Zoon??

Uw kind, uw partner, een familielid of kennis heeft ME? U kan er hier over praten of vragen stellen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Zoon??

Bericht door heikenie »

Hallo Annac,

Het is een tijdje geleden dat ik nog iets hoorde over je zoon.

Gaat het nog steeds de goede kant uit met hem en wat is de invloed van de Nexavir nu op zijn klachten.

Liefs

Heike
I will survive
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Hai, Heikenie, (en anderen ook),

Nou, de Nexavir lijkt nog niks te doen, helaas. Maar blijf ondanks alles hopen dat het toch wat doet.

Door die fijne vriendin, psycholoog en anti-depressiva wilde het de laatste tijd wat beter, maar er zijn ook weer veel dips geweest en zullen ongetwijfeld weer meer komen. A.s. 12 september gaat die vriendin nl 5 maanden naar Curacao op stage. Zou 22 augustus zijn gegaan maar bij een gluten-overgevoeligheids-onderzoek stuitten ze bij haar op een cyste bij de baarmoeder en moest ze geopereerd worden waarbij haar ene eierstok ook is verwijderd. En mijn zoon zelf was ook tussendoor nog ff flink a/d griep.....En door die operatie en verklaring voor de moeheid van zijn vriendin vreest hij een terugslag in begrip.....Maar tot nu toe zijn ze nog steeds gek op elkaar, gelukkig.

Enfin, je begrijpt het wel. Maar hij gaat in november haar een maand opzoeken. Vermoeiend, die reis. Misschien dat we tijdens de vliegreis moeten proberen hem wat extra aandacht te laten geven door een lieve stewardes? De KLM claimt toch de Curacao-reisen, dus mogen ze daar ook wel wat extra s voor doen vind ik! Via Florida reizen, wat het goedkoopste schijnt te zijn, is geen optie vanwege evt een nacht doorbrengen op een luchthaven.

En dan in februari studeren. Eerst nog een Wajong aanvragen. Je blijft bezig! En ik word er ook niet gezonder op, helaas. Wat een k*t ziekte!

Ga jij wat redelijk nu, Heinekie?
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi annac
dus je zoon heeft het ook weer voor zijn kiezen gekregen
de een gaat alles voor de boeg en de ander moet heel wat verstouwen he
gelukkig heeft hij een leuk reisjein het vooruitzicht en heeft hij nog altijd een lieve vriendin
het is inderdaan een klote ziekte
sterkte met je zoon liefs alie
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Hoi annac

Fijn dat je zoon een vriendin heeft, en nog een mooi vooruitzicht in november. Dat zal hem zeker goed doen.
In de zin van mooi weer, er ff tussen uit. Nou ja ff, een maandje maar. :wink:

En jij ook sterkte met je gezondheid.

Groetjes Lijda
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Dank voor jullie reacties! Ik heb nu te hoge bloeddruk! Niks voor mij, nooit wat gemankeerd behalve af en toe wat overspannen ofzo. Maar nooit wat lichamelijks, alleen last van te veel informatie dus. En met sporten en rust ging dat altijd weer over...

Maar zo kan ik wel indirect via onze huisarts, toch nog duidelijk maken hoe fnuikend die ziekte is, ook voor de omgeving. Juist omdat ik zelf eigenlijk in de kern zo gezond ben. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt, toch???
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Wat ik gelezen heb over de nexavir is dat je eerst een hele tijd zieker kunt voelen!!!
Vraag me niet waar ik dat gelezen heb, want dat is alweer een maandje geleden.
Het schijnt toch zeker wel een half jaar of langer te duren voordat er echt objectieve resultaten voortkomen. Ik weet niet hoe lang je zoon het neemt, moet hij het zelf inspuiten ofzo??
Ik had begrepen dat dit via een spuitje gaat ofzo.

Ik wil eerst wachten totdat er meer resultaten bekend zijn over dit middel, na zo lang ziek te zijn, maakt een jaartje ook niet uit. Plus het is wel erg duur en niet verzekerd.

Heel veel sterkte, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Hij is er mee bezig sinds 6 februari en inderdaad leken zijn klachten te vermeerderen, het zgn. Herxheimer effect. Traumeel 3 x daags 2 tabletten helpen hem nu bij die extra spierpijnen. Is een homeopatisch middel en pas in 2 e instantie misschien vergoed te krijgen d.m.v. een machtiging en een verzoek a/d ziektekostenverzekeraar als het erop aan komt of het met terugwerkende kracht kan.

