Slapen - hoofdpijn

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fleurtje_5
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2017, 13:27

Slapen - hoofdpijn

Bericht door fleurtje_5 »

Titel aangevuld en topic verplaatst naar symptomen. Mod.

Hallo, Ik heb regelmatig hoofdpijn. Overdag is het al gauw te druk. Dat voel ik meestal 's nachts. Maar sinds een paar weken is de pijn in het hoofd veranderd. Voorheen werd ik dan in de nacht wakker en voelde ik me slecht als het overdag iets te druk was geweest. Ik had dan het gevoel alsof alles in mijn hoofd schudde. Daarna had ik een tijd het gevoel alsof er een dikke laag gel in mijn hoofd zat. Dat voelde alsof het schoof als ik mijn hoofd bewoog. Maar nu kan ik vaak niet plat liggen (als het overdag iets te druk is geweest) en moet dan in halfzittende houding slapen. En ook voel ik me dan duizelig. Vorige week werd ik wakker met een lichte zwelling in de oogkast. Bij het opstaan zakte de zwelling wel weg.Maar het heeft toch een licht drukkend gevoel. Ik slaap met oordopjes, sinds twee dagen hoor ik de hartslag in mijn hoofd als ik de dopjes in heb. Hebben jullie dat ook? Is dit normaal?
Gebruikersavatar
mimi90
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:10
Locatie: Eindhoven

Slapen - hoofdpijn

Bericht door mimi90 »

Ik heb wel erg vaak hoofdpijn, maar wel een andere hoofdpijn dan wat jij beschrijft. Meer duwende hoofdpijn wat op 1 plek begint en langzaam aan verder over mijn hoofd trekt. Bij mij gaat het meestal over juist als ik heb geslapen.
Ook ik slaap met oordoppen in, maar ik hoor mijn hartslag niet.
Slik je medicijnen? Zoja misschien dat het daaraan kan liggen, die hartslag iig.? En zoja dan zou ik even naar de arts gaan die die medicijnen voorschrijft.
Ik ben trouwens gestopt met de pil en mijn hoofdpijnen zijn een stuk minder geworden!
Sterkte, want wat je omschrijft klinkt echt k*t.
Gebruikersavatar
fleurtje_5
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2017, 13:27

Slapen - hoofdpijn

Bericht door fleurtje_5 »

Dank voor je reactie Mimi90, Ik gebruik geen medicijnen meer. Alleen homeopatische druppels.
Duwende hoofdpijn ken ik ook. Meestal krijg ik die als het te laat is geworden. Of als ik overdag in lawaai ben geweest.Dan kan ik ook niet goed inslapen. Ik kan dan zelfs als ik in bed lig duizeligheid voelen.
Die druk die ik de laatste weken voel heb ik voorheen niet eerder gehad. Misschien moet ik dan toch maar naar de dokter gaan. Dank je.
Gebruikersavatar
mimi90
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:10
Locatie: Eindhoven

Slapen - hoofdpijn

Bericht door mimi90 »

Heel veel sterkte ermee! En graag gedaan!
Plaats reactie