Lightning Process/ Alexander concept

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Maritta schrijft al dat ze bijna nooit meer op de site is. Ik zal haar zelf een PB-tje sturen en vragen of ze even wil lezen en wellicht antwoord kan geven.

Ik hoop ook vandaag eens te googlen welke successsen deze therapie bij bijvoorbeeld kanker, AIDs en Parkinson heeft. Want dara zou het dan net zo goed moeten werken als bij ME.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, zul je dus wsl nergens vinden. Succesverhalen zijn bovendien sowieso volkomen subjectief en kunnen ook nog geheel vals zijn. Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar positief denken ed, resultaat 0.

Je hebt veel pseudowetenschap bij allerlei alternatieven, meer objectief zou zijn als je dit aan een wetenschapper op dit gebied voor zou leggen.

Overigens kende ik iemand die vrij zwaar ME had en die ik betrouwbaar achtte, die genezen is met handoplegging. Heel soms hoor je van die vreemde dingen, joost mag weten hoe dat zit. Maar daar kun je verder niets mee, zieken proberen werkelijk van alles, wat bijna nooit helpt.

Hoop kun je gewoon houden, met alle wél wetenschappelijke ontwikkelingen nu ...
Life smells...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Daarom zou ik het zo heerlijk vinden als er in dit geval van die echt objectief meetbare resultaten zijn, want die zouden er dan toch moeten zijn als je je subjectief zoveel beter voelt.

Het blijft net zoals je zegt: afentoe hoor je een verhaal en denk je: o, dit was echt een wonder. Dus: wat is daar gebeurd? Er zijn mensen die opgegeven zijn door dokters omdat ze uitgezaaide kanker hebben en toch overleven. Dat soort dingen.....

It´s magic. Maar stel dat je die `magic´nu zou kunnen doorgronden. Stel dat je kan zien hoe quantumdeeltjes in je lichaam communiceren en die zou kunnen gaan controleren door bewustzijn. Zoiets....

Verder `verheug´ik me gewoon op de Rituximab in de herfst hoor. ;)

Lieve Asje, jij ook heel veel liefde gewenst. En veel gezellige momenten. En momenten waarop je wat doet, waarna je niet helemaal neercrasht, nu ja, zoiets. Ik ga nu weer voor de immuunglobuline. Lig ik vandaag weer de hele dag in ziekenhuis, bleh! Dosis is nu met 1,5 verhoogd. Wellicht dat het dan toch nog gaat helpen (de autoantistoffen zijn er dus niet van weggegaan. Krijg spul nu al een jaar).

Lieve groet uit een wit Berlijn!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Er was bijv een MS-patiënte, die zich veel beter voelde door iets dergelijks, maar op de hersenmetingen bleek de ziekte voortgegaan.

Wb kanker, dat is bekend, 1 op de 300.000 mensen geneest alsnog spontaan. Als zo iemand dan iets bijzonders heeft gedaan, wat heel veel mensen doen, kan zo iemand denken dat het daardoor komt. Maar bij al die anderen is het niet gebeurd ...

Ik denk niet dat zulke magie bestaat. Er wordt natuurlijk wel onderzoek gedaan naar wonderbaarlijke genezingen of bijv naar (veel) Filipijnse prostituees die HIV hebben, maar geen AIDS ontwikkelen.

Dank voor je wensen :) en nog eens insgelijks! Ben benieuwd of de hogere dosis gaat werken bij je, duimen maar!

Waarom is het in Berlijn altijd mooier weer dan hier!? Of mooi zonnig, of mooi wit ... X
Life smells...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

:) :) Misschien omdat ik het alleen schrijf als het mooi wit, heet of zonnig is?

Nee, dat is echt wel een van de redenen waarom ik hier zo graag woon. Klimaat zoveel beter. Haast geen wind, veel minder regen. en echte zomers en echte winters. Al echt beetje landklimaat. Hou niet zo van zeeklimaten.

Dank voor je cijfers en info. Erg interessant.