We hebben nog medicijnen tot december, geloof ik. Dan zien we wel verder hoe of wat....
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Hou je me op de hoogte, want ik ben wel benieuwd. Hoor veel positieve resultaten, maar het schijnt ook niet bij iedereen aan te slaan.

Veel succes en heel veel sterkte Annac!
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Doe ik, Gabutje!
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Dank je!
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Hallo Annac,

Goed toch dat je zoon het, ondanks alles wat tegenliep, toch nog goed aakt en gelukkig is met een lieve vriendin! Wat jammer dat ze nu juist zo ver weg gaat. Ik hoop dat ze via het web toch goed contact met elkaar kunnen houden want het is wel duidelijk dat hij daar deugd van heeft.
Hopelijk doet die Nexavir ook nog wat want het is toch wel duur spul he , zeker als het je niet echt vooruit helpt.

Hoe gaat het ondertussen met jou, al een oorzaak gevonden voor je plotse hoge bloeddruk? Soms kan dat gewoon een momentopname zijn en niet veel betekenen hoor! Een tijdje in de gaten houden zal misschien voldoende zijn. Ik had me onlangs wat druk gemaakt bij de dokter en toen op het einde mijn bloeddruk werd genomen was die voor mij ook ongewoon hoog, hoop dus dat het voor jou ook zo iets is. Jouw emmertje zal met alle zorg ook wel eens overlopen zeker ook al ben je voor de rest heel gezond.

Pas maar een beetje op jezelf en neem ook af en toe eens een luilekker verwendag!

Liefs

Heike
I will survive
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

lieve annac
ik denk dat je teveel hooi op je vork heb genomen
en dat daarom je bloeddruk zo hoog is ,krijg je er medicijnen voor
ik heb altijd een hoge bloeddruk maar soms schiet hij heel hoog
en bij mijn huisarts of ziekenhuis is hij altijd hoog, nu neem ik hem zelf op op aanraden van mijn arts, en dat gaat beter. het gaat nu voor je zoon ook lekker met zijn vriendin en hij is gelukkig nu moet je even aan jezelf denken hoor meisje knuffel en veel liefs van alie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Nou, hij was w.s al een klein tijdje een beetje hoog, die bloeddruk. Is dus zeker geen momentopname. Ik kwam erachter nl dat ik s morgens bij het wakker worden het achter in mijn hoofd bons/suisde, terwijl het voorheen altijd stil was. Ook overdag merkte ik dat later welleens.

Ik denk, met mijn huisarts, dat het inderdaad stress gerelateerd is. Misschien dat er nog wat anders uit de prikkerij komt. Ik wacht maar af.

Maar stress haal je niet zomaar weg, tenminste, het onbewuste gedeelte ervan. Je kunt relaxen tot je een ons weegt, afleiding zoeken ook, maar ziekte en uitzichtsloosheid daarmee gepaard gaande neem je niet zo 123 weg, dus ook de daaraan gelieerde stress niet.....Het blijft een zwaard van Damocles.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Update

Bericht door annac »

Even een update.

Terug uit Curacao, wat goed is bevallen, is ie druk met voorbereidingen voor zijn studie (in februari, zonder Wajon of Bijstand, maar MET studiefinanciering en aanvullende lening) en een nieuwe/andere kamer. Bivakkeert nu weer even bij mij, want in zijn huis blowden ze te veel etc.

De Nexavir heeft ws als goed resultaat dat ie weinig opflikkerende heftige infecties heeft gehad met hoge koortsen, dit jaar. De moeheid, dus energie-gebrek, bleef wel hetzelfde.

Binnenkort weer Brusselwaarts naar DML.

En zelf heb ik net een 2 e soort pilletje voor de bloeddruk erbij .....
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Hoi Annac

Ik zat me al af te vragen hoe het met je zoon gaat.
Zoals ik lees gaat het redelijk.
Fijn dat hij nu weer een studie kan oppakken.

Gaan hij nog wel door met de nexavir en DML!
Worden daar trouwens nog uitgebreide bloed tests gedaan dan elders!

jij ook sterkte!

Groetjes Lijda
Plaats reactie