Trilplaat/Power Plate en Sauna bij OI.

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Infrarooddeken? Heb even gekeken, maar het is me nog niet duidelijk hoe het in de praktijk werkt.
De infraroodlamp werkt met stralen en de infraroodsauna met z'n infraroodlampen is inderdaad prettig. Hoe wordt dat in een deken verwerkt?

Net als de infraroodsauna stel je de deken voor een beperkte tijd (en temperatuur) in.
Maar iemand legde hem 's nachts bovenop het beddegoed, en is dus de hele nacht door bestraald. Er stond geen waarschuwing bij deze gebruikersreactie.

Goedkoop is het niet, begrijpelijk, maar de gebruikstijd lijkt 4-6 jaar te zijn. Dus heel leuk uitgevonden, maar niet te betalen.
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Semma: ik weet natuurlijk niet hoe erg jou ME is, misschien ben je bedlegerig of gebruik je een rolstoel. Dan kan ik me voorstellen dat je wat oefeningen doet.
Maar ik ben helemaal niet passief, ik heb plannen en werkzaamheden voor wel 12 uur per dag maar heb maar voor drie a vier uur energie. Verder doe en kan ik alles. Van bomen snoeien tot eten koken.
Maar visite krijgen, achter de computer zitten,opruimen zelfs eten en douchen etc. alles gaat van die 3 à 4 uur af. Dus met oefeningen ga ik mijn schaarse energie niet verdoen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Daar word je ook niet beter van. Elke normale dagelijkse spierinspanning is bij ons al een oefening op zich, want al een relatief zware inspanning. Vandaar mss dat mijn spieren er nog precies zo uitzien als voordat ik ziek werd (en oa veel danste). Wsl alleen als je je spieren extra trainde in de sportschool oid, zul je een vermindering van spieren zien, nl zoals ze van nature waren, zonder extra training.
Life smells...
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

NooitOpgeven schreef:Semma: ik weet natuurlijk niet hoe erg jou ME is, misschien ben je bedlegerig of gebruik je een rolstoel. Dan kan ik me voorstellen dat je wat oefeningen doet.
Maar ik ben helemaal niet passief, ik heb plannen en werkzaamheden voor wel 12 uur per dag maar heb maar voor drie a vier uur energie. Verder doe en kan ik alles. Van bomen snoeien tot eten koken.
Maar visite krijgen, achter de computer zitten,opruimen zelfs eten en douchen etc. alles gaat van die 3 à 4 uur af. Dus met oefeningen ga ik mijn schaarse energie niet verdoen.

Dat klinkt naar penny wise & pounds fool.
Plaats reactie