ME/CVS zaterdag 14/10 bij Een Vandaag

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

eline1
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 okt 2013, 19:37

Bericht door eline1 »

Mooi stukje,hopelijk wordt er ook wat mee gedaan! Ik kreeg toevallig vorige week nog bewegingstherapie als advies van de huisarts. Gelukkig weet ik zelf wel beter.
Op een schaal van 1 tot moe ben ik vandaag doornroosje
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

[quote="agnes"

@ John Kieboom: hoe ben jij van bedlegerig zo ver gekomen dat je de hond kan uitlaten? Ik ben niet bedlegerig, maar huisgebonden.Van een hond uitlaten kan ik alleen maar dromen....[/quote]

@Agns
Hoi Agnes, ik zal je hierover een PB sturen aangezien mijn berichten over die behandeling hier op dit forum in het verleden nogal voor veel voorla negatieve discussie heeft geleid en uiteindelijk is het onderwerp toen ook gesloten.
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
haitaka
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:02

Bericht door haitaka »

Dat je u hond kan uitlopen is mogelijk. Na een sportief leven kon ik het begin moeilijk 100 meter wandelen. Dit kwam door voornamelijk pijn, maar ik omschreef het als zenuwpijn. Vervolgens ben ik door die pijngrens heengegaan en begonnen met 1 uur wandelen gevolgd door 1 week volledige rust met vooral pijn. Het heeft 12 maanden geduurd om tot een dagwandeling te komen. Er is wel een MAAR. Na 90 minuten treed verzuring op, pijn, spierzwakte en verlies je min of meer controle over u benen en dit is nog maar vlak wandelen, dus niet bergop. Het gevolg daarvan is blessures zoals doorgezakte enkels, scheenbeen, knieën,..., door slechte positie enkels en voeten. Met de jaren merk ik wel achteruitgang fysiek en cognitief, het zou kunnen dat ik schade berokken. Het is een keuze die je maakt. Wil je lang leven en niets doen of zoals ik me vooropgesteld heb om zoveel mogelijke plaatsen te zien voor een bepaalde leeftijd? Liever zo van een berg donderen dan altijd thuis te zitten. Ik ga deze methode niet aanbevelen omdat je schade kan oplopen en laat me duidelijk stellen dat wandelen de enigste natuurlijke activiteit is dat mogelijk is. Vergeet lopen, fietsen, zwemmen want dat is veel te zwaar.
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

@haitaka
Dank voor je bericht. De opbouw van het wandelen heeft bij mij ook lang geduurd. Mijn max zit nu op zo'n 45 tot 60 minuten. Als ik langer ga of meer doe heeft dat als resultaat dat ik gegarandeerd PEM krijg. Bij mij hebben de steunkousen ook een positief effect gehad, misschien heb je daar iets aan?
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Reportage ook beschikbaar op het ME/cvs-infokanaal, waarvoor dank:

https://www.youtube.com/watch?v=FVa4B7XU8n8

Ook aangevuld op onze homepage:
https://www.me-gids.net/module-ME_CVS_d ... -1820.html
Hoop doet leven!
Plaats reactie