omega vetzuren/visolie

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

omega vetzuren/visolie

Bericht door truus73 »

Ik heb ergens op een van de forums gelezen dat omega 3-6-9 beter zou zijn dan 3-6, jammer genoeg heb ik die laatste net gekocht ik eet die pot eerst leeg. Kan een van jullie mij uitleggen waarom 3-6-9 beter is?
Vast bedankt,

Truus
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

omega vetzuren/visolie

Bericht door Marloes »

Ik heb deze vraag even voor je verplaatst naar het subforum 'Behandelingen en Medicijnen', daar past het wat beter. - Moderator Marloes
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

omega vetzuren/visolie

Bericht door Gabutje »

Daar ben ik dan ook benieuwd naar en waarom gebruiken jullie dit?
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

omega vetzuren/visolie

Bericht door Gabutje »

Trouwens ik heb ook begrepen dat aminozuren ook gebruikt werd voor behandeling.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

omega vetzuren/visolie

Bericht door truus73 »

Hoi Gabutje,

Omega 3-6 zou goed zijn voor je gewrichten cholesterolverlagend werken.
Nou is mijn cholesterolgehalte te hoog en ook heb ik veel last van mijn re-heup.
Bovendien vertelde iemand mij dat ze zo was opgeknapt door omega te gebruiken, nou het is natuurlijk te proberen.

Groetjes Truus
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

omega vetzuren/visolie

Bericht door Gabutje »

Aha, ik heb wel de bional viscapsules is dat weer anders dan omega 3-6?
Dat het cholesterol verlagend werkt wist ik, maar goed voor de gewrichten?
Het is tevens ook goed voor haar en nagels!
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

omega vetzuren/visolie

Bericht door heikenie »

Naar wat ik hoor werkt alleen omega 3. Het probleem zou een onevenwicht zijn tussen omega3 vetzuren en de 6 en 9.
Nog steeds volgens dezelfde bron ligt de oorzaak in het teveel aan oxidanten in onze westerse vouding. Omega 3 is een antioxidant wat de boel in evenwicht brengt.
Nog steeds volgens dezelfde bron ligt de oorzaak van cvs bij de oxidatieve stress ( door teveel oxidanten ) en is omega 3 het middel om hieraan te verhelpen.

DIT en nog veel meer is te lezen in het boek " Van Freud tot omega 3 " van Prof. Maes ( psychiater ) die zich in Belgie als DE dokter voor de behandeling van cvs opwerpt.

Ik las dit boek met een open maar kritische geest maar vond dit maar popularistische geneeskunde! Eigenlijk wordt er op 234 pag. steeds weer hetzelfde herhaald op een steeds andere manier. Het is ook een succesverhaal wat mij al wat huiverig maakt.
Naast cvs schijnt het ook de oplossing te bieden voor ADHD; Burn-out; Depressie; en chronische pijnen.
Het wordt in elk geval gekocht en gelezen ( en toegepast?? ) want is nu al aan zijn derde druk toe.

Gezonde voeding naar het mediteraan model biedt normaal voldoende natuurlijke omega3 vetzuren en lijkt mij een zinvoller alternatief. Of het je geneest van CVS is natuurlijk een andere vraag.

Groetjes

Heikenie
I will survive
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

omega vetzuren/visolie

Bericht door Gabutje »

Ik zie viscapsules niet als genezing, maar wel ter ondersteuning. Want ik lus geen vis enzo... en daarnaast ben ik hart patiënt en last van kraakbeen/gewrichten. Ook goed voor concentratie en hoopte dat ik daar ook iets op vooruit gaat. Maar ja, ik slik alleen van bional viscapsules en geen omega 3. Misschien moet ik overstappen?
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

omega vetzuren/visolie

Bericht door truus73 »

Dag Heike,

bedankt voor je reactie.
Als het naast ME/CVS ook nog eens oplossingen bied voor allerlei andere didngen dan moet ik meteen denken aan Haarlemmer Olie, dat ooit ook eens goed voor van alles. Wat betreft gezonde voeding naar mediteraan model dat is voor mij geen optie omdat ik niet zelf kook. Ik wordt straal misselijk van de kookluchtjes en hoef het dan helemaal niet meer. Bovendien is het voor mij te vermoeiend (achteraf nog eens een afwas).
Maar nogmaals dank je wel.

Truus
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

omega vetzuren/visolie

Bericht door truus73 »

Dag Gabutje,

Als jij je goed voelt bij wat je nu slikt, zou ik daar bij blijven. Hoe lang slik je het al?
Ik ben nu dus krap 4 weken met die Omega bezig en kan nou niet bepaalt zeggen dat ik er van ben opgeknapt. Wil het nog even volhouden tot ong. 1/2 jaar en dan eens kijken.

Groetjes Truus
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

omega vetzuren/visolie

Bericht door Gabutje »

Het is op al bijna een maand wegens geldgebrek, wil er wel weer aan beginnen omdat ik geen vis eet enzo. En je moet gemiddeld drie dagen per week eigenlijk vis eten heb ik ergens gelezen als je genoeg wilt binnen krijgen. En ik lus absoluut geen vis!
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

omega vetzuren/visolie

Bericht door truus73 »

Oef, moeilijk hoor, het ligt er maar aan of je dat andere spul al kort of lang slikt, als het voor je gevoel niet werkt kan je natuurlijk iets anders proberen, maar Omega is ook niet bepaald goedkoop. Heb vandaag Omega 3-6-9 gekocht, huismerk van de drogist en dat kostte Euro 8,99 dan heb je voor 30 dagen.
Nou zo'n enkele keer een visje vind ik wel lekker maar 3x per week zie ik toch ook niet zitten en dan moet het volgens mij ook nog eens vette vis wezen, nee dank je wel.

Truus
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

omega vetzuren/visolie

Bericht door Gabutje »

Haha,

15,99 bional viscapsules, als je 1 per dag neemt kun je er 3 maanden mee doen!

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

omega vetzuren/visolie

Bericht door heikenie »

Hallo,

Er is ook een groot verschil in de omega supplementen en degene die aanbevolen worden zijn inderdaad prijzig zeker wanneer je rond moet komen met een beperkt inkomen.
Ik heb dit vroeger ook geprobeerd( zonder succes echter ) maar mijn zoon werkte toen bij een pharmaceutisch bedrijf en kon er heel goedkoop aankomen in bulk.

Omega3 zit echter in meer dan vette vis alleen. Toch maar eens kijken!
Ik kan ook niet zelf koken Truus maar ik hou dit een beetje in de gaten samen met mijn man die voor me kookt.

Wat CVS betreft brengt me dat geen baat maar het heeft wel mijn slechte cholesterolwaarden sterk verbeterd.

Heike
I will survive
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

omega vetzuren/visolie

Bericht door truus73 »

Ja, Heike, maar ik ben alleen en dus aangewezen op diepvries maaltijden. Tafeltje Dekje komt altijd om een uur of half 12 en ik ontbijt vaak pas om 9/9,30 uur dan heb ik tussen de middag geen trek in een warme hap.

Die cholesterol is voor mij ook belangrijk, dus dan toch maar capsules slikken, heb er ook medicijnen voor al 3/4 jaar heb geen idee hoe de stand nu is.

Groetjes
Plaats reactie