Heftig

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
angel20000
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 nov 2014, 11:12

Heftig

Bericht door angel20000 »

Beste lotgenoten,

Ik ben door een hoogleraar uit Nijmege gediagnosticeerd met het vermoeidheidssyndroom. Sinds 6 weken woon ik alleen na 5 jaren samen te hebben gewoond. Ik heb cvs sinds 2013 en mn vriend was een enorme steun, echter we leefden als broer en zus (ook door de ziekte) en besloten dat t beter was als ik ergens anders ging wonen.

Ik lees veel berichten van mensen die steun krijgen maar zijn er ook mensen zoals ik die t allemaal alleen moeten doen? Ik heb mn vader wel gevraagd of ik rechht heb op pgb. Wat is t huishouden zwaar. Een wasje en liggen, vaatwasser en liggen, was opvouwen, liggen. Etc. Mn ramen zijn heel vies, woon in nieuwbouwwijk dus nog veel zans. Bij een slechte nacht is t drama en overleven. Ik ben dan amper in staat om eten te maken. Mn ouders wonen in de buurt maar mn moeder heeft in januari leukemie gekregen en heeft stamceltransplantatie gehad. Is daar nog ziek van en mn pap moet veel thuis doen. Aan daten moet ik helemaal niet denken, nog meer druk! Ik probeer regelmatig een stuk te bewegen maar mn ogen zijn zo vermoeid en zicht is heel slecht. Ik slaap nog v geen meter en lig stijf vd spanning in bed. Het huis en de klusjes komen erg op mij af. Ik moest even mn verhaal kwijt. Ik werk overigens niet, zit in de WIA. Ik zou echt niet weten hoe ik dat moet doen.ik en een beetje radeloos en voel mij eenzaam.

Was een paar jaar geleden een leuke vlotte meid middenin het leven fulltime aan prachtig huis samenwonen..dit weer doet ook niet veel goed.

Ik hoop van jullie te horen,

Liefs,

Angel
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Heftig

Bericht door asje »

Hoi angel,