Naviaux et. al.: Metabolic features of cfs

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

abby
Vertaler
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2015, 22:12

Bericht door abby »

Wel vreemd overigens dat de onderzoekers suppletie met amino's niet noemen, ze bespreken alleen rituximab en soortegelijke middelen als mogelijke interventie (alhoewel dat ook weer niet verbaast als je weet wat hun financiele belangen zijn in dit verhaal; lopende patentaanvraag voor een rituximab-variant...).
Chris Armstrong vermeldt dit wel. Hij ziet een eventuele toekomst voor behandeling met aminozuren, maar je kan niet zomaar zeggen: iedereen aan de amino's! Moet eerst uitgebreid getest worden, in een gecontroleerde omgeving. Maar hou ons zeker op de hoogte van je resultaten met amino-supplementen, dat is altijd interessant om lezen. :)

http://www.huffingtonpost.com.au/2017/0 ... -syndrome/
Now, Armstrong and his team are working on longitudinal studies that will make alterations to patient's diets to study the potential benefits.

"We might look at giving them more amino acids or more lipids in a metabolised form and seeing whether this aids them," Armstrong said.

"If we can induce improvement and notable changes in their bacteria and metabolism then we may develop markers and more importantly a system for monitoring and treating individual patients."
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@hermes 'de onderzoekers, ze' ... Ah, onze artsen-onderzoekers, de enigen die hun nek uitsteken, zonder wie we helemaal nergens zouden zijn ... En die denken ook nog heel verschillend, natuurlijk, wat een onzin.

PS Graag een link over die patentaanvraag!

Soof, je doet vrijwillig mee aan een onderzoek en we weten allemaal dat deze studie risico's heeft, maar ook mensen beter maakt. Velen hier bijv hebben gezegd dat ze 't zó zouden proberen, toch niet veel te verliezen.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

asje, vrees alleen dat als er ook nog es financiele belangen zijn dat er dan niet genoeg op die risico's wordt gewezen, tot nu toe lees ik nl verder alleen jubelverhalen en dat het "niet gevaarlijker is dan paracetamol" nou aan m'n hoela

verder, en ik begin in herhaling te vallen maar ach jullie zijn toch al vermoeid ;), kán het toch bijna geen toeval zijn dat rituximab B-cellen onderuit haalt, waar pfeiffer in woont, waarmee ME zo vaak begint? zijn ze niet gewoon aan het schieten met een kanon op een k*tmug die ook op minder ingrijpende manieren uit te schakelen is zoals Acyclovir?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26802124 zelfs het metabolismeverhaal vd laatste tijd zou ermee verklaard zijn volgens mij (snap dit soort medisch gebrabbel nooit compleet)
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

soof schreef: ...vrees alleen dat als er ook nog es financiele belangen zijn dat er dan niet genoeg op die risico's wordt gewezen,
Goed dat je geen wetenschapper bent. Wat een aanname weer. Ik wacht op de link van "hermes'"

Wij weten hier allemaal dat rituximab een groot risico heeft, zonder je er erg in te verdiepen, hebben we dat gemakkelijk kunnen vinden/lezen.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

nou geef je op als proefkonijn zou'k zeggen :) kost wel 40K ofzeau, moet ik helpen met een "crowdfundpagina" of kom je daar zelf wel uit?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

*Gaap*
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

Afbeelding:?:

en denk dat dit al vaker is gebeurd, dat ME-ers opknapten door kanker meds maar Fluge + Mella zijn de eerste die dat serieus namen, dát maakt ze bijzonder
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zwakjes.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

nou er is best wat moed voor nodig om je voor ons in te zetten als arts of wetenschappert maar als jij dat zwakjes noemt..
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik noem jouw post zwakjes natuurlijk, gezien je posts hierboven. En nu ineens waardering voor onze onderzoekers, wat een verandering.

@hermes, waar blijft je link, is er niet wsl.
Life smells...
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

Afbeelding

en komop, naast ME (het is gewoon zenuwpfeiffer) ga ik je niet ook nog es sarcasme ofwatishet uitleggen

https://www.healthrising.org/forums/thr ... -cfs.2829/
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Goed om te weten dat lang niet alle ME-ers ziek geworden zijn met pfeiffer. En verder ben je heel duidelijk, hoor.

Ah, een link. Maakt de insinuaties echter niet minder dubieus.
Life smells...
Gebruikersavatar
evaluna
Beginner
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 mar 2015, 10:51

Bericht door evaluna »

Waarom kan er op dit forum niet beschaafd van mening gewissseld worden? Deze persoonlijke opmerkingen heen en weer hebben toch niets met het onderwerp te maken en weerhouden mij ervan hier iets te posten.

Misschien ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Nou, ik heb begrepen dat rituximab je immuunstelsel platlegt. Dat probeert onmiddellijk om zich te herstellen en dat lukt in ca. 3 jr. Daarna kan je kiezen tussen opnieuw platleggen voor ca. 3 jaar of opnieuw plat liggen. Uiteraard heb je niet voor niets een immuunstelsel. Voor platleggen moeten wel heel goede redenen aanwezig zijn. Het ligt dus niet op het niveau van een paar paracetamolletjes.

Sommigen zijn zó blij dat er iets gevonden/aangetoond is, dat ze alleen hun vreugderoep laten schallen en vergeten te kijken wat het precies is, wat het met je doet.

Pfeiffer is eentje van de boosdoener. Een tijdje geleden schrijf een bejaarde onderzoeker dat hij zelf ME heeft als restant van de A-griep. Waar ik minder blij mee ben, is dat eerst andere ziektes uitgesloten moeten worden want als je A of B hebt, dan kan je opeens geen ME heben...
Plaats reactie