L-Carnitine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Roodbaard
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 mei 2006, 13:34

L-Carnitine

Bericht door Roodbaard »

als je L-Carnitine wil proberen, hoe gaat het dan als je het vergoed wil hebben?

:?:
++++
De openheid tot expirimenten is nodig, zowel politiek als bedrijfsmatig als wetenschappelijk.

Omdat expirimenten tot de grootste ondekkingen hebben geleid.
++++
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

L-Carnitine

Bericht door Gabutje »

Ik ben verzekerd bij CZ, daar is dr. Kurk van het CFS Research centrum Amsterdam bij aangesloten. Doordat hij deze carnitene mij voorschrijft wordt het gewoon vergoed, ik hoef er hier niets voor te doen.

Het schijnt bij dr. Vermeulen, of wanneer je een andere verzekering hebt weer anders te zitten. Anderen hier kunnen je er meer over vertellen, maar het is nu zomer periode. Het kan dus nog even duren voordat je hierop meer antwoord op krijgt.

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Sunny
Actief lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 jun 2006, 22:18

Bericht door Sunny »

Ik krijg het op recept van mijn huisarts en het wordt vergoedt door CZ. Ik kan het gewoon krijgen via mijn apotheek
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Ik heb ook carnitine voorgeschreven gekregen door dokter Vermeulen, Ik ga morgen naar de apoteek.
Maar ik verbaas me nu een beetje over de hoeveelheid die ik moet slikken. Namelijk eerst 2 x 6 (sochtends 6 en smiddags 6) en later 3 keer per dag 6 tabletten. Is dat niet heel veel??
Wat hebben jullie voor'n doseringen?
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik slik nu 9 per dag, eerst 6 per dag. In 1 keer, want het maakt echter niet uit of je ze achter elkaar inneemt of verspreid over de hele dag. Dit is wat dr. Kurk mij verteld heeft. Maar als ik er zoveel als brenda moet slikken, dan stop ik er mee, het is nu al nauwelijks te doen.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
brigjuhstyle
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 sep 2007, 15:16
Locatie: Enschede

Bericht door brigjuhstyle »

Ik heb zelf al verschillende keren L-carnitine gebruikt, maar bij mij heeft het nog nooit geholpen. Ik heb het nooit vergoed gekregen, maar gelukkig waren ze in Duitsland iets van 3 euro per 100 ofzo, dus dat is opzich nog wel te doen!

Ik had er 3 per dag, maar dat ligt er ook aan hoeveel gram je hebt gekregen!

Succes ermee!!
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

die van mij hebben 330 mg werkzame stoffen
in ieder geval heet het Carnitene 330 (dus niet carnitine, is daar nog een verschil tussen ofzo?
brigjuhstyle
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 sep 2007, 15:16
Locatie: Enschede

Bericht door brigjuhstyle »

Ja er zit wel verschil tussen, ik had L-carnitine 250 MG en daar zat 250 MG Magnesium bij in (schijnt ook te helpen bij vermoeidheid) Ik heb het even nagekeken en ik had 1 capsule per dag... Van de orthomoleculair natuurgeneeskundige had ik 500 MG voorgeschreven gekregen en dan 1 per dag daarvan, maar ik gebruikte de L-carnitine in combinatie met CO Q10 en had ontzettend last van diarree elke keer, vandaar de 1 van 250 MG per dag.

Verder had ik ook CO Q10, mij werd geadviseerd om een 30 MG capsule 4x per dag in te nemen, 2 bij het ontbij t en 2 bij de lunch.

Al met al een hele tijd verschillende pillen gehad (ook in combinatie met elkaar) nl anti pathogenencomplex (tegen schimmels), multi mineralen, magnesium, Vitamine B50 complex, antioxydantencomplex, cytozyme AD (bijnierondersteuning) Miniosa (tegen Pfeiffer, omdat de genezer vermoedde dat de pfeiffer nooit goed genezen was), muca pruriens (weet zo niet meer waar die voor was, dacht voor ontspanning en goed slapen) ..

Helaas heeft geen van allen ooit bij mij geholpen, en ik ga ook nooit meer zoveel tegelijk gebruiken, ook op advies van de drogister, zij stond echt perplex toen ik zei wat ik allemaal gebruikte.

Ik heb ooit een boek gelezen, dat boek heet: Boordevol energie in 10 dagen van Dr Erika Schwarts en Carol Colman, hier stonden die van L-Carnitine en CO Q10 in, vandaar dat ik het vaker heb gebruikt, eerst dus vanuit het boek, en later door de alternatief genezer!
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Hoi Brigjuhstyle,

Wat jammer dat het allemaal niet heeft geholpen! Ik ben met iets soortgelijks bezig (zie mijn weblog) en hoop dat ik meer resultaat boek. Maar kan me heel goed voorstellen dat je besloten hebt om nooit meer zoveel tegelijk te gebruiken!
brigjuhstyle
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 sep 2007, 15:16
Locatie: Enschede

Bericht door brigjuhstyle »

Het werd gewoon te veel, nu dus niks meer van alles en ik voel me nog steeds hetzelfde, voor mij het bewijs dat het niet heeft geholpen, maar dat alleen mijn portmonnee lichter is geworden van alle pilletjes ;-)
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Ik heb de Carnitine gister binnengekregen van de apotheek en ik vind het slikken reuze meevallen! Het zijn maar kleine tabletjes eigenlijk.
Ik ben wel blij dat ze vergoed worden want ik heb nu voor twee weken in huis en zag dat dat 185 euro kost :shock:
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Nou, die van mij zijn niet zo klein hoor! Die van mij zijn net zo groot als een 5 euro cent ongeveer.
In het begin dacht ik ook dat het mee viel dat slikken, totdat de dosis verhoogd werd.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Gabutje schreef: Die van mij zijn net zo groot als een 5 euro cent ongeveer.
Echt waar? Ik heb meer 2 eurocentjes :D
zijn die van jou ook van Sigma-tau?
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ja, ook van sigma-tau. blauw rode doos.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Gabutje schreef:blauw rode doos.
Ja, mooi retro design :D
maar wel gek dat die van jou groter zijn, en vervelend ook
Plaats reactie