Natuurlijke en Synthetische vitamines

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Natuurlijke en Synthetische vitamines

Bericht door sterre »

Wat ik nu toch te weten ben gekomen door een lezing over vitamines is mij helemaal nieuw. Het is het volgende:
Dat een natuurlijke vitamine maar 10% natuurlijk hoeft te bevatten om natuurlijk genoemd te worden en de rest is synthetisch.
Geef ik hier weet ik veel hoeveel geld aan uit en dan schijnt mijn lichaam het nog niet goed op te nemen omdat het een synthetische vitamine is.

Wie weet hier nog meer over?
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Natuurlijke en Synthetische vitamines

Bericht door plassterk »

Ja een sinaasappel produceert ook vitamine c. De vitamine is gewoon een molecuul en synthetische vitamine is op moleculair niveau identiek aan de in de natuur geproduceerde vitamine. Water is ook H2O, synthetisch of door de natuur gemaakt.
Je kan er beter opletten dat je sommige vitamine met een maaltijd inneemt en andere op lege maag, volgens de gebruiksaanwijzing. Of bijvoorbeeld vitamine c met een ei erbij.
Broccolipoederpillen schijnen alleen te werken als je het eet met echte broccoli dan heeft het effect.
groetjes
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Dankje er is geadviseerd om plantaardige vitamines te nemen. Synthetische zetten ook af in de bloedvaten en schijnen afvalstoffen op te hopen. Zit je dan met je dure potten Solgar vitamines die ook synthetisch blijken te zijn en welke lichaam niet opneemt ja een heel laag percentage. De synthetische vitamine gedraagt zich anders in het lichaam dan een plantaardige vitamine die herkent het lichaam wel. Pffff we blijven aan het uitzoeken zo. Helemaal omdat ik slecht op fruit reageer wil ik toch genoeg binnen krijgen.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Nogmaals vitamines zijn identiek. Ik weet niet hoe je aan die ongewone informatie komt.
Solgar is een van de beste merken.
De meeste vitamines worden het
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Deze informatie heb ik gekregen op de lezing over natuurlijke vitamines. Ik zal eens kijken of ik de informatie hier op kan krijgen. Kopieeren lukte niet.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik heb het als pdf bestandje gekregen in mijn mail maar hoe krijg ik het hier naar toe?
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

@ Sterre, je kan de pdf als attachment toevoegen. Zie instructies in het 'control panel '- als je een bericht schrijft onder je tekst.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Jammer het Attechment is te groot. Max 256 kb
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

@ Sterre, kan je de tekst naar Word kopiëren? Als dat lukt (kan meestal, tenzij er een beveiliging is) dan kan je er 2 of 3 documenten van maken (in Word ) en ze vervolgens opslaan als pdf. In Word (vanaf versie 2010) kan dat. Je kiest dan bestand -opslaan als en dan kies je pdf

Succes!
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Dankjewel al geprobeerd maar nee lukt niet de tekst komt er niet goed op jammer hoor.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Dan vragen of je het als document of als tekst kan krijgen.
Ik haat pdf's, omdat je eindeloos heen en weer, op en neer moet schuiven om een bladzijde of een kolom te kunnen lezen. Dat gaat dan ook erg slecht samen met dyslexie. Ben telkens de draad kwijt, moeilijk om de laatstgelezen woorden weer op te pikken en zo.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Misschien kan je de brokken selecteren & kopieëren en in een tekstdocument zetten. Jeetje, wat heb ik de pest aan pdf's, 't is altijd zo'n gedoe.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

de enige biologische die mijn lijf kan handlen, pardon voor de reclame, is die van vitamines per post, zelfs van Bonusan, wat toch bekend staat als een prima merk, krijg ik koppijn
helaas krijg ik van deze (neem er 2 per dag) beetje hoofdpijn van de prijs #-o dat van die 10% in jouw lezing verklaart een hoop!
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ja na uren zoeken kwam ik een paar jaar geleden bij Solgar uit. Dus ik gebruik van Solgar de esther C vitamine. Ik heb hier geen last van. Maar ik begruikte ook de multi vitamine en toen was mijn B6 te hoog dove plekken op mijn lichaam enz. moest ik mee stoppen van de huisarts. Nu heb ik van de multivitamine een pot van de kruidvat maar deze is natuurlijk helemaal synthetisch. Denk je alles goed uitgezocht te hebben hoor je weer een ander verhaal...... Er is ook zoveel commerciele shit bij.....pfffff
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Natuurlijk zijn synthetische en natuurlijke huppeldepuppen niet identitiek.
In het kader van de geur-, kleur- en smaakstoffen werd gezegd dat het identitiek was als dezelfde eiwitketen nagebouwd was. Maar elke iets bestaat uit méér dan zo'n eiwitketen.
Plaats reactie