magnesium

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@sterre Ja, plm 18,- = 100 capsules. Proberen!

Ik nam het overigens niet voor de teenkramp, dat dat ook meteen over was, was een heel prettige bijkomstigheid. Ik neem het in de eerste plaats voor de slaap en tegen stress, daar ik altijd uit m'n slaap gehouden wordt door geschifte buren. Dus 's avonds en 's ochtends (= begin middag :)) = 2 capsules per dag = volgens de verpakking 525 mg.

Ik kijk zelf naar dit soort dingen, maar als je Vi vraagt, wil hij vast wel testen.
Life smells...
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

asje schreef:Ik nam het overigens niet voor de teenkramp, dat dat ook meteen over was, was een heel prettige bijkomstigheid. Ik neem het in de eerste plaats voor de slaap en tegen stress, daar ik altijd uit m'n slaap gehouden wordt door geschifte buren. Dus 's avonds en 's ochtends (= begin middag :)) = 2 capsules per dag = volgens de verpakking 525 mg.

Ik kijk zelf naar dit soort dingen, maar als je Vi vraagt, wil hij vast wel testen.
@asje, deze Biovitaal magnesium super complex? https://www.biovitaal.nl/products/8/15/ ... um-complex ingrediënten en % ADH per 2 Vegicapsules Magnesium 262,5 mg (elementair 70% ADH) https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... 0-capsules ingrediënten per Vegicapsule Magnesium 131 mg (elementair) of andere soort 525mg per 2 capsules?
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ja het gaat mij ook vooral om stress dus ik ga het zeker proberen thanks!

Asje; heb jij deze door dokter Visser voorgeschreven gekregen? of dacht jij ook van dit lijkt mij een goede?
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik heb net even een chatsessie gehad met de vitaminestore over magnesium en ik ook gevraagd over de combi met calcium. Dat klopte maar calcium kregen we genoeg uit voeding en magnesium niet. De calcium uit de voeding verbindt zich dan vanzelf met de magnesium. Zij gaf als advies vitamin health super magnesium (alleen zie ik dat daar b6 bij zit en mijn huisarts waarschuwde voor teveel aan b6 want dat kan tegenovergestelde werking geven juist nerveuse klachten tintelingen enz) en dit preperaat als pot afwisselen met de citraat omdat afwisseling voor het lichaam wel goed is voor gewenning. Maar asje ik denk dat ik voor die van jou ga.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

O ja klopt, het is per 2 capsules 262,5 mg!

Was niet voorgeschreven bij mij, heb gewoon een goede gezocht (voor zover we weten:)). Ik zou er ook geen met B6 nemen, kun je idd overdoseren. En dan weet je ook weer niet wat wat doet. Magnesium kun je ook overdoseren, eerste klacht is dan darmen/diarree, dan moet je minderen.
Life smells...
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Asje dankje ik ga ze bestellen en begin gewoon en zie wel krijg ik diarree dan neem ik 1 tablet ipv 2.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Ik heb bij de Tuinen een magnesiumcitraat gekocht en ben vandaag begonnen. De dosering waarmee ik gestart ben is 1x daags 1 tablet van 100 mg. Afhankelijk van de werking/bijwerking verhoog ik de dosering.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Agnes ben benieuwd wil je ons op de hoogte houden?
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte Sterre. Dank zij dit forum ben ik op het spoor van magnesium gekomen.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

En ja hoor ik heb ook net de magnesium besteld. Ik heb dezelfde als jij Asje. Morgen in huis als het goed is. Ik ben benieuwd. Ik hou jullie ook op de hoogte. Misschien dat de pijn in mijn kaak en handen ook minder worden door de fibromyalgie.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ben benieuwd of je ook zo snel effect merkt, hopelijk :)
Life smells...
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Asje; dat zou super fijn zijn! We wachten af.
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Mijn reactie komt eerder dan verwacht....
Ik stop met de magnesium: ik word er enorm onrustig van.

Sinds de magnesium kan ik alleen maar doen, doen, doen . De stopknop is a.h.w. verdwenen. Ik word daardoor natuurlijk ook erg moe.

Magnesium is dus voor mij geen succes. Dat weet ik dus nu. Jammer maar helaas. De ervaringen zijn heel persoonlijk, dus laat je hier niet door ontmoedigen. Misschien werkt het bij jou wel.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Da's jammer! Zit er niets anders bij, bij deze magnesium?
Life smells...
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Nou uhhh ik kan er natuurlijk nog weinig van zeggen maar heb geslapen als een roos. Vanmorgen kon ik gewoon niet wakker worden had zo'n slaap en heel relaxed. Kan toeval zijn he. We wachten af het is veel te kort. Eerst eens een maand gebruiken.
Plaats reactie