Eigenlijk denk ik hetzelfde als jij hoor. Na 21 (of 23?) vruchtbaarheidsbehandelingen waarvan 9x IVF (of 11? Ik weet het niet meer, wat goed!!!!!) ben ik spontaan zwanger geworden van mijn tweede. Was toen op onvruchtbaarheidsforum en natuurlijk wilde iedereen weten wat ik had gedaan, niet had gedaan etc. Maar er WAS helemaal niets wat ik had gedaan of niet had gedaan, gedacht of niet had gedacht. Ik had `gewoon´ geluk! Het was een Godsgeschenk (zo heeft hij ook: Matteo: Godsgeschenk).

De vermeende `maakbaarheid´ in onze maatschappij kan me ook erg storen hoor. Want dat impliceert dan ook dat iedereens leven waarin dingen echt fout lopen (lees: ME hebben) dus iets compleet fout doen.

Het is meer: ik zou het zo graag willen geloven.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik kom ook naar Berlijn :)
anne-s schreef: Want dat impliceert dan ook dat iedereens leven waarin dingen echt fout lopen (lees: ME hebben) dus iets compleet fout doen.
Ja, of als je waarvan dan ook slachtoffer wordt. Het karmageloof is helemaal wreed.
anne-s schreef: Het is meer: ik zou het zo graag willen geloven.
Denk dat je uiteindelijk gelukkiger wordt van realistisch zijn (ik wel iig).
Laatst gewijzigd door asje op 07 jan 2017, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Life smells...
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ben en blijf blij met Maarten van der Weijden.
Life smells...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Wie is Maarten van der Heijden?

Grigor: heb artikel niet gezien nu, maar volgens mij herken ik de titel. Was het daar helemaal mee eens. Mensen die vechten tegen kanker en dan helden worden genoemd: `hij is ook zo´n vechter, ik wist gewoon dat hij het zou halen´. Zulk soort opmerkingen. Alsof mensen die vechten tegen kanker en dan toch sterven iets helemaal fout doen of niet hard genoeg gevochten hebben of iets fout doen.

Geloof dat we als ME-ers toch ook meer antennes hebben voor zulk soort uitspraken gewoon omdat we iedere dag met harde realiteit geconfronteerd worden.

Nog zo een: vorig jaar kwam er in Nl boek uit wat heette: Het geheim van slanke mensen. Om die titel werd ik zo boos! Ik ben al mijn hele leven erg slank (1,67 m en 49/50 kg). Ben tenger gebouwd en nu ja, mijn gewicht is gewoon niet mijn probleem. Ik denk er dus ook weinig over na. Ik kom gewoon nooit echt aan of val heel veel af. Hooguit 2 erbij of eraf, maar ook dat gaat vanzelf. Mijn gewicht is nooit een topic in mijn gedachten.

IK HEB GEEN GEHEIM. Noem het geluk (alhoewel ik van mezelf best iets voller zou mogen zijn, maar tegenwoordig heb je Zara´s en Mango´s dus kledingkeus zat), maar ik heb geen geheim. Zo ben ik gebouwd. Zo is mijn metabolisme. Dit boek impliceert ook dat dikke mensen dus wat fout doen. Het slaat gewoon nergens op. Ik doe niets goed. Ik heb gewoon geluk. Net als gezonde mensen gewoon geluk hebben met een gezond systeem.

Dus: ik kan me hier ook allemaal erg over opwinden hoor, die hele maakbaarheidsgedachte. Maar ik blijf toch hopen (en volgens mij word ik daar gelukkiger van) dat er iets is. Dat er wellicht toch ergens een geheim knopje zit in mijn hersenen waarop ik moet drukken en kijk: mijn immuunsysteem denkt: o, had dat dan gezegd, dan doe ik het toch anders. En dat ik dan gezond word.

Ik ben mezelf echt zo vreselijk aan het tegenspreken hier. :)

Gelukkig dat ik dat tenminste nog door heb.

