Darmparasieten (2016)

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hunt3r
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2016, 21:03

Darmparasieten (2016)

Bericht door hunt3r »

Zijn hier mensen die ervaring hebben met darmparasieten? (Blastocystis hominis en giardia lamblia)

Weet al sinds een paar maanden dat ik blasto heb door ontlasting onderzoek via de huisarts bij het laboratorium.

Daarna metronidazol (flagyl, het drankje) geslikt maar dat hielp niet. Daarna naar een alternatieve arts geweest (die ontdekte dat ik ook giardia lamblia heb) en verschillende medicijnen gehad o.a. oregano olie.

Zijn er meer mensen die dit hebben gebruikt? Gebruik het nu meer dan 3 weken en merk enige verbetering.
Zijn er mensen die helemaal zijn genezen hierdoor, zo ja hoe lang en hoeveel heb je dit genomen?

Als laatste moet ik even mijn klachten vermelden ik had last van diarree, verstopping, opgeblazen buik, snellere drang, winderigheid etc. Sommige klachten ervaar ik nog in mindere mate.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Darmparasieten (2016)

Bericht door asje »

Heel veel mensen hebben darmparasieten, ook vaak zònder klachten. Wij hebben ze mss nog meer, bij gebrek aan goede darmbacteriën. De meesten onder ons hebben dit nooit laten checken, dus ook niet laten behandelen, darmklachten hebben we sowieso wel. Ik weet niet of je ook ME hebt?
Life smells...
Gebruikersavatar
hunt3r
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2016, 21:03

Darmparasieten (2016)

Bericht door hunt3r »

asje schreef:Heel veel mensen hebben darmparasieten, ook vaak zònder klachten. Wij hebben ze mss nog meer, bij gebrek aan goede darmbacteriën. De meesten onder ons hebben dit nooit laten checken, dus ook niet laten behandelen, darmklachten hebben we sowieso wel. Ik weet niet of je ook ME hebt?
Ligt er ook een beetje aan welke je hebt, maar we weten steeds meer over darmparasieten en nu zijn de meeste onderzoekers ervan overtuigd dat sommige (sub)typen wel klachten kunnen geven. Zoals ik ook heb.
Maar jij hebt dus zelf geen ervaring met darmparasieten?

En nee ik heb zelf geen ME weet niet wat dat is eigenlijk, ik kwam op dit forum omdat ik zag dat iemand anders een paar jaar geleden ook een topic startte over darmparasieten (blasto) en daar kon ik niet meer op reageren dus ik besloot om een nieuwe te maken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Darmparasieten (2016)

Bericht door asje »

Tuurlijk kunnen ze klachten geven, maar lang niet altijd. Ik heb één keer zeker acuut een darmparasieteninfectie gekregen, die je gelijk herkent (de allermeest stinkende, weet de naam niet meer), ben toen niet behandeld maar de stank werd steeds minder tot het helemaal weg was. Buiten dat merkte ik niet méér klachten. Maar een ME-er reageert anders op alles, een gezonde vriendin die het tegelijk met mij had opgelopen was er een paar dagen heel ziek van en toen was het over.

Ik zou naar een darmforum gaan ...
Life smells...
Gebruikersavatar
hunt3r
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2016, 21:03

Darmparasieten (2016)

Bericht door hunt3r »

''Tuurlijk kunnen ze klachten geven, maar lang niet altijd. Ik heb één keer zeker acuut een darmparasieteninfectie gekregen, die je gelijk herkent (de allermeest stinkende, weet de naam niet meer),''

Weet je ook welke parasiet je had opgelopen en hoe? En hoelang duurde het bij jou tot die klacht weg was?

''Ik zou naar een darmforum gaan ...''

Weet je er eentje voor me?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Darmparasieten (2016)

Bericht door asje »

Het zegt niets hoe het bij mij was voor jou, ik heb ME. Je loopt ze altijd op door besmetting.

Google darmforum of darmparasieten en je krijgt honderden pagina's ...
Life smells...
Plaats reactie