PACE (rechtbank eist vrijgave data) in de Volkskrant

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

PACE (rechtbank eist vrijgave data) in de Volkskrant

Bericht door jkieboom »

Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Teken e-card voor Alem Matthees om PACE-data vrij te krijgen

Bericht door soof »

"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
Gebruikersavatar
teunie
Actief lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jan 2013, 11:19

PACE in de Volkskrant

Bericht door teunie »

In de Volkskrant van vandaag staat een artikel over de juridische strijd rondom het PACE-onderzoek: http://www.volkskrant.nl/wetenschap/chr ... ~a4370961/.
Helaas voert journalist Ellen de Visser -die zich verbaast over de steun van tal van wetenschappers voor kritische patiënten- als zogenaamd onafhankelijke deskundige Jos van der Meer op, die weer eens de nodige onzin mag spuien. Ja, hoor: het is allemaal éen grote hetze om die arme Wessely en White -die toch echte het beste met ons voorhebben- te beschadigen. Want het effect van CGT is toch echt bewezen, hoor! Het gaat gewoon om een 'instelfout in het brein', zoals hij het nu noemt. Zucht. Dat Van der Meer en zijn collega's op precies dezelfde manier tot hun conlusies zijn gekomen als de PACE-onderzoekers en dus kilo's boter op het hoofd hebben komt niet in het hoofd van deze De Visser op. Het bewijst maar weer eens dat wetenschapsjournalisten in de praktijk vaak niet meer zijn dan pr-medewerkers van de gevestigde orde.
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

PACE in de Volkskrant

Bericht door poppetje »

Teken mensen Teken en help, we hebben die handtekeningen nodig!!!