al maanden brok in keel gevoel

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
lindie
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 dec 2014, 12:57

al maanden brok in keel gevoel

Bericht door lindie »

hallo allemaal,

soms denk ik dat ik wel zowat alle klachten , gerelateerd aan ME heb gehad maar dan komt er toch weer wat nieuws bij....nu de vraag : sinds enkele maanden heb ik het gevoel dat er iets in mijn keel zit , vooral na drinken en eten en soms ie het ook gevoelig / pijnlijk maar dat komt niet vaak voor.
oh ja en , maar weet niet of dit gelijktijdig is begonnen , ook vaak een vervelende pieptoon in de oren vooral in de nacht.
is dit iets wat iemand herkent ? , of een bekend symptoom bij ME ?..maak me
er wel zorgen over :? .. iemand die hier ook ervaring mee heeft ?

groetjes,
Lindie.
it"s better to burn out then to fade away....except I am out of fuel ....damn
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

al maanden brok in keel gevoel

Bericht door NooitOpgeven »

Helaas herken ik allemaal, ging bij ook allemaal weer over al duurt dat soms maanden en komt af en toe terug.
Elke keer weer nieuwe rare klachten of klachten die ik eerder heb gehad, it's all part of the game.
Ook veel last van de keel vooral s'nachts,soms moeite met slikken, soms pijnlijk of lijkt opgezet. gewoon dezelfde klachten als jij. Bij mij helpt dan een beetje water drinken,ook weer niet teveel want dan raakt je blaas weer overbelast (Ha,Ha,wat raakt er niet overbelast?).
Probeer te denken: het hoort erbij, gaat wel weer over.
Wel proberen voldoende rust te nemen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

al maanden brok in keel gevoel

Bericht door asje »

Zoals NO zegt, zo is het meestal wel, ja. Maar als je toch ongerust bent, je HA kan binnen een 1 minuut in je keel kijken of-ie wat vreemds ziet. Een piep in je oren is tinnitus, dat hebben veel mensen en nog meer ME-ers. Het komt vanuit de hersenen en is niet schadelijk.
Life smells...
Gebruikersavatar
lindie
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 dec 2014, 12:57

al maanden brok in keel gevoel

Bericht door lindie »

ok..dankje beiden..was al bij de ( vervangende ) huisarts geweest,maar die zei " tja ik kan niet echt
in je keel kijken ,dan moet je naar de kno arts " . daar heb ik weinig zin meer in..ik zag er alleen niks van vermeld staan op het forum en maakte me derhalve wel wat zorgen...van de tinnitus wist ik wel maar heb eigenlijk nooit mijn gehoor overbelast , dus daar kon het eigenlijk niet van zijn dus zal het ook wel weer ME gerelateerd zijn....pppfffff.....anyway dank je voor de reactie ;-)

groetjes,

Lindie.
it"s better to burn out then to fade away....except I am out of fuel ....damn
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

al maanden brok in keel gevoel

Bericht door NooitOpgeven »

Da's ook het enige wat mijn huisarts zegt: Tsja. Dus daar ben ik al 4 jaar niet meer geweest. Ik heb wel vaak op het punt gestaan om te gaan omdat het dan eigenlijk onhoudbaar is maar ik blijf het dan maar uitstellen en als ik dan eindelijk wil gaan merk ik meestal dat de klacht alweer aan het afnemen is en gewoon met mijn ME te maken heeft.
Last van oorpiepen heb ik ook vaak en lang en wat nog vervelender was, is het oorsuizen, wat op en neer gaat met je hartslag. Dat heeft wel een half jaar geduurd en zo hard dat ik bijna niets kon horen.

En wat mijn schoondochter betreft: het is een lieve meid en sinds ik haar haar standpunt weet praten wij er niet meer over. Al houdt ze wel veel rekening met mij.
Alleen de reden waarom ze rekening met mij houdt zit mij natuurlijk niet lekker.
Maar dat laat ik voorlopig maar zo tot er meer zekerheid is over de oorzaak van ME.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

al maanden brok in keel gevoel

Bericht door asje »

Of één duidelijk artikel over de PACE-fraude geven.
Life smells...
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

al maanden brok in keel gevoel

Bericht door NooitOpgeven »

Ik heb haar al eens een artikel gegeven maar dan is het weer geen goed medisch blad maar een blad die maar van alles publiceert.
Dus wacht ik maar af tot het een keer veranderd, net als bij fibromyalgie.
Dat gaat best een keer gebeuren, hoop ik.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

al maanden brok in keel gevoel

Bericht door asje »

Kan niet anders, alleen het duurt maar ...
Life smells...
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Hey Lindie,

Klachten van de keel heb ik wel, maar zijn denk ik anders.
Ik heb regelmatig een hese stem, zwelling en kortademig.
Keel en oren hebben best wat met elkaar te maken.
Zou er niet te snel van uit gaan dat het wel bij ME hoort.

