L-Carnitine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Aha, dan is het zekers fijn dat dit een gewone arts is en dat het vergoed wordt! Maar het zal er wel druk zijn? Waar kan ik die goeie meneer vinden?
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

je kunt hun bellen (info staat op http://www.cfscentrumamsterdam.nl/) en een afspraak maken, dat duurt meestal wel even voordat je terecht kunt. Op hun site staat ook een overzicht van beide artsen die in het centrum werken (Kurk en Vermeulen) met welke verzekeraars zij een contract hebben. Wel goed om even op te letten, want als je verzekeraar geen contract met één van die artsen heeft dan krijg je het niet vergoed.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

ok, bedankt voor de info, alleen een beetje ver weg. Ik weet niet hoe vaak jij er heen moet?
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

nou, 1 keer soort intake, twee maanden laten 2 dagen achter elkaar voor de fietstest, maand later weer voor uitslag en over een paar weken weer voor het bespreken van de vooruitgang. Als je het graag wil kunnen afspraken ook via de telefoon (bij de fietstest niet natuurlijk en hij wil je geloof ik ook wel zien bij de intake).
Voor mij is het ook wel ver maar ik vind het wel heel leuk om naar Amsterdam te gaan. Ik ga dan na die afspraak vaak nog wel even de stad in. Ben dan wel kapot na die dag, maar heb dan wel een leuke dag gehad :D
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik ben vandaag voor het eerst begonnen met Carnitene . Ik voel wel dat er fysiek iets gebeurt maar voel me eigenlijk wat waziger erdoor . Is dit normaal? Dokter Vermeulen zei dat ik na een uur al kan merken of ik vermoeider er door word en dat ik dan direct moet stoppen omdat het alleen maar erger wordt?
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Brenda_L schreef:ik ben door carnitine weer volledig hersteld
Hoe lang heb je de Carnetine gebruikt voordat het echt effektief werd?

@ Eezdva, Heb deze vraag geknipt uit het topic 'Wie gelooft in 100% herstel van de ziekte?' en in het L-carnitine-topic geplakt, gezien deze hier thuishoort. Mod. Zuiderzon
Gebruikersavatar
Brenda_L
Actief lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 09 jan 2007, 18:42

Bericht door Brenda_L »

Ik heb het in totaal een jaar geslikt. Na 3 maanden merkte ik vooruitgang, ging weer heel aardig maar ik heb toen ook nog een terugval gehad. Na een half jaar ongeveer ben ik weer gaan werken en gaan hardlopen, ging heel aardig maar 30 uur werken was toen wel mijn max nog. Paar maanden later ging het steeds beter met werken en heb ik gesolliciteerd voor een baan van 36 uur wat ik nu nog steeds doe en wat goed is vol te houden. Verder doe ik alles er ook weer naast (boodschappen, huishouden, fietsen, winkelen etc.). In totaal heeft het herstel dus wel een jaar geduurd, nu ben ik sinds een paar maanden gestopt met de medicijnen en ik merk gelukkig nog geen terugval dus ik denk dat het nu blijvend is.
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Fijn!
Plaats reactie