. Er zitten allerlei verbanden tussen. Een muliti-vit/min heeft dat altijd.
Er zijn echter veel verschillende samenstellingen, dus proberen de ingrediëntenlijsten te vergelijken en de meest toepasselijke te nemen.
Gebruikersavatar
knof
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2018, 21:12

Bericht door knof »

Oke, bedankt voor de tip! Ik slik er dan nu 1 multi bij. Daar zitten meerdere vitB's in. Maar maakt de verhouding dan heel veel uit of niet? Is dan 1 multi genoeg, of moet je er dan ook meerdere gaan slikken als je hoge doseringen b12 in gaat nemen...
Plaats reactie