Je nuttig voelen

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Je nuttig voelen

Bericht door eline1 »

Ik was benieuwd wat jullie doen in je beperkte energie om je toch een beetje nuttig te voelen.

Ik heb vaak het gevoel dat ik in alles faal en voel me nutteloos en soms een beetje een mislukkeling. Lopen jullie hier ook tegen aan en hoe proberen jullie je toch een beetje nuttig te voelen?

Groetjes
Op een schaal van 1 tot moe ben ik vandaag doornroosje
Gebruikersavatar
heidi70
Beginner
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 mei 2017, 19:03

Bericht door heidi70 »

Misschien niet direct een antwoord waar je iets aan hebt, maar ik ben gestopt met te denken dat ik mij op één of andere manier nuttig moet maken :)

Ik verzorg zo goed als ik kan mijn diertjes en probeer dagelijks vers eten te maken en daar blijft het meestal bij.
Dus het nuttige voor mij is dat mijn dieren nog steeds een goed leven hebben.
Dat is op dit moment het enige wat telt.
eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Bericht door eline1 »

Fijn dat dat voor jou nuttig voelt en dat is het natuurlijk ook.
Wij hebben zelf een hondje maar mijn man laat hem altijd uit dus voor mij voelt dat niet als
Nuttig zijn voor m’n huisdier. Ja ik ben altijd thuis dus dat is natuurlijk wel fijn voor hem.
Op een schaal van 1 tot moe ben ik vandaag doornroosje
Gebruikersavatar
heidi70
Beginner
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 mei 2017, 19:03

Bericht door heidi70 »

Je maakt dus echt wel verschil voor jullie hondje.

Maar ik begrijp wat je bedoelt hoor.
Denk dat je dan al meer richting vrijwilligerswerk moet gaan kijken. Al is het maar voor een paar uurtjes per week.
Gast

Bericht door Gast »

Sinds ik ziek ben geworden is mijn doel in het leven niet meer nuttig zijn Maar lief zijn voor mezelf, zo gelukkig mogelijk zijn.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

Sinds ik ziek ben geworden is mijn doel in het leven niet meer nuttig zijn Maar lief zijn voor mezelf, zo gelukkig mogelijk zijn.
ha, dat vind ik mooi gezegd, zo is het hier ook.
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Bericht door robin123 »

Ik heb ook zo'n gevoel. Wat is mijn doel? Waar kan ik actief aan de slag om een prestatie te behalen en me nuttig te voelen?

Mijn hond word al heel lange tijd alleen door mijn moeder uitgelaten en verzorgd. Ik voel me daar waardeloos bij (ook om gemiste momenten).
Maar ik kan ook bedenken: dankzij mij heeft mijn hond een goed leven: ik betaal alle ziektekosten (zorgverz. + eigen risico) en dat was veel alles bij elkaar. En dan voer en kluiven nog.

En ik help mijn moeder met technische zaken: laptop, tablet, telefoon, tv etc. En ik help haar bij andere dingen.

Het zijn meer passieve dingen waarin ik nu nuttig ben. Dat is moeilijk, maar zoals Marre88 zegt:
Maar lief zijn voor mezelf en zo gelukkig mogelijk zijn
Dat is het belangrijkste.
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Bericht door jhanne »

ik denk wel eens, ik heb decennialang gezorgd voor andere mensen. Zowel privé als in mijn werk. Dat was ' nuttig' Nu ben ik ziek, en nu zorg ik goed voor mezelf, en dat is dus net zo nuttig.

we zijn meer dan wat we waard zijn voor anderen, we hebben waarde/ zijn waardevol in onszelf.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Ik heb gelukkig wel de mogelijkheid wat te doen waardoor ik me nuttig voel: ik doe een paar uur per week vrijwilligerswerk dat erg leuk is. Daarnaast neem ik vaak pakjes aan voor anderen in mijn straat . Zij blij, pakketbezorger blij. De ontvangers hoeven niet naar het postkantoor en de pakketbezorger krijgt toch betaald (hij krijgt alleen betaald als hij het pakje aflevert, niet als het op het postkantoor wordt opgehaald).
Plaats reactie