Ben boos op maakbaarheidsgedachte in maatschappij (ik kan me er namelijk echt erg! over opwinden) en toch doe ik er stiekem ook aan mee.

Nu, hier ga ik maar eens over mijmeren, liggend op de bank, kijkend naar de dikke laag sneeuw en de vlokjes die nog steeds naar beneden dwarrelen. Het is zoooo mooi!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Quote uit Grigor's NRC-artikel:

Olympisch zwemkampioen Maarten van der Weijden is een uitzondering. Hij zegt steevast dat hij geluk had toen hij leukemie overleefde en dat hij nooit heeft ‘gevochten’.

Hij is bekend en heeft dit vaak gezegd in de media, het wordt zodoende vaker aangehaald. Hij geeft het goede voorbeeld.

:lol: Idd, zoals jij het ook ziet, maar met een tegenstrijdigheid. Mijmerse ...

Dat knopje zal uiteindelijk wel door een pilletje omgezet kunnen worden. Maar met je mind, lijkt me niet.

Ik moet echt naar Berlijn, geloof ik. Máár, het is hier ook even wit geweest :)
Life smells...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Asse, Grigor, ik heb nu het artikel uit het NRC gelezen, prachtig! Zo mooi! Ik heb een artikel van dezelfde strekking gelezen van een columniste, weet even haar naam niet: van Saarloos? Dat had dezelfde strekking en vond ik ook zo waar.

Maarten is vanaf nu ook mijn held, Asje.

Ik heb ook liggen mijmeren (zoals beloofd). Dit is echt een ding in mij. Wat betreft de geboorte van mijn zoon Matteo: ik voel alleen maar diepe dankbaarheid (ik word ook altijd HEEL boos als er op een geboortekaartje staat: TROTS zijn wij op de geboorte van onze zoon etc. Wat nu trots????? Dankbaar!!!!).

Heb weer even gekeken: het waren dus 11 IVF´s (en 23 vruchtbaarheidsbehandelingen in totaal). Net als in het artikel: je ondergaat de behandelingen. Het was tijdens de jaren dat ik de ME-diagnose aan de kant had geschoven en dacht dat ik gewoon alleen maar hashimoto, een delayed Sleep Phase Syndrom, nierproblemen, PCO, etc. had. Ik had heel veel diagnoses en daar schoof ik dus alle klachten op. Ik wilde zo graag een broertje of zusje voor mijn oudste. Ik wilde dat hij niet ´alleen´was, zo voelde dat. Ja, ik weet, enig-kinderen hoeven niet alleen te zijn etc, maar het was een gevoel bij mij. Wellicht ook omdat mijn broer echt mijn beste vriend is en ik zo dankbaar ben hem te hebben.

Anyway: Dankbaarheid. Diepe dankbaarheid voel ik dat ik nu Matteo gekregen heb. En ik heb niet meer of minder of beter gestreden dan andere moeders met een onvervulde kinderwens. Maar bij mij ging die wens in vervulling. Waarom? GELUK!

Daar heb ik dus helemaal het Maartengevoel.

En zoals gezegd: hoeveel columns ik in mijn hoofd al niet geschreven heb tegen het maakbaarheidsidee in onze maatschappij.

En toch doe ik er zelf ook aan mee, door te blijven hopen dat het wel kan ofzo.

Echt: ik moet nog veel meer gaan mijmeren. Ik denk dat als ik voor mezelf mijn gedachten hier helderder krijg ik ook meer rust krijg. Dit is echt een groot ding in mij denk ik.

Het is wellicht ook mijn omgeving. Als Nederlandse in Berlijn leef ik in een omgeving met veel expats en mensen die bij de Ambassade werken. Die mensen verdienen weet ik veel hoe veel en zijn dus in veler ogen `geslaagd´ in het leven. Kinderen gaan naar dure internationale scholen. En ik zie dat daar die maakbaarheidsgedachte bij velen heel sterk aanwezig is. Veel vrouwen mogen niet werken in buitenland en yoga-en, greenfooden en fitnessen zich dus een slag in de ronde. Echt niet allemaal hoor, maar bij een substantieel groep is dat echt zo.

