Ik ben Arjo, 39 jaar. man. 20 jaar ME/chronische lyme waarvan de laatste 12 jaar ernstig en alles kwijtgeraakt. (in 2009 is de diagnose pas gesteld, daarvoor probeer je en ga je maar door omdat iedereen het denkt beter te weten voor je...)
Ik heb zo wat alles op medisch/psychologisch vlak geprobeerd. honderden supplementen, zuurstof therapie, AB infusen, LDN, wietolie, AD's, etcetc Behandelingen van Meerkendonk, Vermoedheidscentrum, en Prof DML.
Ik was verpleegkundige en probeer nu nog wat vrijwillligerswerk via de mail te doen voor de ME/CVS stichting. Tevens heb ik artikelen geschreven voor het MEdium over onderwerpen als: pijnstilling, antibiotica gebruik, emoties rondom ziekte etc.
Nu hoor ik regelmatig van het Alexander Concept en van het Lightening Process. Ik vind de uitleg rondom de klachten heel herkenbaar op hun sites, en voel me er door 'gezien' en de uitleg van nieuwe verbindingen aanmaken in je hersenen, en de continue stress respons is heel duidelijk. alleen de behandeling blijft heel vaag...ook als ik vragen stel.. Voor mij is het ook belangrijk wat ze doen, maar je moet je er aan overgeven begreep ik.. IK las dingen als: hypnotherapie, NLP technieken, meditatie?
Heeft iemand van jullie ervaring met een soort gelijke therapie? Ik lees alleen maar goed nieuws ervaringen/halleluja verhalen, wat ik heel apart vind...als het dan echt zo goed werkt waarom blijven ze dan zo vaag en gesloten...Slagingspercentages van 70-90% etc?
Ik heb gezocht naar dit onderwerp op het forum maar kon met mijn zoektermen niks terugvinden..misschien mis ik het, maar dan hoor ik het graag

Groetjes Arjo