Aanbieden 10.000 handtekeningen petitie ME is geen SOLK 18/9

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

@Annac. De tekst die je citeert is inderdaad mijn mening en niet die van Gool. Sorry als dat niet duidelijk genoeg was.

Misschien moeten we ook maar eens de Nederlandse CGT /GET onderzoeken laten bekijken door onafhankelijke deskundigen. Benieuwd wat er dan van overblijft. Overigens is er ook nog zoiets als 'voortschrijdend inzicht ". Wat ooit als waar beschouwd werd, kan inmiddels door nieuwer onderzoek weerlegd zijn. Dit geldt voor alle takken van wetenschap.

De koning kan denk ik geen partij kiezen, maar hij kan natuurlijk wel aansporen tot gedegen onderzoek naar oorzaken van ME en toetsing van bestaande aannames aan de huidige stand van wetenschap.
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

De Nederlandse onderzoeken naar CGT/GET hebben soortgelijke gebreken als PACE: ruime definitie van CVS, vage omschrijving van herstel, deelnemers met een hoog functioneringsniveau (dat is niet uitgesplitst maar mij staat bij dat het gemiddelde erg hoog was dus er moeten ook deelnemers tussen hebben gezeten die tegen of op het herstelniveau zaten), geen objectieve meetmethode (dat wil zeggen: die was er wel in de vorm van de actometer maar die gegevens zijn niet gebruikt), zeer laag herstelpercentage en als klap op de vuurpijl die achteraf bedachte subcategorie met een herstelpercentage van 70%.
Als Van Gool zegt dat het Nederlandse onderzoek heel anders is dan het PACE is dat echt -aantoonbaar- flauwekul. Niet alleen in opzet zijn er veel overeenkomsten, ook in onderliggende theorie zijn ze gelijk.
Probleem met de Gezondheidsraad is dat ze zich vanaf het begin vierkant achter de CGT-school hebben opgesteld. Dat ging zelfs zo ver dat de voorganger van Van Gool is opgetreden als mede-onderzoeker. Al zal dat in de praktijk niet veel meer zijn geweest dan het zetten van een handtekening betekent dit wel dat wanneer de Nederlandse onderzoeken net zo kritisch worden ontrafeld als het PACE de Gezondheidsraad zelf onderdeel van de kritiek wordt.
De Gezondheidsraad heeft er dus alle belang bij om de Nederlandse CGT-school buiten schot te houden en dat zijn ze zo te lezen precies aan het doen. Helaas.
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

Bericht door teunie »

Nog even ter aanvulling: dat is geen kwestie van voortschrijdend inzicht maar van een bewuste keuze en het terzijde schuiven van gegronde kritiek.
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Er is tot op heden nog geen officiele reactie ontvangen van de Gezondheidsraad op de petitie en aanbiedingsbrief met een aantal dringende eisen.

De petitionarissen zijn in afwachting van een reactie.
Zie aanbiedingsbrief : https://www.me-gids.net/files/documents ... anGool.pdf

De petitie kan tot die tijd nog steeds ondertekend worden. Dus blijf vooral tekenen, omdat als de Gezondheidsraad dit dringende signaal negeert/niet oppakt, het voor de Tweede Kamer wel een belangrijk signaal is bij de overweging van het advies die de Gr uitbrengt.

https://meisgeensolk.petities.nl/
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ben benieuwd wanneer er een reactie komt.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Hoe is het Reformatorisch Dagblad hierbij betrokken geraakt? Ze schrijven erg nette stukjes.
Plaats reactie