Dr Bourgeois

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dromer
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2017, 10:14

Dr Bourgeois

Bericht door dromer »

Hallo allemaal,

Heeft iemand eraring met Dr Paul Bourgeois uit (az Groeninge) Kortrijk?

Maakt hij als neuroloog onderscheidt tussen ME en cvs (wat in België nauwelijks gebeurt)? Staat hij open voor lyme?

Welke behandelingen stelt hij voor? Of geeft hij enkel de diagnose en moet je er vervolgens maar mee leren leven aangezien er nog geen echte behandeling bestaat?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
heidi70
Beginner
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 mei 2017, 19:03

Bericht door heidi70 »

Hee,
Zelf geen ervaring met deze arts, maar ik had ook al wat speurwerk gedaan naar az Groeninge. Is uiteraard altijd het proberen waard om op consultatie te gaan. Of het iets gaat opleveren, is een andere zaak natuurlijk.

Wat ik opmaak uit hun website, is dat je momenteel met cvs en fibro op de LOK-afdeling terechtkomt. Waar Dr Bourgeois dus niet bij het medisch team staat. Hij is afdelingshoofd neurologie en heeft m.i. dus weinig tot geen tijd om zich in eerste instantie met cvs / fibro patienten bezig te houden.
Over ME wordt met geen woord gesproken ( zoals overal in Belgie...dan denken ze dat je het over MS hebt, maar het niet goed kan uitspreken :D )

Verder dan dit kom ik helaas niet met de info die ze geven op hun site.
Gebruikersavatar
dromer
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2017, 10:14

Bericht door dromer »

Bedankt voor je reactie @heidi70.

Ik heb reeds een dergelijke revalidatie gevolgd zonder positief effect dus lok is zeker uitgesloten. Nu nog een arts vinden die jou vervolgens niet aan je lot overlaat maar verder zoekt naar een behandeling die wel beterschap brengt.

Bourgeois kwam ik hier op de artsenlijst tegen en na even googelen vond ik ook positieve ervaringen van fibro patienten. Ook volgend stuk van hier op het forum geeft mij de indruk dat hij wel wat afweet van cvs en bij de "goede" hoort.
mjramzy schreef:Belangrijke mededeling van de WUCB ivm de CVS hoorzitting op woensdag 19 maart a.s.!!!

Beste lotgenoten, patiënten, Dokter Paul Bourgeois heeft afgehaakt als spreker op de hoorzitting van 19 maart 2014 nadat hij vernomen had dat de zitting is gepolitiseerd. Dokter Bourgeois wenst namelijk door geen enkele politieke partij voorgedragen te worden voor een debat dat handelt over gezondheidszorg. Hij vindt dat een dergelijke hoorzitting reeds vooraf is ingekleurd en bepaald. Wij betreuren het feit dat nu de enige arts wegvalt die iets anders te vertellen had dan wat de artsen van de CVS centra verkondigen maar hebben alle begrip en respect voor de beslissing van Dokter Bourgeois. Langs de andere kant hebben we natuurlijk al lang begrepen dat de opdrachtgevers van de hoorzitting een beleidsadvies wensen waarvan de uitkomst bij voorbaat vaststaat en aldus de sprekers in functie hiervan werden geselecteerd. De bijdrage van Dokter Bourgeois was dus toch een maat voor niks geweest. De CVS patiënt is het aan zichzelf verplicht om eens goed na te denken als hij op 25 mei naar de stembus stapt.

Met vriendelijke groeten, vanwege een bestuurslid van de WUCB vzw.

Bron: WUCB FB pagina.
Al besef ik ook dat men regulier zoiso beperkter is qua behandelmogelijkheden maar serieus genomen worden is ook al veel.

Helaas is al mijn informatie al van enkele jaren terug dus geen idee hoe het er nu voor staat.. Maar misschien dat ik het er nog wel eens op ga wagen.
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

Bericht door evaluna »

hoi dromer,

Ik ken deze neuroloog omdat hij mijn moeder behandelt voor dementie.

Op facebook heb ik er ook al positieve geluiden over opgevangen van ME/CVS/fibro-patiënten, hij staat er bv voor open om LDN voor te schrijven, maar ik denk dat je meer kans maakt in zijn privé-praktijk als hij die nog heeft...
In het ziekenhuis zal hij wat meer in de pas moeten lopen.

Heel aimabel man, maar ik heb het met hem persoonlijk nog niet over ME gehad...

succes!
Gebruikersavatar
dromer
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2017, 10:14

Bericht door dromer »

Met wat vertraging maar wil je toch nog graag even bedanken voor je reactie Evaluna.

Tegenwoordig vind ik de "menselijke" artsen regulier ook schaarser worden (maar kan ook aan de problematiek liggen natuurlijk) dus ik hou hem in mijn achterhoofd...
Plaats reactie