L-Carnitine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik denk dat ze even groot zijn dan, lijkt me raar dat de een groter is dan de ander.
In het begin dacht ik hetzelfde als jij, maar nu door de hoeveelheid vergeet ik ze steeds vaker in te nemen. Wel moet ik zeggen dat ik dacht dat ze niet veel meer deden, want moe ben ik nog steeds, gek genoeg ben ik wel met allerlei dingen bezig, meer ondernemend, ik ga straks zelfs een training volgen. Brak voel ik me wel bij vlagen. Zeker nu mijn oma opgegeven is en komende de maanden dus zeer spannend gaan worden. Toch kan ik er nu aardig mee omgaan, misschien doet de carnitene toch meer dan ik bewust merk?
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Inmiddels ruim een maand aan de carnitine, al 8 doosjes met ieder 100 pillen er door heen :shock:
In het begin merkte ik er nog niks van, eigenlijk ging het wat slechter dan daarvoor, meer pijn in mijn spieren en gewrichten. Maar het blijft natuurlijk lastig om te zeggen of het door die pillen komt aangezien bij mij het verloop van de ziekte heel erg op en neer gaat.
En ik durf het niet te hard te zeggen maar ik geloof nu toch wel dat ik een verbetering merk! Ik ben al sinds vorige week elke dag behoorlijk actief en de normaal te verwachten dip komt maar niet...
Ik geloof zelfs dat ik weer "gewoon moe" ben na activiteit en savonds....
Ik hoop echt dat het zo blijft, dat zou super zijn!
Enige nadeel is wel dat mijn huid sinds ik de medicijnen slik er niet meer zo mooi uit ziet, toch wel wat puistjes, en dat vind ik wel balen want daar had ik nooit last van. Van andere bijwerkingen heb ik geen last gelukkig!
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik ben dus niet de enigste die last van haar huid krijgt!

Verdere ontwikkelingen: ik herstel eerder na rust, veel meer actiever en ondernemender.
Ik ben blij met deze ontwikkeling, ook al ben ik een paar keer vergeten ze in te nemen.
Ik slik ze inmiddels al 9 maanden.


Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Gabutje schreef:Ik ben dus niet de enigste die last van haar huid krijgt!
Irritant is dat he? Grrr, en ik kan ook niet van bultjes en korstjes afblijven helaas... Toch maar weer eens experimenteren met anti-puist zeepjes.
Wel fijn trouwens dat jij ook wat vooruitgang merkt! Helemaal beter zullen we er denk ik niet van worden maar als je je iets beter voelt kun je toch weer wat meer dingen oppakken en dat geeft ook weer energie (bij mij wel in ieder geval)
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik probeer 2 keer in de week onder de zonnenbank te liggen en dan alleen de gezichtsbruiner in te stellen. Voor de rest, tja, werkt al dat spul wel?

Ik was eerst ook sceptisch, maar wat ik nu de afgelopen weken heb gedaan dat had ik echt niet voor mogelijk gehouden. Oké, ik heb wel de griep, maar niet zo heftig als ik normaliter altijd had.

Merk ook dat mijn stofwisseling verandert en dat mijn lijf er moet wennen dat ie nu harder moet werken dan normaal. Heb jij dat ook?

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Gabutje schreef: Merk ook dat mijn stofwisseling verandert en dat mijn lijf er moet wennen dat ie nu harder moet werken dan normaal. Heb jij dat ook?
Hmm, ik weet het niet. Sowieso kan ik vrij veel eten (en moet ik ook veel eten) als je het vergelijkt met wat ik doe. Ik ben van 30 uur per week fysiek werk naar de hele week thuiszitten gegaan maar eet er niks minder om, ook chocoladepepernoten zijn geen probleem :D (en ik kom ook niet aan, dus blijkbaar doet mijn lichaam er iets mee)
Maar ik merk dus wel dat ik sinds ik ziek ben meer eten nodig heb voor een bepaalde activiteit dan toen ik nog niet ziek was. Ook kan ik niet zo lang zonder eten, dan wordt ik erg flauwtjes. Dus sochtends ontbijt en dan pas smiddags weer lunch dat duurt te lang.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Waar dient L-Carnitine precies voor?
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Goeie vraag, ik slik het wel en heb er baat bij.

Maar je moet zo verdomt goed luisteren als dr. Kurk je iets uit legt.
Dat ik het niet helemaal heb kunnen volgen en dacht ik slik het maar in de hoop dat het wat goeds doet.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Hahaha, zo kunnen ze je wel voor de gek houden zeg! Maar ik weet het, je probeert van alles in de hoop.....
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Het is me gewoon ontschoten die uitleg, was toen in mijn emotionele stadia, dus op dat moment ging veel door me heen. Mijn moeder was er toen wel bij, maar die heeft het helemaal niet onthouden. haha. En dat was nou net de reden waarom ik haar erbij wilde hebben zodat niets langs me heen ging.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Oke, ik zal proberen uit te leggen wat dr Vermeulen mij uitlegde:
Door die fietstest is gebleken dat mijn spieren dus niet helemaal goed functioneren. Niet optimaal in ieder geval, waarom dat is weet ie niet, hij ziet alleen dát het zo is. Die carnitine kan die spierfunctie ondersteunen. Het is een aminozuur dat van nature al in je lichaam aanwezig is.
Ik denk dat je op de site van de CFS centrum in Amsterdam (http://www.cfscentrumamsterdam.nl/) wel meer info kan vinden of hoe en wat precies.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Dank jullie wel!! Maar ik schreef net ergens anders, dat we voor al onze klachten een potje pillen nodig hebben en de kast dan vol hebben en de beurs leeg. Hihihi
Maar alles is het proberen waard, zekers, doe ik ook!
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

het wordt gewoon vergoed! En de consulten bij dokter Vermeulen ook. Ik ga ook niet aan iets beginnen wat mij zelf veel geld kost, dat heb ik gewoon niet.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Ah, dat is fijn om te horen!! De consulten worden ook geheel vergoed? Valt dit onder altrnatieve geneeskunde of?
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Nee hoor, niks alternatiefs aan! Hij is een gewone arts.
Ik doe sowieso geen alternatieve dingen wat geneeskunde betreft.
Plaats reactie