Advies

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
kozan
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2017, 21:41

Advies

Bericht door kozan »

Beste forumleden,
Ik volg deze forum een tijdje en heb me toch aangemeld bij dit forum omdat ik ook jaren klachten heb dat overeenkomt met de symptomen van me/cvs.Als kind had ik regelmatig maag darm klachten ik denk dat toen al bacteriën of virussen waren.Toen ik een jaar of vijf was zijn we met mijn broer en zussen opgenomen geweest in het ziekenhuis voor wat juist weet ik niet,waarschijnlijk infectie... Ik moet er bij zeggen dat mijn zus aan haar één oog blind is vand geboorte. Kan door toxoplasmose zijn weet niet. Ik was een energieke kind die toch moe was dan andere jongens.als kind kon ik in de lagere school niet goed presteren door concentratie, teruggetrokken gedrag had altijd schrik dat ik ging falen, ik was een dromer en fantaseerde veel omdat ik mijzelf daar veilig in voelde. IK was altijd gespannen dat voelde ik in mijn spieren en mijn hartslag ging snel omhoog.Op mijn twaalfde was ik door een cardioloog onderzocht geweest voor steken en snelle hartslag. Later had ik een maagzweer toen ik 17 was spierpijn, krampen, lage rugpijn,stijve nek hoofdpijn, lichtgevoeligheid, constipatie, concentratie problemen, tand en tandvlees problemen, hartkloppingen, snelle pols,vermoeidheid, koude handen en voeten, snel verkouden, keelpijn rood worden in het gezicht, tintelingen,wazig zien, slapeloosheid,niet uit de woorden kunnen komen brok in keel. Voor mijn maagzweer had ik een antibiotica tagamet gehad. Maar bleef maar sukkelen met deze problemen en het ging bergafwaarts.kortgeleden heb ik maagonderzoek laten doen en het was ontstoken en AB kuur geven voor de bacterie maar heb schrik van bijwerkingen en voordien had ik ook verschillende kuren gehad voor helicobacterie maar nooit afgemaakt. In 2002 was bij een HA en die zij van dat ik hoge pols heeft dezelfde dag doorgestuurd naar cardioloog.De cardioloog zei je hebt een gevoelige hart die snel klopt verder heeft mij een bètablokker gegeven. Maar twijfelde veel over die medicatie en was niet gerust gesteld door die diagnose. En ben naar een andere cardioloog gegaan en heeft testen gedaan en bleek dat mijn hart snel omhoog ga bij geringe inspanning en recupereerde ik niet goed genoeg. Dat bètablokker heb zes jaar genomen in die tijd was ik van mening dat andere onderliggende oorzaak was die aanleiding gaf voor deze klachten. Heb veel artsen bezocht van verschillende disciplines, testen neuroloog,longfunctie, vorig jaar in uza bij een cardioloog geweest echo daar zeiden ze iets over aorta maar weet niet de juiste term, en waarschijnlijk zeiden ze dus niet honderd procent omdat echo was waarschijnlijk. Ik vond raar dat ze geen ct scan deden voor zekerheid. (snelle pols en bloedruk was hoog)bloeddruk schommelingen heb ik regelmatig gehad, maar heb twijfels over dokter die echo onderzoek deed, vroeger heb meerdere keren echo laten en geen éen zei iets over aorta. In die jaren heb ik angst en paniek klachten gehad doordat me focust oo mijn hart en gezondheid en dat ik niet begrepen werd door artsen. Zo ben ik terechtgekomen bij een psychiater die mij met verschillende AD heeft behandeld en kon mezelf niet meer zijn en gezin heeft ook moeilijke tijden gehad opvoeding kinderen, relatie met mijn vrouw.... Sinds 2008 ben ik werkonbekwaam en ben twee jaar geleden gescheiden woon alleen met mijn drie kinderen. Kunnen jullie mij graag advies geven welke testen ik kan laten doen, en welke arts zouden jullie mij aanraden gezien mijn klachten patroon.

Groetjes allemaal
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Beste Kozan,

Ik heb helaas niet zoveel verstand van mogelijke test die je zou kunnen doen en bij welke arts.
Hoop dat iemand anders je daarmee kan helpen.
Heb je al eens gekeken of je mogelijk POTS kan hebben? en ben je daar al op getest?
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... nlijk.html

Heel veel sterkte! en hoop dat je snel geholpen kan worden!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hoi kozan,

POTS is zeker een mogelijkheid, het bestaat los, maar komt ook veel voor bij ME. Je zou wsl het best naar een arts kunnen gaan die zich bezig houdt met ME (of CVS genoemd). Er zijn maar een paar reguliere artsen in NL (Amsterdam) en BE, ik weet niet waar je kunt komen?

PS Wil je voortaan witregels toepassen, dat leest wat makkelijker.
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Die stijve spieren & kou en zo, misschien heeft het zin om onderzoek naar de bijnierschors, hypofyse en schildklier te vragen. Met AD moet je inderdaad voorzichtig zijn, want òf het vertraagt de schildklier of het doet wat lelijks met de neurologie (zodat je minder voelt).
kozan
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2017, 21:41

Bericht door kozan »

bedankt voor de reactie ,ik heb een afspraak gemaakt bij dr.lambrechts in gent.
24 juli mag ik komen bij hem.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Mooi!
Life smells...
Plaats reactie