En innerlijk verzet ik me dus heftig tegen die maakbaarheidsgedachte en tegelijk vind ik hem zo aantrekkelijk en denk ik: misschien doe ik wel iets helemaal fout en als ik dat niet meer doe, word ik weer helemaal gezond.

Zucht.

It´s a long, long road.........
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

anne-s schreef: Ik heb ook liggen mijmeren (zoals beloofd).
:lol: Maar dat je zó boos wordt om dergelijke zaken komt misschien door je conflicterende gedachten in deze? Ahum.

Overigens, waarschijnlijk ben je wel gewoon trots op je kinderen nù. Toch? De meeste dingen waar we trots op zijn, hebben weinig met onze inzet te maken ...
Ik denk dat als ik voor mezelf mijn gedachten hier helderder krijg ik ook meer rust krijg.
Zou goed kunnen ... als je gelooft dat je het ei van Columbus bij jezelf moet vinden, faal je tot nu toe dus. Volgens die gedachte.

Maar mijmeren is heerlijk, heb ik eerder jaren de tijd voor gehad, icm non-fictie lezen/studeren, heeft me veel wijzer gemaakt toen.
Life smells...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Asje, interessante vraagstelling: waarom word ik er zo boos over? Want dat word ik echt. Ik mijmer verder in mijn witte wereld. Je hebt hier een heel goed punt te pakken.

Dat trots blijft een ding. Als mijn zoon zich goed voorbereid voor een spreekbeurt zeg ik dat ik trots op hem ben, omdat ik het belangrijk vind dat hij merkt dat inzet beloond wordt. Maar terwijl idd at zeg denk ik al: Dankuwel God, dat ik zo´n lief jongetje heb, dat altijd zo zijn best doet. Dankuwel dat hij zo gewetensvol is.

Leg je daarmee ieder succes buiten jezelf? En hoe zinvol is dat? Maar in mij leeft toch wel een heel grote soort basisinstelling van dankbaarheid. Gewoon: omdat ik heel veel heb om dankbaar voor te zijn.

En dan dus ME.

Een ziekte die me al 30 jaar begeleidt en mijn leven steeds meer inperkt. De enorme eenzaamheid, de schaamte, de vernedering.

Ben nu ook in stadium van veel non-fictie lezen: immunologie voor dummies, biochemie voor dummies en Sabine Standenat: Wie Heilung geschieht. Dat lees ik nu. N.a.v. wat jij schreef: 1 op 300.000 kankerpatiënten beleeft wondergenezing. Daar ben ik me nu in aan het verdiepen. :)

Waarom had jij voorheen tijd om te mijmeren en nu niet meer?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Nu ja, het is toch wel normaal dat je bij gelegenheid boos wordt om dingen die je helemaal niet aanstaan, maar als je steeds héél boos bent om iets waar je eigenlijk zelf een beetje in gelooft, heeft dat er vast iets mee te maken ...
anne-s schreef: Leg je daarmee ieder succes buiten jezelf? En hoe zinvol is dat?
Er is een verschil tussen dingen waar je trots op kan zijn; dingen die je zijn toegevallen, dingen waar je veel moeite voor gedaan hebt of een combinatie van die twee. Hoe meer moeite je ervoor gedaan hebt, hoe meer reden tot trots.

Maar ik denk wel een beetje zoals jij (kan dus ook zonder God), we zijn immers allen gedetermineerd.
Waarom had jij voorheen tijd om te mijmeren en nu niet meer?

:lol: ME, nog geen computer, nog wel burenrust ... Maar ik was ook wel wat uitgemijmerd, weet precies wat ik van het leven denk. Tegenwoordig heb ik alleen vragen bij actuele zaken.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

misschien een mijmertopic beginnen? :wink:
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Plaats reactie