Ik kreeg 4 jaar geleden ook last van oorsuizen na een keelontsteking, 3x in 1,5 jaar naar de HA geweest, werd uiteindelijk doorgestuurd naar de KNO-arts.
Had een cholesteatoom, soort van chronische middenoorontsteking.
Ik had vooral klachten van oorsuizen/piepen, een krakend geluid als ik mijn kaak bewoog, zeuren/steken, mijn gehoor was verslechterd (al was mij dat zelf niet zo opgevallen), en uiteindelijk dat mijn trommelvlies steeds vast sloeg bij lage doffe geluiden, moest dan slikken om het weer los te krijgen.
Ik was er op tijd bij en mijn klachten zijn makkelijk opgelost met een buisje.
Mijn tinnitus had dus gelukkig wel een oorzaak.
Dus als je klachten langzaam erger worden/uitbreidden kan je beter wel naar de KNO-arts gaan.
Gebruikersavatar
lindie
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 dec 2014, 12:57

Bericht door lindie »

Hey Feuer,

ok bedankt voor de terugkoppeling...heb idd al een afspraak gemaakt bij de Kno arts.
was niet van plan om de piep ook te vermelden maar nu lijkt me dat toch wel een
goed idee om wel te doen...thanx !

Groetjes,
Lindie.
it"s better to burn out then to fade away....except I am out of fuel ....damn
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Hey Lindie,
Heel veel succes bij de KNO-arts!
Hoop dat je tinnitus net als bij mij makkelijk op te lossen is!
Gebruikersavatar
lindie
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 dec 2014, 12:57

Bericht door lindie »

zo bij de Kno arts geweest,deze heeft met soort endoscope naar de keel gekeken,er was niks te zien.ook oren getest en waren prima...op de klacht van pieptoon ging ze niet verder in.anders dan dat ik mss te veel op mijn tanden knarste ? , ze vermoedde dat e.e.a. met spieren te maken had.
dus toch wel een geruststelling.

greetz Lindie.
it"s better to burn out then to fade away....except I am out of fuel ....damn
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Lindie: bij mij is mijn keel en de tinnitus vanzelf weer wat beter geworden maar krijg wel regelmatig die klachten weer terug, gelukkig dan minder lang.
Soms duren klachten maanden of zelfs jaren en krijg ik de ene na de andere ontsteking. In het begin veel in ziekenhuizen en heel vaak bij de huisarts geweest maar er werd natuurlijk nooit wat gevonden. Behalve dan die ene keer dat er toen uit bloedonderzoek naar voren kwam dat ik recent pfeiffer had gehad.
Vandaar dat ik zelden meer bij mijn ( oudere) huisarts kom.
Gelukkig heb ik ook rustige en betere periodes en ben al jaren redelijk stabiel maar de klachten blijven komen en gaan.
Heb nu al een half jaar erg pijnlijke spieren en gewrichten maar dat is ook alweer aan het afnemen.
En ook dit half jaar heb ik er vaak over gedacht om naar de huisarts te gaan omdat de pijn te hevig was.
En toch heb ik het niet gedaan omdat hij hoogstwaarschijnlijk niets kan vinden en mij een hypochonder vind.
Want ik weet dat hij niets heeft met alles wat riekt naar psychisch dus voor hem valt CVS daar ook onder.
Dit jaar was ik op een bijeenkomst van dorp en natuur bij ons in de buurt en daar vroeg iemand hoe het met mij ging, kwam er toevallig net een gepensioneerde arts langs die het woord me/CVS opving waarna hij zich direct mengde in het gesprek en doodleuk zei dat dat allemaal psychisch was. De hufter!
Gebruikersavatar
lindie
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 dec 2014, 12:57

Bericht door lindie »

ja lijkt erg veel op mijn relaas,wat de klachten betreft althans...lijkt wel een soort cyclus...sommige klachten zijn altijd aanwezig ( vermoeidheid,inspanningsintolerantie enz.) maar een hoop klachten komen en gaan idd...met mijn inmiddels gepensioneerde huisarts had ik een wat andere ervaring,hij
kon niks met mijn klachten maar bagatelliseerde ze zeker niet.
van mijn gewrichten heb ik meestal last in het voorjaar begin zomer..heupen knieën en sommige
gewichtjes in de handen zijn dan erg pijnlijk..helaas zijn er ook vingergewrichten die vergroeid en
rood zijn en die zijn altijd pijnlijk....en zo sukkelen we maar door...er met buitenstaanders en/of
medici over praten heeft helaas weinig zin...en op de keper beschouwd is het allemaal ook niet
gemakkelijk te begrijpen helaas..

groetjes,
Lindie.
it"s better to burn out then to fade away....except I am out of fuel ....damn
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

lindie schreef: ...helaas zijn er ook vingergewrichten die vergroeid en
rood zijn en die zijn altijd pijnlijk....
Maar dat is reumatisch (dus erkend), gebeurt daar niets mee?
Life smells...
Plaats reactie