Buitenlandse behandelingen/onderzoeken

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robin123
Actief lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:12

Buitenlandse behandelingen/onderzoeken

Bericht door robin123 »

Hoi,

Ik ben op zoek naar artsen of praktijken buiten Nederland. Ik heb Nederland wel gezien, wat eigenlijk betekend dat mijn opties hier zijn uitgeput.

Ik weet dat er studies gedaan worden net niet de grens over (Nijmegen), maar die vragen alleen vrouwen.
Noorwegen doet onderzoek en daarna loop ik vast.

Zijn er Britse, Duitse of Belgische artsen die zich inzetten voor ME?

Ik zou zo graag in contact komen met artsen die echte interesse hebben. In Amerika word er veel getest. Moet ik daar zijn?

Weet je iets, ook al is het maar een vage link, laat het me please weten.

Groetjes,
Robin
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Buitenlandse behandelingen/onderzoeken

Bericht door asje »

In deze artsenlijst staan er een aantal in BE:

https://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-15.html

In DE heb je Dr Scheibenbogen + collega.

In de UK zijn er een aantal (weet ik ff niet uit mijn hoofd), in de VS natuurlijk en nog andere landen. Googelen op 'CFS-research' helpt ook :)
Gebruikersavatar
heidi70
Beginner
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 mei 2017, 19:03

Bericht door heidi70 »

Ik denk dat je hier in belgie nog 1 arts hebt met welgemeende interesse en kunde in de materie en dat is A nnemie Uyttersprot. Maar die heeft een patiëntenstop. Schiet ook niet op zo.
Sinds de afschaffing van de verschillende referentiecentra ( en nu dus enkel nog uz leuven ) en de erkenning door het riziv van cvs, is de interesse bij artsen ook een stuk afgenomen heb ik de indruk.
Denk dat je beter bent in duitsland, ook kwestie van onderzoeken.