Verzekeringsarts Jim Faas over de gebrekkige PACE-trial

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Dat Faas (nog) bij het UWV werkt en een dergelijk artikel schrijft,is helemaal positief. Blijkbaar is er toch iets aan het veranderen bij het UWV.
Ik ben bij drie verzekeringsartsen geweest en heb alle gesprekken stiekem opgenomen en daar kon ik ze mee om de oren slaan. Het moest zelfs in een vergadering van de raad van bestuur besproken worden.
De eerste was aardig en gematigd bevooroordeeld en gaf zelfs aan dat hetregelmatig voorkwam dat CVS getriggerd werd door pfeiffer. Ik kon met haar zelfs afspraken maken dat werk en behandeling (GET???)niet samen gaan.
De andere twee waren de grootste horken die er bestaan. Die wilden hier niets van weten en één heeft zelfs mijn uitkering stopgezet.
Zij waren zeer intimiderend op een onbeschofte en zelfs agressieve manier.
Dit en het feit dat je een advocaat nodig hebt, heeft weing te maken met werkvermogen beoordelen.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

'Onze' Anil gaat onderbouwd de dialoog aan met Keuter, zie commentaren onder de blog:

https://www.medischcontact.nl/opinie/bl ... 4#reacties

Dank om de patiënten te vertegenwoordigen!
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

NooitOpgeven, het spijt me te moeten lezen, wat je hierboven schrijft. Wat een ellende. Ik moet alleen wel lachen om je eerdere `het rammelt nogal`-commentaar. Ik denk dat we ons daarop maar moeten verstandigen (lieve help, ik word gek van mijn eigen Germanismen, ik weet alleen zo vaak niet hoe je het nu in goed Nederlands moet uitdrukken, meestal komt het dan een uur later...), dhr. Faas bedoelt het goed, maar zijn opinie rammelt nogal.
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Dank Anil, dat je Keuter en Voet op uiterst correcte wijze nogmaals wijst op het bestaan van PEM, op het belangrijkste criterium van ME, namelijk PEM en daarmee dus het belangrijkste verschil weergeeft tussen ME en andere chronische aandoeningen.

Heel goed. Ik ben echt heel benieuwd naar het antwoord van beiden.



Dank, dank, dank!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hij heeft al een paar keer gereageerd.... En hoe haha
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Kun je wel zeggen :shock: Wat we al 25 jaar hoorden ... en - dat - nu - nog? Is dat niet militant op het gebied van de psychosomatiek?
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hij is echt gek....
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Haha, ja. Niet wij ...
Life smells...
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Hier een overzicht van de drie blogs van resp. verzekeringsarts Jim Faas, neuroloog Emile Keuter en ME-patiënt Anil van der Zee:

Van ongemakkelijke (on)waarheden over CGT en GET tot ME-militanten
https://www.me-gids.net/module-ME_CVS_d ... -1777.html
Hoop doet leven!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Mooi overzicht van de laatste paar weken. Ik vraag me af of Keuter weer zal verwijzen naar die studie. Duidelijk dat het door de beweging kwam en niet door het veranderen van de cognities.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Ik heb een klein dilemma: iedere keer als ik het blog van Emile Keuter bekijk, werk ik er aan mee dat het in het rijtje "populair" blijft staan. Van mij mag het daar zo snel mogelijk uit. Ik heb dan ook besloten het blog niet meer aan te klikken, ook niet om de reacties te lezen.
Het blog van Jim Faas mag van mij nog wel een poos in dat rijtje blijven staan.
Hij is echt gek....
Ik heb in de GGZ gewerkt, dit is een belediging voor alle mensen met een ernstige psychiatrische aandoening.
Ik realiseer me natuurlijk dat het niet zo is bedoeld :)
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Als ik Keuter was liet ik mijn naam wijzigen, keutel past beter bij hem. Al die CGT/GET onderzoekers/voorstanders zijn niet in staat om appels van peren te onderscheiden.
En dat in de psychiatrie weinig wetenschappelijk bewezen is en slordig zijn met hun onderzoek wisten we al.
Maar dat een neuroloog zich hier mee bezig houdt is wel heel droevig.
Met PEM en geen herstel wil hij zich helemaal niet bezig houden. Hij noemt het niet eens en geeft ontwijkende antwoorden.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Neurologie en psychiaterie zijn heel nauw verbonden.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Je hebt twee soorten gekte; de ene is niet echt gek, maar een hersenziekte = psychose/schizofrenie, de andere is gezond zijnde gek denken/geloven. In dat laatste geval vind ik gek zeer legitiem ...
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Tja. In de psychiaterie en neurologie zie je dat toch vaak
Plaats reactie