Slecht geheugen

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Slecht geheugen

Bericht door sterre »

Langzamerhand begint mijn geheugen mij steeds meer in de steek te laten en dan heb ik het over het korte termijn geheugen. Mijn partner vraagt mij iets en ik draai mij om en hoppa weg is het ik ben het vergeten. Later vraagt hij weer en zeg ik o gut ja. Dus ik kan het mij wel herinneren maar het floept er gewoon uit. Heel irritant. Nou heb ik de diagnose ME en later ADD gekregen maar langzamerhand weet ik niet meer wat waarvan is. Hebben jullie hier ook zo'n last van?
Gast

Slecht geheugen

Bericht door Gast »

Ja hoor heel herkenbaar,in begin van mijn ziekte dacht ik dat ik dement werd....helemaal als ik ergens mee bezig ben,bijv was in wasmachine steken,telefoon gaat,en dan ben ik daarna die hele was vergeten,zo kan ik wel 10tal voorbeelden geven...ook een uitje 1 week geleden,moet ik soms diep nadenken,zegt mijn man,maar we zijn toch.....oja compleet vergeten
3x in een periode de"nieuwe " allerhande van de AH meenemen,aan het eind denk ik dan,gut heb ik toch al eerder gelezen?
Volgens mijn(bescheiden mening) is dat toch een zuurstof gebrek in de hersenen
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ja herkenbaar. Ik vraag mij toch ook echt af hoe dit kan wat gaat er mis in dat brein? Ik heb een MRI gehad maar was niks te zien. Hoe kan gekeken worden dat het geheugen niet werkt zoals het zou moeten werken?
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Hier hetzelfde. Ik kan ook zo'n lijstje voorvallen maken als Brandy deed.
Wat de oorzaak is zou ik zo niet weten. Het is bekend symptoom bij ME.
Gast

Bericht door Gast »

...en daarom een agenda en kladblok naast mijn stoel,moet alles noteren om overzicht te houden,eigenlijk nogal wrang,want hoeveel heb ik nu bij te houden? geen werk,weinig activiteiten enz..
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ja precies ik zat ook al eens te denken zou het komen omdat ik weinig bij moet houden ik dat kleine beetje ook verslons? Maar dan denk ik weer het is toch meer dan dat want kan ook zo slecht op namen van mensen of dingen komen of ineens niet meer weten wat je aan het vertellen bent. Echt ik vind het heel lastige situaties. Mijn man is er al aan gewend maar ik baal als een stekker. Werk altijd met agenda en lijstjes anders kom ik op geen afspraak en vergeet ik de dingen die ik wil doen.
Gast

Bericht door Gast »

Allemaal herkenbaar....maar als je,gelukkig maar 1x voorgekomen,niet op de naam van je zoon kunt komen......
Soms lastig om een verhaal duidelijk te vertellen..dan ook weer niet op woorden kunnen komen,frustrerend allemaal,probeer me er maar niet meer druk om te maken,heeft toch geen zin,kost ook weer energie hè?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Een slecht functionerend korte termijngeheuen is zó overbekend bij ons als één van de cognitieve stoornissen ... Kan met laaggradige hersenontsteking te maken hebben.
sterre schreef: Nou heb ik de diagnose ME en later ADD gekregen maar langzamerhand weet ik niet meer wat waarvan is
De gemiddelde arts weet niets van ME, vandaar dat ze aan allemaal andere diagnoses denken. Niks van aantrekken, zou ik zeggen.
Life smells...
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Oke Asje dat wist ik niet. Kunnen ze dat ook controleren dan?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat kan met een neuro-psychologische test, wordt in A'dam ook gedaan.
Life smells...
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik ben in Amsterdam geweest bij Ruud Vermeulen en daar is ME vastgesteld ook in het ziekenhuis in Groningen. Ik heb wel tests gedaan bij Ruud Vermeulen dan ook vast zo'n test.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik kijk net wat het inhoud en inderdaad heb ik van die tests gehad. Nou dan waren ze zeker niet goed denk ik. Zal nog eens kijken of ik de uitslagen kan vinden. De fietstest ging ook al niet super.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Beide kunnen niet goed gaan bij ME.
Life smells...
Gebruikersavatar
memax
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 dec 2016, 13:23

Bericht door memax »

Ja heel herkenbaar.
Gast

Bericht door Gast »

En heel lang slecht slapen is ook funest voor geheugen lijkt me
Plaats reactie