Medical Medium

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ave
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2017, 18:59

Medical Medium

Bericht door ave »

Hoi allen,
Heeft iemand het boek ‘Medical Medium’ van een arts Anthony William, toevallig ook gelezen en wat zijn jullie ideeen of ervaringen?
Laatst kreeg ik het boek aangeraden.
Na erin gelezen te hebben had ik het in eerste instantie zwaar teleurgesteld weggelegd. Nu ben ik het weer aan het lezen en van plan om de voedings en supplementen adviezen te gaan uit proberen want zoals het nu gaat, ga ik eerder achteruit dan vooruit.

De schrijver heeft een visie op chronische ziekten zoals o.a. Me en Lyme ed., die mij hoop geeft omdat wat hij als oorzaken van een hele reeks klachten beschrijft en mogelijke oplossingen aannemelijk en haalbaar lijken.

Veel adviezen komen overeen met wat we al kennen, zoals gluten en zuivelvrij eten, ontgiften van zware metalen ed. Daarnaast komt hij met nw inzichten zoals ammoniakdoorlaatbaarheid en de nog onbekende kwik vergiftiging waar volgens hem generaties lang mensen klachten door krijgen. Verder staat er ontzettend veel in wat jullie misschien ook op een spoor naar verbetering of genezing zet. Hij schrijft met begrip voor alle reeds bestaande behandel methoden maar komt daarnaast met inzichten die volgens hem pas over decennia erkend zullen gaan worden.
Het kan zijn dat zijn visie weerstand oproept omdat hij aangeeft dat hij hulp heeft van ‘Spirit’ en ook een hoofdstuk over engelen gaat die om hulp gevraagd kunnen worden. Persoonlijk spreekt het mij wel aan omdat ik het dan op alle niveaus kan aanpakken, fysiek, emotioneel, psychisch en spiritueel.

Ik hoop dat ik dit onderwerp op de juiste plek heb gedeeld en zal jullie laten weten wat het opvolgen van zijn voedingsadviezen ed voor mij doen.
Hoor graag jullie ervaringen!
Groetjes Ave
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Medical Medium

Bericht door soof »

had het wel eens op FB voorbij zien komen maar beetje overheen gelezen want voor mij te spiritueel (terwijl ik toch best wat ehh aparte dingen geprobeerd heb door m'n wat zweverige moeder) maar vooruit ik ben een beeetje overtuigd ;) omdat dit m'n hardnekkigste en steeds terugkerende virusje is, maar als het de enige was dan was ME in no time opgelost, onderschat andere herpesvirussen en bacterien niet

verder klinkt het een beetje alsof zijn engel heeft gegoogled en de eerste zoekresultaten heeft verzameld; EBV, kwik, gluten...noemt hij geen B12-tekort?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
jhanne
Actief lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 nov 2017, 15:52

Medical Medium

Bericht door jhanne »

ik ben heel benieuwd naar wat je gaat doen en of je daar bij gebaat bent. Ik verdraag geen medicijnen, heb door 50 jaar mishandeling door reguliere artsen geen vertrouwen meer en probeer nu ( wel met hulp van een therapeut overigens) met voeding en supplementen te zien of ik weer vooruitgang kan boeken.

Ik denk, dat de oorzaak van ME niet eenduidig is, ik bedoel, dat er vele oorzaken kunnen zijn die voor ieder weer een beetje anders zijn maar die wel tot een gelijvkormig ziektebeeld leiden. Een persoonlijke zoektocht. Veel dingen zijn al uitgeplozen, er zijn artsen en anderen die veel hebben uitgeplozen waar we ons voordeel mee kunnen doen.

Ik ben benieuwd wat de auteur als nieuwe inzichten aandraagt? kwikbelasting en ammoniakdoorlaatbaarheid zijn ook niet echt nieuw, zelf ik heb daar al van gehoord.

wat mij stoort is als mensen roepen dat er 1 oorzaak is,

op zoek naar een homeopaat/antroposoof ( mijn antroposofische huisarts met pensioen en ik verdraag geen reguliere medicijnen en voor reguliere dokters ben ik allergies) trof ik een homeopaat die mij tijdens het eerste telefoongesprek wist te vertellen: " oh, dan heb je epstein bar ( heb ik niet) en die diarree komt van de emoties en daar geef ik hupeldepup voor ( oa dientamoeba fragilis, al 50 jaar klachten), dan geef ik huppeldpup en dan gaat het over hoor" op zo'n tada toontje...exit dus.

maar ik ben echt benieuwd naar hoe je gaat doen, wat je klachten nu zijn. Ik ben ook bezig met supplementen en leer steeds een beetje bij.
Plaats reactie